Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Ik duim voor droog weer.

Mmmmm ben dit weekend met mijn vriendin in Valkenburg, dit biedt perspectieven.

Zo wel lachen zijn:
voor het eerst op de Nürburgring
in een open cabriolet C70 automaat
met een vriendin die nog meer dan ik houdt van hard rijden  ;D  ::)
855R & C70 T5 cabrio automaat

fearless

Met een half uur ongeveer rij ik die kant op.  ;D

M a r c

Citaat van: FelixB op 04-08-2006 10:48:46
Ik duim voor droog weer.

Mmmmm ben dit weekend met mijn vriendin in Valkenburg, dit biedt perspectieven.

Zo wel lachen zijn:
voor het eerst op de Nürburgring
in een open cabriolet C70 automaat
met een vriendin die nog meer dan ik houdt van hard rijden  ;D  ::)

Vriendin?  Da's nieuw  ;)  Oei oei, daar gaan je duurverdiende centjes.... schoenen, sierraden, kleren....   ;D  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

martijn.

Ik kom morgen ook even kijken.

Emiel

1207km

13.9L/100km

bRutus is met moeite thuis aangekomen.... :-\

Ludo

Emiel

1 ronde teveel gereden.... :(

Remblokken achter zijn compleet op, wiellager naar de klote, maar dan ook echt compleet naar de klote!
Terugweg niet geremd als het niet écht nodig was, alles afgeremd op de motor. Na 450 km kon je je hand gewoon op de schijven doen zonder huid achter te laten. 8)

Straks weer wat te doen... :-\

Ludo

dat is niet zo prettig.
volgende keer een aanhangertje onderdelen mee...  ;D

Turbobiker

Tja, coureur worden vraagt offers ;) ;D

Maar wel lol gehad neem ik aan ;D
De Tussenpaus

Eugene

Ik heb gister mijn eerste 2 rondjes gedaan in de T-5 ;D

We kwamen aan om 11 uur, maar er was nog niemand. Gelukkig kwam Jan al na 15 minuten aanrijden. De baan bleek pas om 1 open te gaan, maar waarom zou ik niet weten....

Ik heb bij Jan ff de remmen ontlucht en andere blokjes eronder gelegd. Daarna nog even een garage zoeken die een downpipe schroefje had.

Toen we hiermee klaar waren begon de parkeerplaats langzaam vol te stromen met leuke auto's. Ik heb mijn eerste rondje gedaan rond 2uur / half 3. Nadat we Emiel en Rayman zagen voorbij vliegen bij Brunnchen ;D

Het rondje ging opzich lekker. Wel al gauw last van fading, en daarom maar iets eerder en minder hard op de rem (je verliest toch een beetje vertrouwen :() Bij brunnchen extra hard langs en daar een flink bandenrookspoor neergelegd bij het omhoog rijden ;D Jan had de ronde geklokt en hij kwam uit op 10.02.

Toen naar de pizzeria, en daarna wilden we gaan kijken daar langs de baan. Totdat we een "vaag" smsje van Emiel kregen. We zijn toen na het eten naar de parkeerplaats gereden om te kijken wat er aan de hand was. HEt was gelukkig niks ernstigs, en Emiel was alweer de baan op.

Mijn 2e rondje ging wat beter. Iets later last van fading, maar wel eerder van glijdende banden (te hoge druk). Vlak voor brunnchen stond een C2 in de vangrail met aan beide kanten schade dus dat heeft wat tijd gekost. Ook een paar motorrijders die langzamer waren, maar niet wisten dat ze spiegels hadden. Een ervan schrok zich kapot toen ik in een brede bocht half naast hem zat toen ie omkeek. Hij had niet verwacht een Volvo neus van zo dichtbij te zien :P
Het rondje was gedaan in 9:51. Toch alweer een aardige verbetering, maar nog niks ten opzichte van de 9:02 van Jan ;)

Het was een geweldige dag met erg mooi weer. Binnekort nog maar een keertje ;D

If it's not blown, it sucks...

Rayman

Het was een topweekend. Ik ben gewoon een beetje down omdat het zo snel voorbij is; maar ja ..Time flies when you're having fun.

Afgelopen vrijdag om 10:30 van t werk vertrokken richting Zippo; die mij geholpen heeft om de T-5R te voorzien van een katloze DP. Even proefgereden...Maarten zat te glunderen...Het geluid was goud! Nu nog kan ik smelten van het geluid dat mijn lieve gele beessie produceert. De auto afgeladen met boodschappen en de Twenteroute opgereden richting de A18, alwaar ik afgesproken had met Emiel, Fearless, AlexV70R en zijn vriendin Liset. We hadden namelijk samen een weekend Center Parcs geboekt...15 km van de ring...Toplocatie! Met 4 auto's in collone door duitsland gereden (mooi gezicht!)

