Temperatuur sensor

Gestart door S. Brouwer, 07-07-2006 19:04:51

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

De water temperatuur op m'n dashbord wordt de ene dag wel aangegeven en de andere dag is deze weer in staking.

Nu heb ik vandaag de thermostaat vervangen en ook heb ik de sensor in het thermostaat huis vervangen door 1 die ik nog over had.

De stekker van de sensor heb ik in de kruipolie gezet maar dat gaf geen resultaat.

Zou het kunnen dat er iets bij het dashbord overleden is? aangezien de klok het ook niet doet. Of moet dit ergens anders te vinden zijn.

We gaan volgende week naar Hongarije dus het zou fijn zijn als de sensor dan weer werkt.

elmarconi

Meten is weten: Hang 'm in een pan water op het vuur , thermometertje erbij.

Bij een koude (22°C) motor zou je zo rond de 2000 Ohm meten.

Als dat OK is, simuleer je die weerstand dmv een potmetertje oid.
Bij 300 Ohm zou de temperatuurmeter ong. 90°C aan moeten geven.

--
Autogas Inside . . .

thuur

Euh.. kruipolie geleidt geen stroom he, dat weet je toch?

Gr :-[

elmarconi

Citaat van: thuur op 07-07-2006 20:46:33
Euh.. kruipolie geleidt geen stroom he, dat weet je toch?

Een klein beetje, meer kruipen dan stromen...
--
Autogas Inside . . .

bughead

Ik heb ander soort gelijk probleem. Toen ik mijn 850 kocht vorige week had de verkoper een kabeltje geknutseld want aleen de temp-sensor zou stuk zijn, en zo kon ik "met de hand" de ventilator aan zetten. Dus dat ding stond continue aan en motor werd niet warm.

Vandaag dus een nieuwe thermostaat geplaatst (die zat er geen in !!! :o) en een nieuwe Temp-sensor, kabeltjes weer juist aangesloten. Maar uuhh, de ventilator slaat niet aan... en de temperatuur loopt maar op.. iemand tips ?

Oja.. S. Brouwer, als je in de buurt van Someren woont, je kan effe langskomen en even mijn nieuwe temp-sensor er in zetten, als het dan wel goed werkt weet je dat je andere temp-sensor die je nog had liggen ook niet goed is.

::) hhmm, ik zie nu in je profiel dat je niet echt in de buurt woont...
"Bloody Volvo Driver"