Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

is al paar keer (zeker 5) dicht geweest sinds vanmorgen vroeg, en telkens als er veel motorrijders de ring op gingen... :eusa_naughty:

pwassink

T staat al weer een hele tijd dicht daar, gaat lekker ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbobiker

Nu een ziekenauto de baan op ::) (15.21) Gaat niet goed...  :eusa_pray:

Alleen nog openstellen voor Volvo rijders, is te gevaarlijk voor anderen ;D

De Tussenpaus

animalT5R

iemand een link van de webcam van de ring?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

animalT5R

Das alleen een JPG,geen streaming video....

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

animalT5R

menjo

Die witte heeft stevig doorgereden :)

Ik sla trouwens alle plaatjes van de webcam automatisch op met een scriptje voor het volvo40forum. Kan zo wel even alle 850's er uit zoeken als er interesse voor is.

Vertigo

hier ff een link waarbij het beeld van de webcam elke minuut ververst word.:

http://home.student.utwente.nl/j.l.t.jongenelen/Volvo/ringcam.html

Vertigo

En de ring is weer open na zo'n 1,5 uur! dicht te zijn geweest.... (kan iemand zien wat er achter op die vrachtwagen staat?)

Ludo

Citaat van: fearless op 08-10-2006 14:04:14
Cooooooool, ik heb Emiel gespot !!!!! Ik was eigenlijk net aan het opletten of ik Maarten zou spotten, kreeg net in een sms van Emiel te horen dat Maarten zou gaan rijden.  ;D

ja die heb ik ook 'gespot', maar voordat je doorhebt dat er een 850 aankomt istie je al voorbij, en heb je nog geen foto of filmpje kunnen maken.  ::)
Johann 2x gezien, waarvan wél een klein filmpje.   :D
Jan ook nog zien voorbij komen, maar toen de baan weer dichtging rond 15.30uur (motorrijder onderuit) en de helicopter lande op de baan maar weer naar huis gegaan.
motorrijders is maar niks tussen de andere gekken.  :-\
ook nog een paar andere 850's gespot.

FelixB

Zo, ik ben thuis en hieronder staat dus mijn dagboek voor vandaag.

FF AA NN TT AA SS TT II SS CC HH

Zoals in mijn vorige topic geschreven was ik dus naar het meeting-point met Johann & Zippo gereden. 'Gelukkig' was ik een beetje laat dus moest ik snel (240 km/h) rijden.
Ik stond er nog maar nét of Johann en Zippo waren er al.

Met 3 Volvo's lekker snel naar de Ring gereden, waar het al heel druk was vanwege het mooie weer.
Vanwege gebrek aan parkeerplaatsen moest ik mijn auto 'achter op het grasveld' parkeren, vond ik helemaal niet erg, daar is lekker de ruimte en staat de roffel goed.
Lopend naar De Ring kwam de geur van verbrand rubber en benzine/olie me al tegemoet, heerlijk  :P

Gezellig op het terras gezeten, er waren er steeds meer van ons Forum, gezellig.

Toen ging Emiel een rondje rijden en omdat er niemand meeging vroeg ik of ik meemocht, was geen enkel probleem, integendeel!

Nou dat is de beste vuurdoop die je je maar kunt wensen:
Mooie weer, snelle auto en deskundige rijder.
Al bij het hard optrekken naar de eerste bocht dacht ik 'waar ben ik aan begonnen (mammie)'....
Maar snel daarna ging dat gevoel over in genieten, zó vakkundig als Emiel de Ring rondde, goed uitleggend wat er ging komen. Veel bochten met 4 piepende banden genomen, waarbij ik echter nooit het gevoel had dat het té snel ging of dat Emiel geen controle zou hebben...
Gelukkig (voor mij dan) hadden we soms wat bumperklevers voor ons, zodat ik tussentijds even op adem kon komen (heb soms toch wel even zitten puffen, vooral bij die 2 heuveltjes waarbij je geen uitzicht hebt).

Daarrna was de ronde ten einde en kon mijn hartslag terugkeren naar normalere waardes...

Even op terras gezeten, terwijl anderen ook lekker 'gingen spelen'.
Intussen rondkijken naar mooie auto's, nou die waren er genoeg, na een tijdje viel een rode Ferrari niet eens meer op  :o

Toen was het mijn beurt. Kaartje gehaald en samen met Emiel de auto opgehaald.
Vreemd genoeg voelde ik me helemaal niet zó zenuwachtig, het scheelt als een ervaren iemand naast je zit! en ook toen we op de baan reden bleef ik rustig. Mede natuurlijk omdat ik zo langzaam reed (rondje in 14 minuten) maar ook gezien de goede begeleiding van Emiel "nu komt zo'n type bocht, dat soort asfalt en je kunt 'dat' verwachten"...
Ook helpt het dat ik een automaat heb, constant 2 handen aan het stuur.

Zelf kreeg ik steeds meer zelfvertrouwen, maar goed dat ik naar Emiel bleef luisteren, er zaten nog wat venijnige bochten aan het eind.

We hebben eerst rustig uitgereden en toen na het parkeren zijn we nog naar het terras gegaan.

Na een tijdje wilde Zippo eens langs de baan gaan kijken, toen zijn we met een paar man (Eelco nog bedankt voor de Fritten mit Bratwurst) via de provinciale weg naar KM 17 gereden.

Daar hebben we leuke foto's en een filmpje gemaakt van Johann en Emiel(?) die nog ff achter elkaar reden. Na dit toetje zijn we met 2 auto's naar huis gereden, waar de wegen zich bij Oberhausen scheidden...

Op de terugweg veel files gehad dus dat drukte de gemiddelde snelheid.

Vlak voor de grens bij Emmerich kon ik nog even 240 rijden (veel Nederlandse bumperklevers voor me die 170 al heel hard vinden, ha ha), maar toen gingen het ABS-lampje en het TRACS-OFF lampje branden, dus wat rustiger gereden (210)...

De roffel afgetankt, hem dankbaar een paar klopjes gegeven & de Ring-sticker achteropgeplakt (natuurlijk zonder die letters 'Nürburgring'.

En nu dus 3 kwartier intussen de tijd genomen om dit relaas op te schrijven.

Het was een heerlijke dag!

Kengetallen:
Gemiddelde snelheid: 97 km/h (laag vanwege de vele files op de terugrit)
Gemiddeld verbruik vandaag: 13,4 liter (valt me alleszins mee)
Afgelegde afstand: 537 km.

Gaafste auto vandaag gezien: McLaren F1
Leukste 'knutselauto': groene Trabant met een V8 erin
Mooiste geluid vandaag gehoord: Die Mercedes Cosworth
Mooiste auto: de mijne natuurlijk  :D

:sleep
855R & C70 T5 cabrio automaat

Turbobiker

Goed verhaal!

Weet je ook hoe het met die ongelukken zat?
De Tussenpaus

fearless

Klinkt goed, leuk om weer zo'n enthousiast verhaal te lezen. Krijg ook weer zin om er weer eens heen te gaan.

Citaat van: FelixB op 08-10-2006 19:54:31
maar ook gezien de goede begeleiding van Emiel "nu komt zo'n type bocht, dat soort asfalt en je kunt 'dat' verwachten"...

Begeleiding van Emiel is ook zeker erg fijn, heeft hij bij mijn ronde ook gedaan.