Het weer was prima. Op vrijdag een beetje onstuimig weer maar op zaterdag zag alles er goed uit. Lekker wezen ontspannen in het zwembad (lekker bubbelen), bbq, lekker wezen eten, rondom de ring gekeken, en lekker ouwehoeren. Alex en Ivo hebben kennis gemaakt met de ware aard van Brutus...Wat bRutus betreft en de ringervaring van Emiel verwijs ik u naar mijn collega-correspondent van Zuijlen! (Die heb nog een aantal leuke verhalen in petto!).

Emiel en Jan nog mooi op video vastgelegd. Volgt spoedig...Ben er niet zo handig in maar goed (alle hulp is welkom). Ivo heb mooie platen geschoten; wacht maar af! De ringtaxi reed ook de rondjes...Veel vrijgezellen voor Sabine!  ;D Leuk om haar weer in het eggie te zien.

Ondanks mijn gezever: "Zo komt de auto niet meer de ring op!" Begon alles te jeuken toen ik Emiel de baan op zag gaan met Alex...Ik bedacht me geen moment. Kaartje gekocht. In de CY gestapt en opgereden naar de slagboom. Even een klopje op het dash: "Ja hoor ik doe wel rustig!" Bij het wegrijden van de parking even de roffel laten horen...Klonk lekker vol. Bij de slagboom kreeg ik nog een complimentje van een official. Ik was verguld.

Slagboom omhoog en rustig de motoren laten passeren. Stiekem zachtjes ZZ-Top opgezet...Toen lekker op het gas gegaan. De gele trok er nu echt lekker aan. Qua power ben ik erg gelukkig met de CY (totdat het weer gaat wennen! ;D). Ik heb stukken rustiger gereden dan vorige keer en nu genoot ik echt...

Gas liften, aanremmen, insturen, beheerst op het gas gaan en de volgende lijn pakken. Heerlijk. Bij het aansnijden van Brunchen wilde ik toch es laten horen dat de gele niet standaard was...De voorgaande bocht ruim genomen en ik belandde op het perfecte aansnijdpunt voor de eerste bocht; insturen en op het gas gaan. Lekker wat mensen getrakteerd op een aangenaam geluidje (god dat klinkt geil!) Al ben ik bij lange na niet zo snel als JCViggen en Emiel, ik geniet nu wel van de baan (ruim tien minuten, maar ach...). Mijn tempo ligt een stuk lager maar dat deert me niet...Op de rustige momenten genoot ik van de ring...Toch blijft de wegligging en de grip een kwestie; volgas een bocht uit was bijna niet mogelijk zonder dat een wiel begon te gillen. De remmen hebben het niet te zwaar gehad. Laat mij maar zo rijden; ik vermaak me zo wel.

Nog even met een porsche 911 993 turbo opgereden bij Kesselchen...Ik ging mooi aan de kant voor de duitser die met een grote glimlach en een duim me bedankte... Bij Schwalbenschwanz nog een witte M3 binnendoor gepasseerd terwijl Emiel op m'n bumper hing...Ik ben toen achter een M6 blijven hangen...Bij opkomen rechte stuk richting Gantry zag ik zowel de M6 als Emiel volgas vertrekken...De M6 spuwde kleine rookwolken; die ging ervoor! En ik stond met open mond te kijken...Fucking hell...

De laatste dag nog kennis gemaakt met een redelijk bekende Engelse DJ die er rondreed met een EVO7 FQ300; zeer aardige vent waar we nog lang mee nagepraat hebben (emailadressen uitgewisseld; altijd handig). Ook nog een andere Volvo-eigenaar met een Amazon gespoken die met 140 pk meer spectakel verzorgde dan menig GT3. Ik heb de man gecomplimenteerd met zijn Volvo en rijstijl...De man was echt verguld van trots...Toen we met de engelsman aan het eten waren bij de Pizzeria in Adenau was de baan net gesloten en kwam er een traumaheli aangevolgen (nabij de bocht waar Nikki Lauda ook zijn ongeluk had)...Kreeg ik even de koude rillingen van...

Ik heb een sticker opgeplakt gekregen...De dader krijg ik nog wel... Het enige dat ik eigenlijk gemist heb dat weekend is een witte S70 en een zwarte T-5R.

