olie peil stijgt ??

Gestart door Marley, 24-07-2006 22:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JCviggen

70C is warm genoeg voor de olie om door te kunnen trappen, als de motor zelf ook goed warm is...vanaf een kleine 10km ongeveer schat ik
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

RonnieDuck

Volgens mijn temperatuur meter is dat idd na zo'n 15 km.
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Marley

Vanavond nog even 90 km over de autosnelweg gereden . Het peil zakt helemaal niks . Mij lijkt dat de motor dan behoorlijk op temperatuur is gekomen en water zal verdampen  als het aanwezig zou zijn . Snelheid gemiddeld 140 - 150 km/u

In elk geval ga ik de olieafscheider vervangen / reinigen ?? Wat is het beste ?? Kan ik trouwens het inlaatspruitstuk los halen zonder alles los te halen dat eraan gemonteerd zit ?

Als ik stil sta b.v. een verkeerslicht ruik ik de dampen in de auto die nou dus gewoon in het spa flesjes worden geblazen . Is niet echt lekker en mij lijkt ook vrij ongezond of is hier een andere oplossing voor ? Slang en flesjes dieper naar de bodem of ?? Het stinkt echt vies als je de blazer aan hebt en stil staat  :(

Het flesjes is nog steeds droog na 200km rijden , ook geen olie ect. in te vinden .


Jeroentjuh

Citaat van: Marley op 25-07-2006 23:34:07
Vanavond nog even 90 km over de autosnelweg gereden . Het peil zakt helemaal niks . Mij lijkt dat de motor dan behoorlijk op temperatuur is gekomen en water zal verdampen  als het aanwezig zou zijn . Snelheid gemiddeld 140 - 150 km/u

In elk geval ga ik de olieafscheider vervangen / reinigen ?? Wat is het beste ?? Kan ik trouwens het inlaatspruitstuk los halen zonder alles los te halen dat eraan gemonteerd zit ?

Als ik stil sta b.v. een verkeerslicht ruik ik de dampen in de auto die nou dus gewoon in het spa flesjes worden geblazen . Is niet echt lekker en mij lijkt ook vrij ongezond of is hier een andere oplossing voor ? Slang en flesjes dieper naar de bodem of ?? Het stinkt echt vies als je de blazer aan hebt en stil staat  :(

Het flesjes is nog steeds droog na 200km rijden , ook geen olie ect. in te vinden .



Je kan ook speciale potjes krijgen die de olie(resten) opvangen en de dampen weer trugvoeren.....


Eugene

Citaat van: RonnieDuck op 25-07-2006 17:22:16
Volgens mijn temperatuur meter is dat idd na zo'n 15 km.

Jup, en met dit weer soms nog sneller. Ik heb het dan over het aantal km waarna de temp meter 90 graen aangeeft.

If it's not blown, it sucks...

Marley

Citaat van: Jeroentjuh op 25-07-2006 23:45:14
Citaat van: Marley op 25-07-2006 23:34:07
Vanavond nog even 90 km over de autosnelweg gereden . Het peil zakt helemaal niks . Mij lijkt dat de motor dan behoorlijk op temperatuur is gekomen en water zal verdampen  als het aanwezig zou zijn . Snelheid gemiddeld 140 - 150 km/u

In elk geval ga ik de olieafscheider vervangen / reinigen ?? Wat is het beste ?? Kan ik trouwens het inlaatspruitstuk los halen zonder alles los te halen dat eraan gemonteerd zit ?

Als ik stil sta b.v. een verkeerslicht ruik ik de dampen in de auto die nou dus gewoon in het spa flesjes worden geblazen . Is niet echt lekker en mij lijkt ook vrij ongezond of is hier een andere oplossing voor ? Slang en flesjes dieper naar de bodem of ?? Het stinkt echt vies als je de blazer aan hebt en stil staat  :(

Het flesjes is nog steeds droog na 200km rijden , ook geen olie ect. in te vinden .



Je kan ook speciale potjes krijgen die de olie(resten) opvangen en de dampen weer trugvoeren.....



Waar kan ik dit potje kopen ?

Maar ik mag aannemen dat de olieafscheider schoon gemaakt dient te worden ook al plaats ik dit potje ?

johan283

Citaat van: Marley op 25-07-2006 23:34:07


In elk geval ga ik de olieafscheider vervangen / reinigen ?? Wat is het beste ?? Kan ik trouwens het inlaatspruitstuk los halen zonder alles los te halen dat eraan gemonteerd zit ?


