Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

't is (neem ik aan door de lichtval) net of R een Skoda logo op zit?!

No shirt no shoes, no pinball

fearless

Citaat van: Emiel op 23-07-2006 09:23:57
Eerste weekend van augustus!

Ow ?? O ja, dan ben ik er ook.  ;D

Wat is er nu weer gebeurd ?? Aardig druk aan de start en volgens mij is dat een bergingsauto en ambulance.

Emiel

Er is een Golfje hard van de baan afgegaan, vandaar dat de baan een flinke periode dicht is geweest.

Johann vermaakt zich kostelijk met de R, Jan heeft wat turboslang probleempjes gekend in zijn 1ste ronde.

Er is een grote meeting (of is het meating?) van volvopower.de.

Citaat van: fearless op 23-07-2006 12:40:34
Citaat van: Emiel op 23-07-2006 09:23:57
Eerste weekend van augustus!
Ow ?? O ja, dan ben ik er ook.  ;D

Ook al aan het aftellen?  ;D

fearless

Citaat van: Emiel op 23-07-2006 13:43:08Er is een grote meeting (of is het meating?) van volvopower.de.

He jammer dat dat nu is, had me ook wel leuk geleken. En ja ik ben ook al aan het aftellen.  ;D

fearless

Goh wie staat daar aan de ingang ??  ;D

Rayman

Misschien staat de jouwe er de volgende keer misschien wel Ivo...

fearless

Citaat van: Rayman op 23-07-2006 15:42:49
Misschien staat de jouwe er de volgende keer misschien wel Ivo...

Ja, daar zijn nog steeds twijfels over.  ;D

Johann

Zooo, we zijn er weer.

Tegen 8 uur weg. Het weer was goed. beetje wolken en een graad of 20. Onderweg almaar beter en bij de ring een graad of 24 toen ik er om 10 uur aankwam. Kwam Jan tegen op de weg naar de Grune Holle dus dacht dat ie er al een rondje op had zitten en ging afkoelen. Op de parkeerplaatst zag ik een paar jomgens van Volvopower.de staan. Even hoi zeggen en daarna gelijk doorgestoken de baan op en even blazen met de R. Toch is elke eerste ronde weer even van hmmmppfff en aahhrrrghhpfff.. ;D

Vooral bij Fuchsröre toch wel weer lekker daas van de G krachten. SX ging ook heerlijk. Bergje net voor Brunsschen waren de banden toch wel erg op temperatuur. Kon nog een 4 wiel drift realiseren in deze bocht.. :o Amazing, een Volvo die de kont uit laat onder power..  ;D

Rondje was snel voorbij en had verder geen vlaggen of gekke dingen onderweg. Eenmaal terug zag ik Jan en z'n kameraad. Zijn even bij de VP jongens gaan kijken. Zaten wel een paar leuke P2's bij. 1 T5 had een redelijk nieuwe gasinstallatie met 70 PK injectors.

Ook een mooie T5 van een Franse Belg. Dikke intercooler, heeelgrrot green luchtfilter er in, "Ohlins" achtige schokbrekers, hele dikke AP remmenset. 18" Capella's met PZero Corsa er op. Mooie kuipstoelen met 4 punt gordel etc. Alleen jammer dat het een automaat was.

Volgende rondje achter Jan aan. Veel publiek op de tribune bij T13 ivm een trucker festival en Jan gooit allemaal dikek vlammen uit de uitlaat. Ik al lachen en denken van ZOW!  :o 8) (Wat een patser eigenlijk die Jan..  ;D ) maar na de bocht was de gang er uit en allemaal zwarte rook uit de uitlaat... Knippers gingen aan en naar later bleek lag een turbo slang er af. Ik heb Jan ingehaald en ben doorgereden. En oudere M5 kwam in zicht dus daar maar achteraan. Liep tussen Hatzenbach en Fuchsröre heel erg in op 'm en ging voor de verandering, ik denk de eerste keer, plankgas door de knik onderin en na een beetje bijremmen met dik 170 wou ik net de linker induiken voor Adenauer forst gaat de M5 ineens vol in de ankers en komt er een gasje uit de bocht rennen met een vlag in de hand... Van 170 naar 30 terwijl je vol in de vering hangt mat een M5 waar je net overheen wou rijden vol in de ankers voor je...  ::) En dat terwijl DSTC helemaal uit staat (5x drukken), de trachtiecontrole zoals gewoonlijk zichzelf al had uitgezet vanwege oververhitting en de Advanced er op welke lekker direct is maar door de harde afstemming snel z'n grip kan verliezen bij lastwissel. Ik had het even moeilijk maar de R gedroeg zich voorbeeldig, bleef netjes in het spoor en kon uiteindelijk ook nog de M5 er uit remmen..
Eenmaal in de bocht was duidelijk dat er een Golfje de verkeerde kant de bocht in had gereden. Je moet er rechts af, hij was linksaf gegaan ondertussen delen van zijn auto op de baan achterlatende.. Na Adenauer ging het gas er weer op en bij Kallenhard de M5 voorbij gestoken. Lekker doorgetrapt en eenmaal terug Jan een belletje gedaan. Hij was er bij de brug bij Adenau afgegaan dus ben ik die kant ook maar opgereden. Bij de Pizza even een frisje pakken op 't terras. De baan is redelijk lang dicht gebleven.

