Heb ik weer!!!

Gestart door 850 T5 Freak, 13-07-2006 19:37:57

Vorige topic - Volgende topic

850 T5 Freak

vandaag een nieuwe accu ingezet!!! yes eindelijk dat kwikfit ding weg doet mijn alarm raar :'( en het is jammergenoeg geen origineel: dit is hem kent iemand dit systeem?

het probleem is dit: in het begin afstandbediening deed het soms wel soms niet ik d8 batterij leeg! niet dus  :-\ : als ik auto openkrijg met afs.. krijg ik hem niet gestart omdat startonderbreker geactiveerd is!!! waar kan het aan liggen aan de afstandbediening of iets anders? is er een bedrijf die dit heeft gelevert waar ik langs kan? alvast bedankt voor de reacties!!! ;D

Gr Dave

ps is het mogelijk en te doen om een origineel in te bouwen?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Taranis

Hm, psies zo'n zelfde afstandsbediening hadden wij vroeger bij een Mercedes 300D zitten... daar was het batterijtje altijd om de haverklap van leeg en dan flipte ie ook...

Heb laatst ook m'n Kwikfit accu vervangen door een échte accu en toen ik de accu er uit trok begon m'n alarm dus ook te wauwelen (thread moet nog wel ergens in dit subboard te vinden zijn), maar nieuwe accu d'r in gezet, gestart, en sindsdien werkt m'n alarm weer feilloos...

Staat er niets achterop de afstandsbediening waar je wat mee kan? Eventueel wat op de ontvanger in de auto? Geen sticker of wat dan ook waar de naam van de fabrikant op staat?

850 T5 Freak

nu is het zelfs zo: als ik de + en de - aansluit van het alarm gaat hij gelijk af kan hem een paar keer uitzetten maar begint weer gelijk  :-\

850 T5 Freak

nee helemaal nix geen ontvanger zie ik binnenin alleen 2 sensors in de a stijlen ik weet het merk niet eens  :-\

Taranis

Heb je er erg lang over gedaan om de accu's te wisselen? 't Zou kunnen dat de accu van de sirene van je alarm leeg/stuk is, en dan heb je dit soort symptomen ook... herinner me dat er vorig jaar ook iemand met een T5 op dit forum was die dat had, zal zo eens proberen de thread te vinden.

Bij mij is het een origineel alarm en daar zit de sirene+accu vlak achter de voorbumper bij het evap systeem, maar volgens mij heb jij modeljaar '94 ipv '93 en dan zit dat ding weer ergens anders... ga eens op zoek onder de motorkap zou ik zeggen (desnoods met gehoorbescherming op) de sirene+accu moet ergens te vinden zijn...

Edit: thread gevonden: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=10681.0

Roy V70R

Dit alarm is van het merk  "GT"

Ik weet niet waar je woont maar kijk hier eens.
Dit is de importeur van GT

www.rhodelta.nl

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

850 T5 Freak

hmmm ik zit net op de sleuteltjes te kijken om de sirene mee uit te kunnen zetten en daar staat op : ZADI detacher separate brevetto strappo zal wel italiaans zijn  :-X kent iemand dit? volgens mij  Roy is het niet van Gt ???

elianmars

Is het niet zo dat je te lang wacht met starten, na het deactiveren van het alarm, waardoor de startonderbreker er weer op staat?
Dat is bij ons alarm in ieder geval wel het geval (Gemini alarm).

Als de onderbreker er weer op staat, moet de het kontakt van "0" worden gedraaid en moet de knop op de ab weer even worden ingedrukt.
Dan wordt de startonderbreker er af gegooid.

Misschien is dit bij jouw alarm ook het geval?

850 T5 Freak

uhm was da maar het probleem is: afstandbediening werkt soms 9 van de 10 keer niet zeg maar  :-\ (batterij vernieuwd) als ik alarm aansluit gaat deze gelijk af! en als ik hem met afstandbediening open krijg zit mun startonderbreker weer te treiteren dus tja  :-\ en het is gekomen sinds ik eindelijk een originele volvo accu erin heb gezet!!! tis ook nooit goed  ;D maar goed zaterdag op de zaak beetje alles controleren en anders haal ik de zooi eruit en bestel ik wel een originele cv afstan... dan maar geen alarm  ::)

elianmars

Is het geen optie om even langs een alarm-installateur te gaan?

Ons alarm was toen we de wagen kochten ook niet helemaal in orde. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een installateur.

Toen is het alarm gekeurd (moet elk jaar gebeuren om de geldigheid van je certificaat te garanderen  ;)) en in orde gemaakt voor vier tientjes  8)

850 T5 Freak

dat is geen geld nee! bij wie wasdat? kan ik misschien wel ff langsrijden als het in de buurt is!  :D

elianmars

In Gouda. www.menke.nl

Is toch wel een uurtje rijden vanuit Oosterhout.

ThomasGLT

Citaat van: elianmars op 13-07-2006 23:32:10
Is het geen optie om even langs een alarm-installateur te gaan?

Ons alarm was toen we de wagen kochten ook niet helemaal in orde. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een installateur.

Toen is het alarm gekeurd (moet elk jaar gebeuren om de geldigheid van je certificaat te garanderen  ;)) en in orde gemaakt voor vier tientjes  8)

Alarm? Keuren? Certificaat? Wat voor verzekering hebben jullie op de Roffel dan? Het is geen nieuwe S80 waarbij klasse5 ge-eisd wordt.

elianmars

Ten eerste wil ik voor mezelf gewoon dat er een goed alarm op de wagen zit. Daar moet minstens een hellingshoekdetektor op zitten, voor het geval iemand interesse in de wielen heeft.
Dan kom je automatisch op een klasse III uit.
Het certificaat wordt door mijn verzekering bovendien geeist (WA+).

Het alarm zat al op de wagen toen we het kochten, dus waarom zou ik voor die paar tientjes in een jaar niet zorgen dat het alarm gekeurd is en optimaal werkt, omdat het gelijk nagekeken wordt  ;)

850 T5 Freak

jongens gaan we niet een beetje off-topic?  ;D ik heb vandaag geïnformeerd voor een originele afstandbediening voor cv koste: 75 euro! valt opzich wel mee vind ik! ik denk dat ik dit maar ga doen. ;) only original is tha best  ;)