Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

Marcel v Meerbeek

Ik heb idd dat filmpje gezien. 850 breekt daar idd uit. Hoe is de gewichtsverdeling van de 850's?

Mijn persoonlijke favoriete plekken op de Ring zijn Flugplatz t/m aanremmen Aremberg, Fuchsrohre ben ik helemaal weg van, door het gering vermogen van de 1230kg 323ti (170pk/245Nm) kan ik daar altijd goed aansluiten bij de snelle jongens.
Miss-hit-miss vind ik ook altijd een uitdaging, evanals de Laudakurve en aaremmen bergwerk. Doordat het daar naar beneden loopt (weinig druk)heel goed je rempunt bepalen, anders ben je er geweest. Dan moet ik tot aan Angstkurve het sterke spul laten gaan, vind Karussell een ramp , Wippermann/Eschbach richting Brunnchen vind ik weer weergaloos. Ik kies daar vaak de racelijn, die wel enig risico met zich meebrengt doordat je geen escape meer hebt als er over de heuvel eentje dwars staat. Brunnchen leuk, Brunnchen 2 minder leuk. Ben daar eens naast de baan gekomen, achterstevoren de grindbak in en 1200 euro schade opgelopen :(
Pflantzgarten is idd prachtig, zeker na de spronheuvel, bocht naar rechts en dan helemaal rechts uitkomen..en bij Pflatzgarten II in rechte lijn, uiterst links naar beneden denderend. Daar voel je je hele auto torderen, gas erop houden en dan maar hoepen dat er intussentijd geen onderdelen van je auto afbreken ;D
Dan hebben we het mooiste gehad. Galgenkopf vind ik net zoals Bosuit op Zandvoort erg lastig. Ook daar is het zaak om er lang aan de buitenkant te blijven, maar ik heb ze beide nog steeds niet onder de knie.

Ik zag overigens op die filmpjes dat beide Karussells ook anders genomen dienen te worden. Zorg dat bij de laatste betonplaat, de rechter bovenhoek van die plaat, midden onder je auto doorgaat. Je kan daar dus echt afgeschoten worden als je te vroeg naar buiten komt, of een zeer abrupt omkomende achterkant ervaren. 8)

Johann

Citaat van: Marcel v Meerbeek op 06-06-2006 22:37:38Ik zag overigens op die filmpjes dat beide Karussells ook anders genomen dienen te worden. Zorg dat bij de laatste betonplaat, de rechter bovenhoek van die plaat, midden onder je auto doorgaat. Je kan daar dus echt afgeschoten worden als je te vroeg naar buiten komt, of een zeer abrupt omkomende achterkant ervaren. 8)

Nee joh, vroeg er uit en jumpen met die handel!!!  ;D Doen de BMW test rijders trouwens ook om de ophanging te testen.  ;)

JCviggen

850s zijn erg front heavy...

Mijn fav stuk is Hatsenbach tot Adenauer Forst.

Ben ooit een van m'n eerste rondes te vroeg uit de carussel gegaan ja, gelukkig zat er iemand naast me die me er tijdig op wees naar links te sturen  ::)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Marcel v Meerbeek

Citaat van: Johann op 07-06-2006 14:21:25
Citaat van: Marcel v Meerbeek op 06-06-2006 22:37:38Ik zag overigens op die filmpjes dat beide Karussells ook anders genomen dienen te worden. Zorg dat bij de laatste betonplaat, de rechter bovenhoek van die plaat, midden onder je auto doorgaat. Je kan daar dus echt afgeschoten worden als je te vroeg naar buiten komt, of een zeer abrupt omkomende achterkant ervaren. 8)

Nee joh, vroeg er uit en jumpen met die handel!!! ;D Doen de BMW test rijders trouwens ook om de ophanging te testen. ;)

Als ik m'n 850 heb, zal ik het toch ook eens gaan proberen...misschien gaat er wel een hele wereld voor mij open.. ;D

JCviggen

Wanneer gaan we eigenlijk nog eens een paar rondjes draaien jongens?

Deze maand toch nog hoop ik? ;)

Vanmorgen zijn er wel weer 2 motorrijders verongelukt  :-\

Emiel

Gaat goed daar met de motorrijders... :P :(

Einde van de maand moet wel lukken denk ik?

Jeroentjuh

Citaat van: JCviggen op 11-06-2006 17:26:59
Wanneer gaan we eigenlijk nog eens een paar rondjes draaien jongens?

Deze maand toch nog hoop ik? ;)

Vanmorgen zijn er wel weer 2 motorrijders verongelukt  :-\

Tis ook een moeilijk circuit voor de motor, erg veel bulten en hoge kerb's......

JCviggen

Grootste probleem met motorrijders is dat ze niks bescherming hebben. Er moet niet veel gebeuren of je ligt er af, maar dan ben je overgeleverd aan de fysica en veel run-off is er niet  :-\

In dit geval schijnt het een aardig complex ongeval geweest te zijn dat de baan meerdere UREN heeft gesloten. Een motorrijder onderuit, dan een tweede er op ingereden, dan nog een groepje motorrijders en een auto er af door het oliespoor dat veroorzaakt was...allemaal op een hoopje, dus 2 doden is nog een "meevaller" geweest

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Hier staat het hele verhaal, let op, akelige foto's

http://www.polizei.rlp.de/internet/nav/6aa/presse.jsp?uMen=6aa70d73-c9a2-b001-be59-2680a525fe06&_ic_uCon=b6a60fbe-fe22-cb01-44b9-461a94839292&page=1&pagesize=10

Er is een motorrijder gevallen bij fuchsrorhe, lag midden op de baan, met zijn hoofd tegen de vangrail gekomen, op slag dood... Vervolgens is er een Beemer (een Hollander) gestopt achter de motorrijder om hem te beschermen. Een 997 is tot stilstand gekomen achter de Beemer, maar de motorrijder die daarop volgde heeft zich volgas in de 997 geboord en is gelanceerd. Op slag dood.
Dit is het snelste deel van de baan, motoren halen daar zo'n 250 km/h.

Baan is erg lang dicht geweest, van 10 uur tot 4 dacht ik.

Fuck zeg! Ben er echt stil van.... :-X

:( :( :(

Marcel v Meerbeek

Heb het zojuist ook allemaal gehoord. Pff...wat een drama zeg, zet je wel weer aan het nadenken.

Emiel

Citaat van: Marcel v Meerbeek op 11-06-2006 22:08:28
Heb het zojuist ook allemaal gehoord. Pff...wat een drama zeg, zet je wel weer aan het nadenken.

Yep.... :-\

Johann

Heel erg jammer. Weer eens even met de neus op de feiten gezet.

Rayman

Citaat van: Johann op 11-06-2006 22:21:29
Heel erg jammer. Weer eens even met de neus op de feiten gezet.

Dit soort ongelukken moeten niet teveel voorkomen op de ring, want dan denk ik dat de Duitse overheid nog wel es kon gaan ingrijpen. Natuurlijk is het verlies van levens een verschrikkelijk fenomeen; en ook dit ongeval liegt er niet om...

Motorrijders en autorijders op de ring...Foute combinatie...

Turbobiker

Citaat van: Rayman op 12-06-2006 16:22:28
Motorrijders en autorijders op de ring...Foute combinatie...

De Tussenpaus