Aansluitingen

Gestart door Droes, 22-06-2006 13:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Droes

hoi allen

Ik heb een 855 uit 95 met standaard maar twee speakertjes. Dit vind ik een beetje triest en heb dus de kit bij volvo besteld om in de voor en achterportieren er telkens twee bij te steken. Zoals ik het hie begreep is het gewoon 'inklikken' geblazen en de boel moet werken.. lekker :-)

Nu meen ik te zien dat ik in de kofferzuilen ook roosters heb voor speakertjes... kan dit? zijn deze ook bedraad? is het de moeite om ook hier nog speakers in te bouwen?

thx en de groeten
Dries

jberg

normaal heb je in de portieren bas/middentoonspeakers en in de achterstijlen en bovenin het dashboard tweeters

dus

gr jw

kreftie V70

Deze zgn D- stijl speakers geven inderdaad een nog mooier en voller geluid.En zolang je originele spullen bij Volvo koopt is alles plug en play.

Succes.

Die D stijl speakerd kosten wel aardig wat .

Frans Harkema

Citaat van: kreftie V70 op 28-06-2006 14:37:24
Die D stijl speakerd kosten wel aardig wat .

Valt nog wel mee, ik heb mijn setje gekocht voor € 45,=. "Fast wie neu!"

)()()sT

Bij mijn ouders zitten er alleen speakers voorin... Dat is echt bedroevend  :-X

Bij mij zitten er 8; dus ook helemaal achterin, en het geluid is echt wel goed!

Misschien bij een Volvo-sloop?

Frank vA

Hoi Dries,

Onlangs D-stijl speakers in mijn Volvo V70 classic geplaatst. In mijn model zitten de aansluitstekkers al voorgemonteerd. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik de bedrading van 1 zijde al had getrokken vanaf het achterportier. De stekkers zitten namelijk enigszins verborgen omdat ze niet loshangen maar vastgeklikt zitten. Als je de afdelklaat verwijderd en in het gat kijkt zie je ze als het goed is net achter de onderste rand een wit stekkertje zitten.
Vergeet ook niet de foamlaag aan de binnenzijde van de afdekplaat te verwijderen anders komt er "erg" weinig geluid uit (ook daar kwam ik proefondervindelijk uit....)

Persoonlijk hoor ik erg weinig verschil doordat de achterdeurspeakers al een mooi geluid geven (mijn gehoor is echter niet optimaal en hoge tweeter tonen pak ik mogelijk minder goed op.).

Mijn setje kocht ik via internet voor 50 Euro (zelf advertentie plaatsen werkt het beste).
Succes
        Frank   

elmarconi

Citaat van: DCCCL op 09-07-2006 23:57:03
Een visaton FRWS5 - 8 Ohm (ca € 9,-- ) met een 3,3 uF serie condensator (gladde folie, € 0,70 ) is goed startpunt voor zelfbouwers.

Kijk, een expert!

Heb je nog meer tips, want ik denk als je voor 2 tientjes materiaal (+ wat uurtjes hobbywerk voor de bevestiging ) 2 D-strijl spiekers kunt kopen dat een bijzonder interessant gegeven is!!!
--
Autogas Inside . . .