OBDII uitlezer die werkt?

Gestart door alexJ, 19-07-2006 11:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexJ

Zijn er op de mark OBDII uitlezers die ook werken voor een volvo ('98 V70) en waarmee ik de Lsensor en service lampje kan resetten?
Enkele foutmedlingen kunnen uitlezen zou ook handig zijn.




V70 classic 2.5

ief

Citaat van: alexJ op 19-07-2006 11:37:20
Zijn er op de mark OBDII uitlezers die ook werken voor een volvo ('98 V70) en waarmee ik de Lsensor en service lampje kan resetten?
Enkele foutmedlingen kunnen uitlezen zou ook handig zijn.

Ik heb een apparaat wat enkel de service interval reset. Leest dus verder géén gegevens uit. Het merk is Sykes-Pickavant. Heb het apparaat destijds in de UK gekocht. Zojuist nog mijn servicelampje van mijn V70 uit 1997 gereset, dus het werkt.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

onnaj

Koop op ebay bijvoorbeeld een  KKL profi VW Vagcom interface zoals deze http://cgi.ebay.de/OBD2-Profi-KKL-Diagnose-Interface-Vag-Vw-Audi-etc-OBD-2_W0QQitemZ250012727010QQihZ015QQcategoryZ30921QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb dezelfde en deze werkt perfect met het programma vol-fcr. Ik kan alle codes uitlezen en het service lampje resetten.

Ludo

waarom dan niet deze:
http://cgi.ebay.de/Volvo-System-Tester-VST-Testgeraet_W0QQitemZ180012966881QQihZ008QQcategoryZ82529QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

dan zit je meteen goed.
want k'heb hier buiten een hoop geleuter hierover nog niks zien langskomen dat het wél doet.  ::)  :-X





;D

face.flava

Citaat van: onnaj op 31-07-2006 16:10:15
Koop op ebay bijvoorbeeld een KKL profi VW Vagcom interface zoals deze http://cgi.ebay.de/OBD2-Profi-KKL-Diagnose-Interface-Vag-Vw-Audi-etc-OBD-2_W0QQitemZ250012727010QQihZ015QQcategoryZ30921QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb dezelfde en deze werkt perfect met het programma vol-fcr. Ik kan alle codes uitlezen en het service lampje resetten.

welk bouwjaar heb je? ik heb een C70 98 T5, zou ik ook kunnen resetten?

face.flava


onnaj

Citeerwelk bouwjaar heb je? ik heb een C70 98 T5, zou ik ook kunnen resetten?

waar woon je? Anders zou ik zeggen kom een keer langs dan proberen we het even.

Je kunt ook ff googlen op vol-fcr en dan ff op de site van ilexa of zo kijken daar zal t wel bijstaan. Anders kun je dit navragen op het forum.

gr.

face.flava

#7
Ik woon in Arnhem, jij?


Ik heb gekeken op de site, vol-fcr is het programma dus. Werkt het op elke ISO reader?  Het ziet er goed uit en de C70 staat er ook bij,  alleen geen bouwjaar.
Ik zou het wel willen proberen bij jou.


ief

Alleen resetten heb ik een apparaat voor, mbt tot OBD2.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

onnaj

Ik woon in Gennep, ik rijd naar Arnhem in ca. 50 minuten. PM me anders even voor mijn telefoonnummer. Ik kom over ca. 1-2 weken nog in de buurt van Arnhem moet mijn radio ff bij selectro oppikken.

Ik heb eergisteren bij mij de luchtweger eruit getrokken, stukje rondgereden, de foutmelding uitgelezen en gewist.

Motormanagement lampje blijft nu uit, dus werkt perfect dat Vol-FCR. Ben nu op ebay een ELM323  OBDII to RS323 interface aan t kopen zodat ik deze misschien kan gebruiken met het programma scanmaster waarmee ik misschien live data kan zien.

Vol-FCR werkt idd met de ISO9141 zo uit me hoofd.

johan283

Citaat van: Ludo op 31-07-2006 17:52:29
waarom dan niet deze:
http://cgi.ebay.de/Volvo-System-Tester-VST-Testgeraet_W0QQitemZ180012966881QQihZ008QQcategoryZ82529QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

dan zit je meteen goed.
want k'heb hier buiten een hoop geleuter hierover nog niks zien langskomen dat het wél doet.  ::)  :-X


;D

Dus de VST kun je gebruiken voor een 850 T5R. Waar sluit je de VST dan aan? Ik heb nergens een connector kunnen vinden?

Ludo

Citaat van: johan283 op 02-08-2006 13:06:53
Dus de VST kun je gebruiken voor een 850 T5R. Waar sluit je de VST dan aan? Ik heb nergens een connector kunnen vinden?

natuurlijk kun je dat gebruiken bij een T-5R, in dit topic ging het al daarover.
maar het is eigenlijk overbodig.
een T-5R heeft OBD-I en kun je zo alles uitlezen en resetten...

johan283

Citaat van: Ludo op 02-08-2006 13:12:15
Citaat van: johan283 op 02-08-2006 13:06:53
Dus de VST kun je gebruiken voor een 850 T5R. Waar sluit je de VST dan aan? Ik heb nergens een connector kunnen vinden?

natuurlijk kun je dat gebruiken bij een T-5R, in dit topic ging het al daarover.
maar het is eigenlijk overbodig.
een T-5R heeft OBD-I en kun je zo alles uitlezen en resetten...


Ja ik weet het maar mij is gewoon niet duidelijk waar dan die connector op moet  ??? Technisch kun je hem met eerder genoemde lezer uitlezen. Maar het gaat erom waar dan die connector zit waarop de connector van de VST moet worden aangesloten.

In mijn vooronder zit de 2 standaard zwarte blokken en het ledje. Moet daarop de VST worden aangesloten? Dus op die aansluitingen waarop je het verbindings draadje aansluit  ::)

Of zit er ergens nog een kleinere connector waar de uitlezer moet worden aangesloten Dat is mijn vraag  ;)

Want ik wil wel zo'n ding  :P Lijkt me handig dat knipper gedoe vind ik niks  ;D

mehn

Citaat van: johan283 op 02-08-2006 13:38:18
In mijn vooronder zit de 2 standaard zwarte blokken en het ledje. Moet daarop de VST worden aangesloten? Dus op die aansluitingen waarop je het verbindings draadje aansluit ::)

Yep

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 02-08-2006 13:41:42
Citaat van: johan283 op 02-08-2006 13:38:18
In mijn vooronder zit de 2 standaard zwarte blokken en het ledje. Moet daarop de VST worden aangesloten? Dus op die aansluitingen waarop je het verbindings draadje aansluit ::)

Yep

zoals mehn zegt, yep, de connector moet op het zwarte blokje.
als je in de advertentie kijkt zie je ook enkele verloopstukjes hiervoor in het koffertje zitten.