iPod aan SC-901 GEEN PROBLEEM!

Gestart door AppieV70RAWD, 21-07-2006 13:24:15

Vorige topic - Volgende topic

AppieV70RAWD

Hallo,

Weer een nieuw lid op het Volvo 850/V70 forum :)

Sinds half Maart 2006 ben ik de trotse bezitter van een V70R AWD. Voorheen reed ik 850 T5R maar tjonge wat een verschil is dat zeg, de V70 rijdt gewoonweg SUPER (de 850 reed ook goed, maar de V70R voelt wat solider aan). Het is iedere keer als ik weer plaats neem in 't ding een waar genot............en dan die Surround geluidsinstallatie in de V70, gewoonweg SUPER.

Wat GEEN waar genot is, is de Cd speler/wisselaar van deze stereoset, tjonge wat een "knaken ding" is dat zeg. :-\

- maar 3 Cd-tjes in een wisselaar die als tie wisselt z'n halve ingewanden er uit gooit en dan weer naar binnen slokt..........

- 'T DING VREET ALLEEN MAAR ORIGINELE CD'S EN GEEN EIGEN GEBRANDE CD'S!!!!!!!!!

Hmm, GROTE teleurstelling wat de CD speler betreft dus.......................................

Oplossing, misschien iPodje aansluiten op AUX (CD-6) ingang?

Na wat "her en der" informeren,

iPod aansluiten op SC-901, volgens velen, oa. Volvo, Dension (Icepod) en andere "grappenmakers" NIET mogelijk op de CD-6 ingang achterop de SC-901.

Welnu na enig speurwerk op het wereldwijde web blijkt dat er wel een mogelijkheid is om de iPod aan te sluiten op de SC-901 en wel met behulp van een door Blitzsafe geproduceerd kastje met bijbehorende iPod kabel.

Dus bij

http://enfigcarstereo.com/shopsite_sc/store/html/VOL_MLINK1_V1.html

de Blitzsafe - VOL/M-LINK-1 V.1 besteld voor $69,99 (nog GEEN € 60,= dus!!) en jammer genoeg vond de Nederlandse douane het nodig om nog wat belasting te heffen, dus komt de prijs van dit setje (incl. verzendkosten) zo rond de € 100,= uit.

Waarom iPod kabeltjes bij Volvo € 200,= moeten kosten???????

Na ongeveer 1,5 week kreeg ik een mooi pakketje uit de USA in huis en na +/- 10min aansluit werk het grote moment,

HET WERKT!!!!!

Vervolgens nog even een DIY iPod houdertje in elkaar geknutseld en verder alleen nog maar genieten van 4Gb muziek uit m'n iPodje

Hooby mogelijk gemaakt door: www.bandenenautoserviceassen.nl

Laserblue

Cool 8)

vertel eens wat meer over je auto?
(is het de kleur die ik denk? ::) :P)

gr.
hubert.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

animalT5R

Waarom op het wereld wijde web zoeken als je het forum heb...

Via de zoekbutton gezocht en alleen ipod maar ingetikt:

LINK

LINK 2

;) ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

AppieV70RAWD

CiteerWaarom op het wereld wijde web zoeken als je het forum heb...

Animal,

Op het moment van aanschaf iPod etc. was mij dit forum nog niet bekend :P

EN volgens mij maakt dit forum ook deel uit van het "wereld wijde web"  hahahaha...... ;D

Citeervertel eens wat meer over je auto?
(is het de kleur die ik denk?   )

Hubert,

Auto is van Januari 2000, zowat 130.000 op de klok, ziet er verder SUPER uit, kleur is blauw metallic, nou ja hier ff een paar foto's

Albert

Laserblue

Niet de kleur die ik dacht dus  ;D
je avatarfoto lijkt wel LBP ???

maar een mooie auto hoor! ziet er goed uit
(maar persoonlijk vind ik debaged nooit zo :-\ )
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

llinssen

Citaat van: AppieV70RAWD op 21-07-2006 13:24:15
- 'T DING VREET ALLEEN MAAR ORIGINELE CD'S EN GEEN EIGEN GEBRANDE CD'S!!!!!!!!!

Dat probleem had ik eerst ook, maar gelukkig is daar hier al eens iets over geschreven: goed schoonmaken (zie handleiding elders) en hij leest weer alles.
Mocht je lotje het ipodje een keer vergeten zijn.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Daan63

Ik heb ook zo'n ipod connector gekocht en het werkt inderdaad perfect! helemaal top!

groeten, Daan

Sbv

Werkt dit ook op de andere SC- radio's zou wel fijn zijn als dit ook op mijn Sc-801 past. De wisselaar wil heel af en toe nie, kan die er gelijk tussenuit

Esveldt

Sbv

Umberto

Ik heb een laserblauwe R-AWD en wilde ook mijn I-pod aansluiten... Dank jewel voor het speurwerk en je informatie op het forum: het is fantastisch gelukt!
Groetjes, Umberto

OMD

Citaat van: Umberto op 01-10-2006 10:54:57
Ik heb een laserblauwe R-AWD en wilde ook mijn I-pod aansluiten... Dank jewel voor het speurwerk en je informatie op het forum: het is fantastisch gelukt!
Groetjes, Umberto

Kijk altijd leuk als andere mensen hier wat aan hebben. Daar is een forum nou voor bedoeld.. erg leuk  :)

Maar stel je zelf eens voor  ;)

AppieV70RAWD

CiteerIk heb ook zo'n ipod connector gekocht en het werkt inderdaad perfect! helemaal top!

CiteerIk heb een laserblauwe R-AWD en wilde ook mijn I-pod aansluiten... Dank jewel voor het speurwerk en je informatie op het forum: het is fantastisch gelukt!

Geen dank,

Prachtig dat 't bij jullie ook perfect werkt, SUPER!! :)

"de omzet van BlitzSafe schiet omhoog hahahaha..."

CiteerKijk altijd leuk als andere mensen hier wat aan hebben. Daar is een forum nou voor bedoeld.. erg leuk

Ditto ;)

Grt,

Albert

FelixB

In mijn C70 zit nog geen 6CD-wisselaar en ben al aan het rondkijken.
Heb helaas ook nog geen iPOD (ouderwets hé  :D )

N.a.v. jullie enthousiaste verhalen ga ik ook zo'n Blitzsafe bestellen en dadelijk een iPOD Nano 8GB kopen bij BCC.
Kan ik ook eindelijk nummers en ongewenste passages 'ertussenuitknippen'.
Én heb je al je muziek bij de hand, ik kijk alleen op tegen het omzetten van audio naar MP3 van al mijn CD's  :eusa_shifty:

Heb van Belkin een houder gezien voor in de bekerhouder, lijkt me wel wat met de kabel door de middenconsole, zodat je kunt 'zappen' met je rechterarm op de middensteun...
855R & C70 T5 cabrio automaat

llinssen

Heb deze ook recentelijk besteld: hou er rekening mee dat de ptt ook nog eens 15 euro inklaringskosten rekent, en de belasting er nog 14,82 btw over wil hebben.
Al met al kost het kabeltje 100 euro, of 220 gulden.

Dankzij het goede geluid van de 901 klinkt het geluid van de ipod schel ook op 224kbps. Met wat equaliser standen is het weer acceptabel te krijgen.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.