Zo...Nu eerst de gele wassen en poetsen...Binnenkort de handel maar es een beurtje laten geven...

Enerzijds geniet ik ervan, maar aan de andere kant een beetje teleurgesteld dat het weekend alweer voorbij is.

Groeten Ray

(filmpjes volgen; als iemand kan hosten...graag)

Vulk

Geef me maar een seintje als'k iets online moet zetten.

Rayman

Tadaaaa  ;D

8) 8) 8) Go ivo! Go Ivo!  8) 8) 8) Gaaf!  ;D

Flink aan het speuren...mezelf nog niet tegengekomen...had ik stiekem wel leuk gevonden... :'(

Eugene

Pics van zondag allemaal?

Ik hoop dat er maandag toch ook wat gemaakt zijn ::)

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Het was me een fijn lang weekend! Jammer dat de afsluiting minder prettig was.

Vrijdag eerst naar Den Haag gereden, daarna naar Arnhem, waar Ray en Ivo al stonden te wachten. Eerste deel door DLD ging goed, maar de spits begon dus het was goed druk. Onderweg aardig wat verbaasde blikken en duimen omhoog gekregen ;D.

CenterParcs was super, goed betaalbaar, huisje was goed. Al hebben wij er nu al hele ander plannen mee.

Zaterdag eerst filmpjes geschoten in de omgeving daarna bij de VLN wezen kijken. Was erg druk bij de eintritt. Baan ging iets na 18.30 open, om 19.15 weer dicht. 2 fijne rondes kunnen rijden samen met Ivo en Alex.

Zondag een volle dag Ring. Hoe meer je er rijd achter elkaar hoe beter het gaat. 6 rondes totaal die dag. Momenten van de dag zijn toch wel het 4 wiel driften met hoge snelheid na Angstkurve, vreselijk gaaf, en het sprinten vanaf 140 tegen de M6. We zagen Ray net Galgenkopf indraaien met daarachter een M3 en daarvoor de Belgische M6. Buitenom de M3 en Ray ingehaald, tot op de bumper van de M6. Die volgas ervandoor. Kan toch echt wel zeggen dat ie er flink moeite voor moest doen om weg te lopen. Ivo heeft ook het eerste rondje erop zitten! Congrats!
'S avonds moets Alex helaas alweer naar huis. Erg emotioneel afscheid was dat... ;D.

Maandag moesten we het huisje uit :(. Begon er net aan te wennen. In de Marketdome (heet!!) koffie gedronken.
De baan ging pas om 13.00 open, dus zijn we maar bij Flugplatz in de zon gaan zitten om 12.00. Gruwelijk mooi uitzicht over de Eiffel aldaar. We erg veel wespen, Ivo schijnt er lekker te ruiken ;). Na 13.00 twee keer Jan voorbij zien komen, gaaf hoor. Decibel koning daar was toch wel die Evo FQ, damn dat was net een straaljager!
3 Rondes gereden, 1 met Ivo, 1 met Ray, 1 met Jamie van de Evo FQ.
Rondje met Ivo ging erg lekker, Rondje met Ray ging goed tot Brünnchen. Het hele tijd reden we achter een Repsol Honda CBR. Tempo was lekker. Bij het aansnijden van Brünnchen verloor ze de achterkant. Klap op het asfalt. De motorrijdster had er al 125 rondes opzitten, en toch gebeurd het een keer :(. Auto snel aan de kant gezet en de Streckesicherung gebeld. Motor was goed kapot, achterbrug krom, kuip kapot.
Laatste ronde met Jamie. Die zijn mening over Volvo's toch wel bijgesteld. Hij zat te met een enorme big-smile naast me.
Einde van de dag nog 2 maal mee geweest in de FQ. Wow...dat is kicken!

Pizza wezen eten in Breidscheid, traumaheli zien landen :-\. Na de pizza afscheid van Jamie genomen en op terug naar huis gegaan. Dat ging niet helemaal volgens plan. Ivo had een klein probleem met zij achterrem, dat hebben we op kunnen lossen. Mijn probleem was dus iets groter, maargoed ik heb het gehaald, en vanavond is ie weer goed rijdend.

Citaat van: Rayman op 08-08-2006 10:54:12
Ik heb een sticker opgeplakt gekregen...

Jij? Wat voor een sticker dan ;D ;)?

Heren....dame en Damon, bedankt voor het gezellige weekend!

Emiel... 8)