Volgende rondje de heren van VP even laten zien hoe je een Volvo over de baan sleurt..  ;D ;D
Ging later weg was ruim eerder binnen, ik heb naar allemaal gezwaait..  8) ;D :P

Rondje 4 weer achter Jan aan, klein misverstandje want ik dacht dat ik achter 'm aan moest en Jan dacht dat ik met 'm mee zou rijden..
Eenmaal op de baan de grootste moeite om Jan bij te houden, als de brandweer oever die baan met de 850  :o
Paar mooie stuurakties kunen bewonderen maar na Angstcurve meende ik ging Jan weer stoer doen met dit keer hele dikke vlammen uit de uitlaat.  8)
Ook deze keer lukte het Jan om op eigen kracht de baan af te komen. Voor mij ging het rondje verder lekker.
Eenmaal terug gelijk nog een rondje met iemand die ik ken van een ander forum. Auto was nu toch duidelijk zwaarder en de banden hadden het moeilijk. Temperatuur was inmiddels opgelopen tot iets van 28 graden plus het was ook nog eens akelig vochtig.. Zweten als een idioot in de auto, glijen als een idioot ook. Komt er een dikke Porsche met veel bombarie bij de Karussel aanblazen denk ik van ik neem dan wel de touristenroute kan hij mooi binnenlangs steken.. Maar wat doet die eikel? Ook de toeristenroute.. Ik dacht nog, wat een eikel..  ;D
Rest van het rondje ging lekker tot ik in liep op een BMW station nieuw model diesel.. Dat was echt een eikel, geen centimeter ruimte geven tot de laatste bocht voor het rechte stuk waar ie 3 cm naar links ging. Ik zet de neus er naast en zeg tegen de bijrijder, let op want hier kom ik niet voorbij..
En ja hoor, hij duikt de bocht in en de auto gaat zo naar buiten glijden. Het is dat ik het zag aankomen anders had de zijkant van de R er uit gelegen.
Wat een giga lullo...

Daarna nog een beetje rondhangen, tankstelle opgezocht en een Currywurst gegeten en toen naar huis op aan voor/achter Jan aan.  ;)

Al met al een geweldige maarverschrikkelijk plakkerige dag.!

Emiel

Mwah...niks gemist dus..... ;D

fearless

Nu ik dit lees krijg ik steeds meer zin in de Ring. Johan erg mooi verhaal.  ;)

BenC70ES

Tof verhaal, zijn er ook nog foto's van die andere Volvo's?  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Ik heb drie foto's gemaakt met een GSM ...

Jan had ook geen fototoestel bij zich.

JCviggen

Ja ik ben er ook weer  :P

Ben de tel een beetje kwijtgeraakt, denk dat de slang er in totaal vandaag een keer of 5-6 is afgeschoten  ::)
Erg leuk om naast de autobahn aan zo'n *** slangklem zitten te sakkeren terwijl het verkeer aan 200+ langszoeft....met als gevolg dat ie niet echt goed zat want bij het vertrekken tikte ik per ongeluk 0.1 bar aan en pwwwsshhhhh daar gaan we weer  ::) Gelukkig kwam ik net voorbij een afrit die was afgesloten dmv paaltjes en kon ik me er veilig achter parkeren, slang dit keer maar weer zo grondig mogelijk er op gezet en zonder druk naar huis.

Eerste rondje was best leuk, was rond 10u en verkeer was werkelijk minimaal. Ik deed het maar rustig aan, enkel op de leuke plekjes zoals flugplatz, fuchsröhre en pflanzgarten I en II lekker doorgejasd om m'n passagier het Ring gevoel te geven ;) Was de eerste keer dat ie er was.

