Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Als je het in slow-motion afspeelt kun je het zien...
(maar ik weet hoe moeilijk t is om de camera stil te houden  ;))

Vulk

Citaat van: Rayman op 13-10-2006 16:25:13
Als je het in slow-motion afspeelt kun je het zien...
(maar ik weet hoe moeilijk t is om de camera stil te houden  ;))

Volgende keer ga ik iets zoeken dat ik kan vastzetten op het dashboard.
Wel opletten dat ze het niet zien bij het oprijden van de Ring.

Johann

Mooi filmpje! Mooi strak beeld ook..  :o

Vulk

Citaat van: Johann op 13-10-2006 16:47:55
Mooi filmpje! Mooi strak beeld ook..  :o

Ik ben best wel tevreden van mijn nieuwe digicam. :)

edit: let vooral op mijn "belediging" tegen Emiel rond de 3min 10s!

Johann

Vulk

Johann

Rayman

Citaat van: Johann op 13-10-2006 17:05:10
Citaat van: Vulk op 13-10-2006 17:03:58
"Zotte mens"

Ja dat is ie.. ;D

The difference between a mad man and a genius is only measured by succes...

Think about that...

;D

RonnieDuck

Tering wat een gaaf filmpje!!

Ikwilookikwilookikwilookikwilook!!!!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Emiel

M a r c

Ben maar even gestopt met downloaden....  zit al 43 minuten te wachten en nog pas op 60mb. Geloof zó ook wel dat ie hard gaat  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Meestal gaat't vrij snel, nu is de server echt traag  :( in de voormiddag gaat't sneller...

Ik ga binnenkort naar andere hosting.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rayman

Citaat van: JCviggen op 13-10-2006 19:34:49
Meestal gaat't vrij snel, nu is de server echt traag :( in de voormiddag gaat't sneller...

Ik ga binnenkort naar andere hosting.

Ik had m in no-time binnen...vanmiddag was ie supersnel

Emiel

Half uurtje hier, lekker rondje!

Johann

Ring miniminimeeting 22-10-2006

Houston we have a problem...  :eusa_wall:

Afgelopen week een paar Volvo velgen voor Jan "JC" opgepikt bij mij in de buurt maar eigenlijk niet echt afgesproken hoe die dingen bij JC zouden komen.
Uiteindelijk na beetje heen en weer PBen toch maar besloten om vandaag naar de Ring te gaan. Het weer leek redelijk te gaan worden.
Vanmorgen net iets voor 8 uur samen met mijn zwager uit een zonnig maar fris H'bergen vertrokken en na een redelijk relaxte rit met een mooi nazomer zonnetje en een bak halfweg koffie waren we dan tegen half elf meende ik bij de Ring.

JC en Eugene waren er ook al. Vrij vlot na aankomst samen met JC in zijn T-5R de baan op. JC gaf 'm gelijk weer aardig van jetje en de oude botten kraakten her en der wel even..  ::) Een schone ronde zoals de belgen dan plegen te zeggen. Als bijrijder is het toch wel ander.. Had bij de knik in de midden van Kesselchen wel even van hmm... Beetje zand op de baan, sporen van een touche met de vangrail, een driehoekig waarschuwingsbordje er bij en gillende achterbanden om het 170+ km/h geweld te trotseren... En ik hing lekker aan de buitenkant...  ;D
Maar weer vlot was het ouderwetse Ring gevoel weer helemaal daar.

Volgende rondje dan ook lekker relaxed de baan op samen met zwager, zijn eerste ring ervaring btw.
Ik zei nog we gaan rustig een rondje doen. Dit ging redelijk goed tot net voor de brug..  :eusa_dance:
S60R voelde redelijk goed aan maar het was bekend dat de voorremblokken ver heen waren. Dit was ook wel een klein beetje te merken met het remmen maar toch ging het beter dan verwacht. Tevens stond de R on redelijk nieuwe achterbanden en dit zou later toch een nadeel blijken....
Had de bandenspanning nog nagekeken en bijgesteld bij de tankstelle maar blijkbaar toch iets teveel achterop. De AWD voelde bijzonder "alive" en de achterkant wou lekker zetten onder power. Bij T13 een auto voorbij gegaan en daarna kwamen we klem te zitten achter een Ford Fiesta door Hatzenbach. Beetje jammer maar wel spektakel want meneer presteerde het om elke bocht met drie wielen te nemen, wiel vier was dan minstens 20 cm van de grond..  :eusa_shifty:
Eenmaal voorbij nog wat motoren in de weg en toen vol aan op Flugplatz alwaar zwager heel even te kennen gaf dat het misschien beter was om even te remmen voor de bult. Geruststellende woorden tijdens "het nemen" van de bult met 180 km/h werkte blijkbaar redelijk overtuigend.
Schwedenkreuz ging heerlijk met de benen de lucht in en Fuchsrohre was weer ouderwets thrilling. Eigenlijk ging het steeds lekkerder en zwager kreeg ook iets meer vertrouwen in de blinde bochten.
Bij Kesselchen omhoog even te kennen gegeven dat er een vrij lang recht en rustig stuk baan aan zat te komen zodat zwager even kon relaxen.
Gaat wel stevig liet zwager mij weten. Kesselchen op zich niet op al te hoge snelheid gereden, was ook wat verkeer, maar angstcurve daarintegen ging weer als de brandweer en de R voelde superstrak aan in deze bocht. Ook Klostertal richting Karussell sloot bijzonder goed aan en ging messcherp door richting hohe acht. Dit beloofde veel voor mijn favourite wippermann alwaar de R hoog op de curbs zijn kwaliteiten liet merken. Werkelijk met een rotgang er doorheen, een giga kick! alleen daarna komt er weer een bocht..  :eusa_think: Ja juist, Eschbach en deze vraagt bijkbaar een iets andere lijn bij hogere ingangssnelheid.. Hier komt ook een beetje de gespleten persoonlijkheid van de R AWD de kop op steken..
Ik stuurde iets te snel in. De achterkant kwam op en "overpowerde" wat dus eigenlijk wil zeggendat het een achterwielaandrijver is en hier ging Johannes dan ook op de mist in.. Reactie gaslos.. fout.. achterkant nog harder opkomen en de auto ging helemaal dwars. stuur full lock, kunstgrepen uit de tas halen maar geen ruimte voor de neus maar ik had wel het gevoel dat de controle weer terug was. Neus kwam weer voor alleen ging het rechter voorwiel richting curb aan de binnenkant van de bocht. In een flits gesloten om iets meer in een rechte lijn de curb op te sturen om de auto verder recht te trekken en dit lukte gelukkig ook nog ware het dat de rechter wielen op de grasmat zaten en de linker op het asphalt maar dat mocht de pret niet drukken want Johann was weer helemaal in control en we konden zo rechtuit de grasmat afsturen.  :eusa_clap: :eusa_dance:

...