Olie verbruik dan flink de klos?!?

Gestart door volvo855estate, 18-07-2006 00:22:46

Vorige topic - Volgende topic

face.flava

Een andere auto zoeken is misschien wel de beste oplossing. Kan zo zijn dat je meer aan de reparatie kwijt bent dan de auto waard is. En als je heeeeeeel veel van die auto houdt dan is het misschien wel de moeite waard.

Ja,.. weet je als het goede motoren zijn kunnen ze wel wat hebben hoor. Bv ik heb meer dan een 8 mnd met een kromme krukas gereden, de pulley is eraf gebroken,... deze heb ik erop gelast en door gereden. En dat ding ging HARD al een beest  ;D ,.... Ik had wel een gereviseerde motor liggen maar het was gewoon leuk om die effe op te maken. Maar uiteindelijk heb ik de nieuwe er maar ingedaan want het hield maar niet op. Dat was met die mazda van me,.... nou volvo zal zeker sterker zijn.

johan283

Gewoon door rijden en op tijd olie bijvullen  ;D

Da's mijn mening en als ik het redelijk goedkoop kan repareren ook goed  ;)

Roger B.

Tja, moet me toch van het hart dat ik goede compressie maar wat olievrebruik bij deze motor toch zeker geen reden vind, ook niet bij 400.000 km, om te roepen dat ie afgeschreven is.

Meelezen op dit forum heeft me geleerd dat er tal van, relatief simpel op te lossen, mogelijke oorzaken voor olieverbruik kunnen zijn. Ik weet van velen dat zij 600k tot 800k gereden hebben met de 5 cilinder 20 klepper, hij is dus pas op 2/3 a de helft!

Als de oorzaak van olieverbruik (en wegvallen van het vermogen) in het draaiend gedeelte gezocht moet worden op het vlak van slijtage, dan zou het ALTIJD merkbaar zijn, en niet soms wel soms niet.... een versleten motor is ALTIJD versleten, niet zo nu en dan wel en dan weer niet

johan283

Inderdaad, daar zit wat in  ::) Een automotor regeneert zich niet van zelf.

Ik heb wel gemerkt dat als ik stil heb gestaan met draaiende motor en dan weer gas geef er een klein rook (blauw?) pluimtje onstaat..... Waarschijnlijk toch iets met de klepafdichtuingen  ???

Gisteren toch weer veel olieverbruikt  ::)

Jan van Dijk

Hallo,

Ik ben ook geïnteresseerd in een ander 850 blok. Bij mij verbruikt ie 1-1,5 l/1000km en sinds kort perst ie het er zelfs uit. Als jij niets met die adressen doet, wil jij ze mij dan geven (jnvdijk@wxs.nl).

Groet,

Jan