Volvo C30 final version

Gestart door Duell, 19-07-2006 11:34:05

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Ik zag hier net nog een witte als een gek voorbij komen... T5 met bodykit...  ;D

:eusa_liar:

Ik ben benieuwd Johann  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Status COFT, 20 Februari...  :eusa_dance:

Laserblue

Citaat van: Johann op 15-02-2007 12:20:58

misschien heb ik niet op zitten letten de afgelopen weken/maanden. :eusa_whistle:
maareh.... watvoor één?

naar ik aanneem een T5 met bodykit?
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: Laserblue op 15-02-2007 12:27:07

misschien heb ik niet op zitten letten de afgelopen weken/maanden. :eusa_whistle:
maareh.... watvoor één?

Hier staat al vast iets...

Meeste onderdelen zijn binnen. Velgen komen als het goed is volgende week, Intercooler zal dan ook binnen zijn.
Downpipe/Uitlaat is nog niets voor besteld op dit moment.

Clapton

Citaat van: Johann op 15-02-2007 12:58:16
Citaat van: Laserblue op 15-02-2007 12:27:07

maareh.... watvoor één?

Hier staat al vast iets...

Meeste onderdelen zijn binnen. Velgen komen als het goed is volgende week, Intercooler zal dan ook binnen zijn.
Downpipe/Uitlaat is nog niets voor besteld op dit moment.

Voor je C30 ?, das lekker dan, wordt je als T5 rijder zoek gereden door een C30 ! nou dan gaat ie meteen de deur uit.  ;D

martijn.

Die dubbele einddemper in combinatie met achterskirt van Heico staat ook erg dik.

Johann

Mag ook wel voor dik geld....

Gaat je 5 tot 7000 Euro kosten wil je dit op de C hebben incl. uitlaat..  :eusa_doh:

Laserblue

Citaat van: Johann op 15-02-2007 15:17:03
Mag ook wel voor dik geld....

Gaat je 5 tot 7000 Euro kosten wil je dit op de C hebben incl. uitlaat..  :eusa_doh:

dan zou ik wel een enkele aan elke kant nemen, een dubbele uitlaat aan elke kant vind ik lichtelijk overdone ::)

die velgen staan wel verschrikkelijk lekker op de hoeken :eusa_drool:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: Clapton op 15-02-2007 15:14:23Voor je C30 ?, das lekker dan, wordt je als T5 rijder zoek gereden door een C30 ! nou dan gaat ie meteen de deur uit.  ;D

Moet nog zien of ie dat haalt.

Vermogen voor een T5 met chip zonder verdere aanpassingen blijft steken om en nabij de 250-255 PK. Met een intercooler en downpipe en een paar kleine aanpassingen kun je dit rekken tot 265 of misschien 275 PK. Kijken we naar de Ford focus dan komen ze ongeveer op hetzelfde uit. Er zijn claims van 300+ PK maar op de forums is dit ook niet echt uit de doeken gekomen. Heb wel een redelijk aannemelijke 291 PK gezien.
Bekijk je het met een ruime bril dan zit dit weer redelijk op pijl met wat je met de 850's met 15G turbo's over de grote lijn kunt doen met 1 verschil en dat is de standaard intercooler die op de C30/S40/V50/C70/ST225 welliswaar een echte FMIC is maar wel een miniatuurtje..
Vandaar dat ik nu eens met een IC ga beginnen.

Zal t.z.t. eens kijken of Wolf de turbo buiten hun W330 kit voor ST225 om wil verkopen. Heirmee kun je een stevige 315 PK doen..  :eusa_think:

Rick.

Wordt weer een gaaf project om te volgen. De foto op je site ziet er iig goed uit.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Clapton

Citaat van: Johann op 15-02-2007 15:24:49
Citaat van: Clapton op 15-02-2007 15:14:23Voor je C30 ?, das lekker dan, wordt je als T5 rijder zoek gereden door een C30 ! nou dan gaat ie meteen de deur uit.  ;D

Moet nog zien of ie dat haalt.

Vermogen voor een T5 met chip zonder verdere aanpassingen blijft steken om en nabij de 250-255 PK. Met een intercooler en downpipe en een paar kleine aanpassingen kun je dit rekken tot 265 of misschien 275 PK. Kijken we naar de Ford focus dan komen ze ongeveer op hetzelfde uit. Er zijn claims van 300+ PK maar op de forums is dit ook niet echt uit de doeken gekomen. Heb wel een redelijk aannemelijke 291 PK gezien.
Bekijk je het met een ruime bril dan zit dit weer redelijk op pijl met wat je met de 850's met 15G turbo's over de grote lijn kunt doen met 1 verschil en dat is de standaard intercooler die op de C30/S40/V50/C70/ST225 welliswaar een echte FMIC is maar wel een miniatuurtje..
Vandaar dat ik nu eens met een IC ga beginnen.

Zal t.z.t. eens kijken of Wolf de turbo buiten hun W330 kit voor ST225 om wil verkopen. Heirmee kun je een stevige 315 PK doen..  :eusa_think:

met 315 pk zit je denk ik zelfs boven de gewicht PK verhouding van een 996 en misschien zelfs 997, zullen die mannen leuk vinden....  :eusa_wall:

IK ben erg in ieder geval niet blij mee...     ;D geintje

Je kunt zo ongeveer je eigen privé festival of speed organiseren, misschien een leuk idee welke van je auto's de toptijd op de Nordschleife kan neerzetten.  :evil:

Johann

Citaat van: Clapton op 15-02-2007 16:47:43Je kunt zo ongeveer je eigen privé festival of speed organiseren, misschien een leuk idee welke van je auto's de toptijd op de Nordschleife kan neerzetten.  :evil:

Er gaat er ook wel eens een uit hoor..  ;) In dit geval dus de S60R.

Tot nu toe heb ik met de S70 de snelste tijden gereden maar had dit ook met de S60R moeten kunnen halen, S70 gooi ik iets meer mee en heb ik iets lomper met het materiaal. S60R heeft op een paar punten wel een beetje een voordeel maar ook soms z'n gewicht tegen. De rest is beperking van de rijder denk ik.

De 850 weet ik helemaal niet wat ik me daarbij voor moet stellen. Misschien vanwege het mindere vermogen kan deze auto meer en langer plankgas rijden wat de balans weer ten goede komt en het uiteindelijk bij de streep niet veel hoeft te schelen. Dat is als ie bij Kesselchen de berg op wil.

De C30 moet ik eerst mee rijden om een schatting te maken.

Eugene

Citaat van: Clapton op 15-02-2007 16:47:43
met 315 pk zit je denk ik zelfs boven de gewicht PK verhouding van een 996 en misschien zelfs 997, zullen die mannen leuk vinden....  :eusa_wall:

Helaas weegt een C30 T-5 (+\-1340) niet veel minder dan een 850 T-5 (+\-1380).

If it's not blown, it sucks...

Ricardo

Wegligging is wel beter denk ik, zeker in kortere bochten .

Eugene

Citaat van: Ricardo op 15-02-2007 18:16:58
Wegligging is wel beter denk ik, zeker in kortere bochten .

Dat heeft verdacht weinig met de pk/kilo verhouding te maken ;)

If it's not blown, it sucks...