Tweede rondje begon erg harig...Tiergarten aan het begin lekker hard, niet veel gelift door de flauwe links rechts en laat in de ankers....laat daar nou net een erg trage motorrijder in't midden van de weg zitten  :o
Alles dicht...was even erg kwaad op de ABS die me bij een huppeltje over een bult een meter of 10 alle remkracht wegnam, gelukkig liet de ABS net op tijd weer wat los zodat ik op anderhalve meter van de motorrijder eindelijk m'n surplus aan kinetische energie kwijt was, en de bocht nog mooi door gekomen. De vangrail kwam even nét te snel dichterbij...Daarna net op't moment dat ik gas los voor T13 een zware PSHHH...nou 't was m'n eerste keer maar lang twijfelen moest ik niet  ::) Wagen liep nét, erg beroerd en quasi niks trekkracht meer enkel grote wolken uit de uitlaat. Wel leuk als je nog zo'n 10 kilometer van de eerstvolgende "afrit" bent. Zoveel mogelijk snelheid winnen in de bergaf en met wat geluk net tot in Adenau kunnen hinken. Ik wou niet stoppen omdat ik niet zeker wist dat er een slang los was, kon ook eentje zijn gebarsten en ik dacht dat ik'm niet meer goed op gang zou krijgen als dat het geval was, en takelen is er duur...  :-\

Positief punt aan het debacle was dat tijdens het rijden aan 50 km/h met raampje open ik het motorgeluid van aardig wat Ring machines heb mogen bewonderen...een grijze F360 was de topper, wat uit die uitlaatpijpen kwam in volle actie had ik nog nooit gehoord. wow. In Adenau er dan maar af al wilde ie niet echt meer stationair draaien zonder een regelmatige dot gas.

Aangezien we toen toch in Adenau waren maar even een colaatje genuttigd, voor pizza was het nog een tikkeltje te vroeg. Baan was inmiddels dicht en is dat ook een hele tijd gebleven dus hadden we geen haast, belangrijkste was een plekje in de schaduw...

Toen een paar volvos weer de Ring opzochten snel besloten om in de achtervolging te gaan, ik zou de wagen gaan halen en Johann zou wachten aan de poortjes :) Daar aangekomen zag ik niks dus bel ik even "Johann waar ben je?"
"Naast je!" klonk het en jawel hij stond aan te schuiven in de andere rij  ;D

Het rondje ging vrij lekker vond ik, met Johann in de spiegels :) Sommige stukjes gaan steeds beter, je houdt nooit op met de Ring te "leren". De Mutkurve kan inmiddels al zonder liften maar het is wel precisiewerk. Duidelijk op dat stuk Ring was dat er wat pk's MIA waren door het warme weer, ik tikte maar net de 200 aan in de 4 waar ik de vroeger toch naar de 5 ging. Ik was net bezig de 200 meter ademruimte op Johann te aprecieren voor het aansnijden van de ellendigste bocht op de Ring met een voorwielaandrijver toen het alweer gedaan was...weer klem los  :'(

Een geluk dat de klem telkens bleef zitten, dat wel. Dit keer was het niet mogelijk de wagen naar de finish te pinkelen, en aangezien ik wel wist wat't was parkeerde ik hem bij Hohe 8 en deed even wat emergency repairs...daarna naar de finish gecruised hier en daar wat naar de toeschouwers zwaaiend aangezien ik toch niks beters te doen had  :P

Daarna was het leuk geweest, en vrij vroeg weer op weg naar huis, met de nodige vertragingen dus  ::) Niet in het minst de vertraging bij de benzinepomp, wat een drukte.

Maar ik ben weer wat wijzer geworden, heb een paar probleempjes te verhelpen en heb de nieuwe remmen aan een test kunnen onderwerpen. De CTF schijven die ik bij Marc had gekocht hebben ondanks de problemen en zware omstandigheden geen krimp gegeven, ze voelen nog steeds aardig recht aan  :P De blokken ligt wat moeilijker maar ze deden het niet bepaald slecht. Ik hoop dat extra air ducting naar de remmen ze eindelijk op een acceptabel niveau zal brengen.

In short, niet echt het beste dagje dat ik aan de Schleife heb gekend, maar ik ben dankbaar dat ik geen zware gevolgen heb overgehouden aan de problemen en alles heel naar huis heb kunnen brengen...dat is uiteindelijk toch't belangrijkste!

Jammer dat we je moeten missen in Augustus Johann, maar we nemen de draad iets later wel weer op dan :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Ludo

Citaat van: Johann op 23-07-2006 20:08:02
Zijn even bij de VP jongens gaan kijken. Zaten wel een paar leuke P2's bij. 1 T5 had een redelijk nieuwe gasinstallatie met 70 PK injectors.

Vialle, Prins of italiaans spul?.

Johann

Citaat van: Ludo op 23-07-2006 22:57:21
Citaat van: Johann op 23-07-2006 20:08:02
Zijn even bij de VP jongens gaan kijken. Zaten wel een paar leuke P2's bij. 1 T5 had een redelijk nieuwe gasinstallatie met 70 PK injectors.

Vialle, Prins of italiaans spul?.

Ik meende dat er Prins techniek BV op het kastje met de 5 injecteurs stond.
Vreemde opzet trouwens..