Na accu leeg tank leeg!

Gestart door Junior, 05-07-2006 15:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Junior

 ??? vorige week heeft de jeugd van tegenwoordig,  ::)  het leuk gevonden om mijn alarm af te laten gaan door tegen de bumper of het wiel te trappen. > :( >:(  Mijn alarm geeft dan twee piepjes en verder blijven de knipperlampen en de koplampen knipperen, met als gevolg dat de volgende ochtend mijn accu leeg genoeg was om de startmotor niet meer rond te krijgen. Gelukkig stond ie op een heuveltje dus een duwtje en de koppeling los en karre maar.

Ik had altijd al last van dat de temp/brandstofmeter naar nul vielen als ik stil stond, en weer omhoog kwamen als ik begon te rijden. Het kontaktslot zou daarvan het probleem kunnen zijn volgens het forum. Maar vanaf het moment dat de accu bijna leeg was gaat de brandstofmeter helemaal naar beneden en de temp meter werkt prima. Ook gaat het service lampje branden.

Hebben jullie hier ooit eerder over gehoord? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

thuur

Eerst foutcodes uitlezen.

Is de tank niet toevallig echt leeg?

De 'vallende meters' zijn bekend, al kan ik me geen echte oorzaak van dit probleem herinneren.


Gr 8)

denkweb

#2
Tankmeter icm servicelampje... komt mij wel bekend voor.

De DYNAMO laadt de accu niet bij.

zie hier

Junior

Tsja, Tank leeg,  ::) daar zou je het eerste aan denken toch had ik hem de vorige dag vol gegooid. Ik heb inmiddels alweer bijna 200 KM gereden en dan zou hij echt afgeslagen zijn.

Wat betreft de dynamo, na een paar KMetjes gereden te hebben start hij gewoon weer normaal, en het dynamo/acculampje gaat gewoon uit.
Een nieuwe accu zou helpen al doet deze het nog prima, maar als het weer koud wordt zal ik er aan denken om hem te vervangen als dit nodig blijkt

Dit verklaard nog niet waarom de br. meter helemaal naar beneden slaat, verder dan waneer het kontakt uit staat. erg vreemd.

Ik heb niet erg veel verstand van electronica  :-[ maar ik zat te denken als ik de accu-pool ff los haal en dan weer terug stop dat de electronica zich zou resetten, of zo. Ik ben alleen bang dat het alarm af gaat of erger. :o

Junior

Gisteravond ging weer het alarm op onverklaarbare wijze loeien, dus ik de afstandsbediening klikken open en dicht maar er gebeurde niks. Ik naar beneden in pyama, deur open kontakt aan en hij bleef maar loeien. met inmiddels de hele straat als toeschouwer heb ik de accupool losgehaald waardoor het alarm gelukkig uit ging. >:( >:(

Vanmorgen heb ik de acupool weer vastgezet., geen alarm maar ook geen startspanning meer.

Ik dacht laat ik maar luisteren naar de wijze heren van het forum en een nieuwe accu halen. Bijladen doet ie goed want na een ritje naar de garage starte hij weer als nieuw. Door laten meten en eigenlijk wel in orde, maar toch een nieuwe accu. 7 tientjes lichter dacht ik nu ik toch bezig ben kan ik ook de vallende metertjes even bekijken. Thuis het dashboard losgeschroeft paar schroefjes want iemand voor mij had het al losgehaald en niet alle schroefjes teruggezet.
De klemmen waar het klokkenhuis mee vastzat waren ook afgebroken, zat met tie-ribjes vast.
stekkers drin druit en weer vastgezet met een profesioneel stukkie plakband ::)

Geen verschil helaas (werkte wel voor iemand anders op het forum) ... Kheb ook geprobeerd om het kontaktslot te bekijken, maar ik heb geen lange torx-sleutel die daarbij kan.

:o :o :o Nu stond ik toevallig net in de parkeergarage en bij het uitzetten van het kontakt zag ik op de muur dat mijn koplampen bleven branden. Met het kontakt uit de lichtschakelaar gedraaid en ze bleven branden ook in de parkeer/stadslicht stand. ik heb een paar keer de sleutel gedraaid en un keer gestart, en na een paar keer gingen ze pas uit. :o :o :o

Ik heb erover gelezen op het forum maar een oorzaak of oplossing heb ik nog niet gevonden. Wie O wie weet daar een oplossing voor of is het toch het electronische kastje bij het kontaktslot, voor ik weer geld uitgeef voor de kat z'n ...........

Alvast bedankt voor het meedenken.  ;D

thuur

Tik op verlichtingsrelais geven, staat uitgebreid op het forum ;)


Gr 8)

thuur

Citaat van: Junior op 24-07-2006 20:59:31
Weet je toevallig ook waar in het forum?

::)



Nee, dan zal ik moeten zoeken...


Gr ::)

Junior

Stomme vraag van mij., gewoon bij zoeken intypen  :-[ :-[

Ik heb gehoord van een test-modus ofzo voor de klokken, bestaat dat?


thuur

Citaat van: Junior op 25-07-2006 10:39:34
Stomme vraag van mij., gewoon bij zoeken intypen :-[ :-[

Ik heb gehoord van een test-modus ofzo voor de klokken, bestaat dat?



Stomme vragen bestaan niet, wel stomme antwoorden ;D

Ik geloof dat in Vadis een testmodus staat beschreven ja. Wellicht dat iemand ander kan kijken, ik heb geen Vadis bij de hand hier?


Gr :-\

Junior

Ik ga morgen toch "klokhuis" weer loshalen en wat verder bekijken want ik baal als een stekker van de dorstmeter die alsmaar leeg aangeeft. ook FF nieuwe lampies halen, dan is dat ook gebeurd.

Hij rijdt wel een stuk pittiger met die nieuwe accu, het lijkt alsof hij minder aan het bijladen is.

Tnx voor het meedenken

Greetz Tijn

Junior

Nog een vraagje. Ze hebben het over een A7 plug (voor het resetten) Zit die bij de auto of hebben ze die alleen in de garage.   ???

mehn

Citaat van: Junior op 25-07-2006 11:11:42
Nog een vraagje. Ze hebben het over een A7 plug (voor het resetten) Zit die bij de auto of hebben ze die alleen in de garage. ???

Die zit in je auto. Jij hebt OBD-I in je 92-er. Onder de motorkap bij de ruitensproeierreservoir zitten 2 blokken (A en B) met gaatjes (genummerd van 1 t/m 8 ) en een stekkertje. Dat stekkertje moet in gaatje A7 en dan kun je foutcodes uitlezen en resetten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Junior

 ;D OK. tnx ik ga proberen te resetten  ;D

Dat uitlezen dat gaat doormiddel van knipperen van het ledje?
Zo ja, waar kan je die codes vinden?

mehn

Citaat van: Junior op 25-07-2006 19:19:38
Dat uitlezen dat gaat doormiddel van knipperen van het ledje?

Ja

Citaat van: Junior op 25-07-2006 19:19:38
Zo ja, waar kan je die codes vinden?

Dan moet je een werkplaatshandboek aanschaffen, of gewoon hier melden, dan zoeken we ze voor je op.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 25-07-2006 11:44:48Dat stekkertje moet in gaatje A7 en dan kun je foutcodes uitlezen en resetten.
én functies testen natuurlijk.  ;)

als je het plugje dus in A7 stopt en 3x op het knopje drukt, gaan de snelheidsmeter en toerenteller recht naar boven wijzen. (12 uur)
de watertemp meter gaat net vóór het rode vlakje staan, en de brandstofmeter gaat op half staan.