Om bij de olie afscheider te komen moet  je het spruitstuk loshalen een andere mogelijkheid is er niet. Dus de slangen bij de vacuum toren en de benzine leidingen aan de bovenkant van het spruitstuk zul je los moeten maken. Maar da's zo gebeurt. Zoek ff met de zoek functie in het verleden is dat al eens op het forum beschreven

Jeroentjuh

Citaat van: Marley op 26-07-2006 01:39:50
Citaat van: Jeroentjuh op 25-07-2006 23:45:14
Citaat van: Marley op 25-07-2006 23:34:07
Vanavond nog even 90 km over de autosnelweg gereden . Het peil zakt helemaal niks . Mij lijkt dat de motor dan behoorlijk op temperatuur is gekomen en water zal verdampen  als het aanwezig zou zijn . Snelheid gemiddeld 140 - 150 km/u

In elk geval ga ik de olieafscheider vervangen / reinigen ?? Wat is het beste ?? Kan ik trouwens het inlaatspruitstuk los halen zonder alles los te halen dat eraan gemonteerd zit ?

Als ik stil sta b.v. een verkeerslicht ruik ik de dampen in de auto die nou dus gewoon in het spa flesjes worden geblazen . Is niet echt lekker en mij lijkt ook vrij ongezond of is hier een andere oplossing voor ? Slang en flesjes dieper naar de bodem of ?? Het stinkt echt vies als je de blazer aan hebt en stil staat  :(

Het flesjes is nog steeds droog na 200km rijden , ook geen olie ect. in te vinden .



Je kan ook speciale potjes krijgen die de olie(resten) opvangen en de dampen weer trugvoeren.....



Waar kan ik dit potje kopen ?


Bij veel autosport zaken kun je zoiets wel kopen, die van het plaatje is van autostyle.....

Marley

Vandaag nog even een 100km gereden en het oliepeil is nu gezakt tot het oude niveau van zaterdag .
Na +- 300km rijden is dus nog geen druppel olie verbruikt nu  8)

Dat het peil weer gezakt is zou dus toch met water te maken hebben ?

Vreemd maar goed ................. feit is dat er geen olie meer verbruikt wordt .

Ik ga zaterdag de olieafscheider reinigen in elk geval , heb reeds nieuwe slangen , pakking en vlamdover besteld .

Heeft iemand voor mij een tekening waar de bouten op staan van het inlaat spruitstuk ? En de volgorde van montage van demontage , ik kan dit niet terug vinden op het forum en ook in de vraagbaak kan ik niet direct iets hierover vinden ?

B.v.d. alvast

johan283

Zoek op "carterontluchting"

en kijk eventueel op onderstaande link

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9646.15

Marley

Alle onderdelen heb ik gisteren gehaalt bij de dealer . Maar ik zie de volgende dingen waar ik toch vragen over heb ......

De brandstofverdeelbuis met de injectors , als ik de twee boutjes los draai aan de voorzijde zou deze los moeten komen . Moet ik de leidingen die aan de linkerkant zitten gewoon los draaien op de verdeelbuis  dus de bout en het klemmetje dat hierop zit ?? Ik neem aan dat je dan de verdeelbuis incl. injectoren er gewoon kan aftillen ?

Moeten er nieuwe o-ringen op de injectoren als ik deze los haal ?
Ik heb deze namelijk niet en moet ze waarschijnlijk bestellen bij de dealer .

De bouten zitten vrij moeilijk op het inlaatspruitstuk , ook de bouten voor de oliepeilstok pffffffffffffffff . Dat wordt een hele klus ......

Auto verbruikt wel geen druppel olie meer sinds ik de ventilatie naar buiten afvoer :) Dus het karwei moet toch gebeuren .....

b.v.d. alvast .

ed

Brandstof leiding losdraaien (aanvoer) en afvoer met klemmetje. Houd eveneen doek bij de hand voor benzine uit de aanvoerleiding. Let op met echt warme motor en benzine!

De injectoren gallerij kun je er gewoon aftillen inderdaad. De o-ringen hoeven niet vervangen te worden, maar maak ze goed schoon, en vet ze eventjes in met vaseline. Afhankelijk van het bouwjaar zijn de ringen van de injectoren niet los te koop. De eerdere modellen is geen probleem, maar bij mij V70 was het echt niet te krijgen, zelfs niet via een Bosch verdeelpunt.

De onderste bouten van het spruitstuk hoeven er niet uit, er zitten sleuven aan de onderkant waardoor het het spruitstuk eraf kunt halen. Verder zit er nog één bout aan de onderkant van het spruitstuk.

Gewoon beginnen. Er is niks moeilijks aan, alles spreekt voor zicht, en er is geen speciaal gereedschap nodig.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marley

Dank je wel Ed  8)

De ene bout onder aan het spruitstuk , bedoel je hier die van de peilstok mee of ???

b.v.d.

ed

Er zit een beugel aan de kop vast vlak naast de peilstok. Deze laatste trek je met het loshalen van het spruitstuk meestal mee.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marley

Citaat van: ed op 28-07-2006 14:23:31
Er zit een beugel aan de kop vast vlak naast de peilstok. Deze laatste trek je met het loshalen van het spruitstuk meestal mee.

Je bedoelt dat de peilstok(huis) helemaal dan mee komt ?? Is het beter om ie bout los te maken of kan hij gewoon blijven zitten ??

Sorry voor deze vragen maar ik probeer mij goed voor te bereiden voordat ik deze klus ga doen ;)