druppels op het uitlaatspruitstuk?

Gestart door ThomasGLT, 25-07-2006 21:42:49

Vorige topic - Volgende topic

ThomasGLT

Gisteren had ik het slangetje vervangen van de aansluiting stalen brandstofleiding naar de drukregelaar op de injectoren.

Vandaag hing ik nog even onder de kap, en keek daar nog eens wat inspecterend rond. Aan de onderkant van het drukregelaartje op de injectoren zit een pijpje, daar drupt iets uit. Is dit condenswater, of benzine? Ik kon uit de geur niet helemaal zeker worden wat het nu is, maar het drupt op het uitlaatspruitstuk (zit al zolang ik de auto heb zo).

Wie kan mij even helpen of dit zo hoort, of dat dit een mankement is.

mehn

Dat zal benzine zijn en dat hoort niet ;)
Daar zit toch een slangetje op?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ThomasGLT

Owjee, dan rijd ik dus al maanden met benzine op m`n spruitstuk druppend. Er moet dus een slangetje aan, aflopend naast het motorblok ofzo?

mehn

Citaat van: ThomasGLT op 25-07-2006 22:04:43
Owjee, dan rijd ik dus al maanden met benzine op m`n spruitstuk druppend. Er moet dus een slangetje aan, aflopend naast het motorblok ofzo?

Ja bij mij zit daar een slangetje aan dat over het spruitstuk heen loopt naar rechts onder de kap waar ook de gaskabel vastzit.
En daar zit die aangesloten op de "kerstboom" (vacuumtoren).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Volgens mij is je brandstofdrukregelaar defect. Daardoor komt er benzine uit de vaccuum aansluiting.....

Gewoon ff een nieuwe opzetten en de vaccuum slang ook ff vernieuwen/aansluiten. Kijk als je de boel los heb ook ff naar de injector ringen en vervang deze eventueel.....

ThomasGLT

Nu rij ik op gas, vandaar dat ik dat eigenlijk nooit gemerkt heb. De auto rijdt ook prima op benzine trouwens.

Ik moet morgen toch naar de dealer, vraag ik gelijk dit even, kan het eventueel besteld worden. Dan moeten dus ook echt de injectoren even los enzo. Nou ja, zie wel, kan nooit moeilijk zijn zo te zien. Haynes er eventjes bij, en gaan (sleutelen) met die banaan

Jeroentjuh

Citaat van: ThomasGLT op 25-07-2006 23:36:02
Nu rij ik op gas, vandaar dat ik dat eigenlijk nooit gemerkt heb. De auto rijdt ook prima op benzine trouwens.

Ik moet morgen toch naar de dealer, vraag ik gelijk dit even, kan het eventueel besteld worden. Dan moeten dus ook echt de injectoren even los enzo. Nou ja, zie wel, kan nooit moeilijk zijn zo te zien. Haynes er eventjes bij, en gaan (sleutelen) met die banaan

Bestel dan meteen ff wat nieuwe injector ringentjes, strax heb je de boel losliggen en kom je er8er dat er in hard/kapot is. Kijk ook ff naar de vaccuumslang of die nog wel heel is en niet zacht is geworden of opgelost door de benzine.....

ThomasGLT

Ja, die vaccumslang die zat er dus niet meer aan, daarom zag ik het ook druppen.

Ik was eventjes bij de dealer, de drukregelaar inderdaad lek, dus gelijk een nieuwe gekocht (ik rij dus al een half jaar rond met druppende benzine op het spruitstuk)

Apparaatje kost maarliefst even 96 euro ex. Morgen gelijk maar even monteren.

ThomasGLT

Zo, is weer gemonteerd en de auto loopt weer. Wat een rotklusje om die benzineleiding die links de injectorrij ingaat eruit en er weer in te krijgen zeg. Vooral erin. Maar goed, met wat gepast geweld is het toch gelukt.

Nu hoop ik dat ik eindelijk van die benzine lucht af ben, en ik rij natuurlijk een stuk veiliger, zoals dat hoort in een volvo.