Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Citaat van: Emiel op 27-05-2006 21:04:48
Terug in Limburg...

5 rondes gereden waarvan een paar ver onder de 10 minuten. 'S middags wat regen gehad, veel ongelukken gezien. Terugweg was gevaarlijker dan die paar rondes. Erg slecht weer op de Autobahn... :(

Morgen weer ;D

Denk dat ik eerst dan maar rondje achter jou aan zal rijden  ::)

Ook veel teveel bikers aan de webcam te zien...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

6:45 weg, 21:45 weer thuis..

Was weer een woeste dag, bekende koppen gezien, veel lol, SDII deed het lekker, Emiel had weer de juiste tools bij zich.. ;D

Emiel bedankt!

Foto's volgen..

Johann

Toch maar de witte ja, wel een kollere herrie zonder achterbank trouwens..  ;D

Rayman

Hoe was het om nu om weer met de Potenza's te rijden i.p.v. de Toyo Proxes?

Gefeliciteerd trouwens!  ;)

Ray

Johann

Citaat van: Rayman op 28-05-2006 10:16:58
Hoe was het om nu om weer met de Potenza's te rijden i.p.v. de Toyo Proxes?

Gefeliciteerd trouwens!  ;)

Ray

Dank U!  ;)

The S03's deden het per rondje beter. Ook in de regen waren ze toch wel beter dan de Toyo' s ondanks dat ik de bandenspanning vrij hoog had staan. Heb de achterkant wel iets zachter gezet. 0.2 bar verschil per kant op de achteras kon je dus wel aan 't uitbreken van de achterkant merken... Later hadden de achterbanden iets meer slick opgepakt van de baan en dan plakken ze nog net iets beter. na een rondje was het wel net kauwgom.
Had de hele morgen al een beetje last van een sloom gaspedaal. In de middag was ik even onder de kap aan 't kijken bleek dat er een rubberen stopje op de inlaat buis weg was met een leuk lek tot gevolg.. Emiel heeft even z'n wonder kratje er bij gehaald en toen had de auto ineens weer koppel..  ;D

In de morgen nog een Skyline er uit gereden, en een Subaru WRX, en nog wat van dat Engels spul, allemaal in een zucht!!  ;D
Er stonden later wel een paar gasten bij de SDII te kijken en hevig in discussie maar ik moet wel zeggen, het was ook wel een super actie op Fuchsrohre waar je moeilijk in kunt halen. Wel 1 keer een hevige onderstuur situatie gehad.. Ook bij de brug bij Adenau was 't oppassen.

Bert nog gezien met de Evo en nog een paar mensen van een Ring forum. Veel leuke auto's gezien waaronder een paar hele mooie CSL's. Ook was er nog een Engelsman met een 850 Estate. Hij stond te wachten om de baan op te gaan toen ik er net af kwam. Ik gaf hem een duimpje en toen had echt een grijns van oor tot oor op z'n hoofd. Toch wel leuk dat Volvo gevoel toch? :D

Samen met Emiel in de SDII een rondje gedaan en nog een paar achter elkaar aan.
Totaal 5 rondjes.

Hier nog een paar plaatjes.

Rayman

Ik zat net effe naar de webcam te kijken...JCViggen en Emiel stonden klaar en vertrokken...Kort daarna staat alles nu stil...Adac truck de baan op...En dan toch denk je van: "het zal toch niet he..."... :-\

@Johann: Mooi stukkie!   ;) 8)
Ben benieuwd hoe Emiel de SDII heb ervaren.

Hmmm...Ik zou er stiekem toch ook wel es willen rijden... ;D
(op een rustig moment wat lijnen rijden met de 850)

Gr. Ray

Johann

Rayman

rs

Leuk om Johann en Emiel te spreken bij de Nordschleife, nog leuker om ze in aktie te zien. Zag er superprima uit, wij hebben jullie bij Brunnchen en Sprunghugel (voor Flugplatz) voorbij zien gaan.

Zelf vrijdagavond in de stromende regen op kletsnatte baan gereden...niet prettig met gloednieuwe achterbanden, totaal onverwacht overstuur op redelijke snelheid. Rustig mijn ronde afgereden en zaterdagmorgen nieuwe rondes/nieuwe kansen. Zaterdagmorgen heerlijk gereden alleen natuurlijk weer veel bikers de baan af, of alleen of tesamen met auto's. Voor mij had de dag enkele lelijke momenten in petto trouwens......

De eerste was een komplete Porsche 944 uitlaat welke midden op de baan lag, ongelooflijk eigenlijk zoiets. Gelukkig was de ideale lijn rechts erlangs dus dat pakte goed uit.

Tweede moment was toen de Evo niet meer wilde starten in Adenau...klote startonderbreker is de oorzaak. Dit was om 13.00 s'middags en daar dus zo'n beetje rest van de dag mee bezig geweest. Lang verhaal kort te maken auto staat dus nog bij de ADAC (via ANWB) en vriend van mij heeft ons thuisgebracht, superaktie van hem want Enschede en Schiedam liggen niet echt in de buurt...

Johann, ik zag je nog staan bij tankstelle Ville (? bij Koln).

Al met al wel weer lekkere daagjes gehad en vooral heel veel mooi spul op de baan gezien met als uitschieters: Carrera GT / F40 / Evo6 Makinen Edition/ Skylines/Supras/
Lambo's. Deze kostbare wagens gingen lekker over de baan moet ik zeggen.

Nog negatief punt zijn de arrogante motorrijders die flink in de weg rijden op de Nordschleife, in de weg staan bij tankstations en in de weg staan op de entranceparking. Bijv. 1 geparkeerde motor welke 2 plaatsen bezet zonder dat de eigenaar in de buurt is.

pwassink

Als je zo naar die beelden zit te kijken van die toerit, 
wat is eigenlijk de reden dat het daar af en toe wat chaotish is ?

'k bedoel t wordt door duitsers in banen geleid en dat beeld past niet bij "grundlichkeit"in wezen ?

Iemand die dat uit kan leggen ?

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Johann

Lijkt er opalsof de poortjes om beurten offline waren..

Je hebt twee auto banen links en rechts en een motor baan in de midden. Eerder was het zo dat als je van de baan kwam en een tweede ronde wou doen dat je dan aansloot in de linker auto baan. De rechter baan is dan voor auto's die van de weg de baan op willen.
Sinds dit jaar hebben ze ook op de baan nog een poort voor auto's  en motoren die meerdere ronden willen doen.
Probleem is eigenlijk dat het hele complex inclusief de rotonde er voor gewoon te krap bemeten zijn voor drukke dagen alhoewel ik wel moet zeggen dat het tot op heden redelijk mee valt. Vorig jaar was het erger. Soms konden de auto's niet meer van de baan omdat de rotonde vast stond.

pwassink

okee,

Ik begin er wat meer van te begrijpen.. bedankt voor de uitleg Johann..

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Johann

Eugene

Kreeg net SMS van Jan, de Porterfiedl blokken zijn na 1 rondje compleet weg, op 1mm na ofzo. Er is niks gebeurd (Ray ;)), Maar ik denk dat hij niet meer rijd. Had wel zijn persoonlijk record verbeterd dat rondje met Emiel in de auto.... Respect, na een avond zuipen :P

Ben benieuwd naar het verslag vanavond :)

If it's not blown, it sucks...