Mov'it past!

Gestart door Turbobiker, 27-07-2006 14:15:51

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Misschien niet de beste foto, maar het is waar duidelijk waar het om draait 8)

Goede remmen zouden eigenlijk de eerste upgrade worden na aanschaf van mijn 850, maar een turbo die toch wat verder heen was dan gedacht goede roet in het eten. Vortig jaar waren de plannen ook al concreet, maar wederom schopte een turbo probleem de plannen in de war.

Vorige maand was het dan zo ver, er is een set Mov'it 4s3 322x32 aan de voorwielen gemonteerd. Met de aanschaf van de OZ velgen had ik al rekening gehouden met dat er een Big Brake set onder zou komen en daarvoor was sowieso 17" nodig. In tegenstelling tot de 17" Volvo velgen passen de Mov'it's zonder spacers in de OZ's. Het verschil zit er blijkbaar in dat de spaken tot aan de velg ver naar buiten blijven staan. Of dit setje ook op 18" past durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed van wel, alhoewel dat nog steeds afhankelijk is van de velg natuurlijk. Bij 18" zou je ook naar een 342x32 schijf kunnen gaan, maar dan kom je de problemen weer opnieuw tegen met passing van de klauw in de velg. Verder maakt Mov'it adapters op maat en kan dus in principe voor iedere auto leveren. Ik had ook nog de keuze uit iedere kleur van de klauw die ik maar wilde, maar heb bewust voor onopvallend zwart gekozen. Zwart en rood zijn de standaard kleuren.

Ik heb mijn set nog in Duitsland gehaald, via een vriend van mij en omdat er over de vorige importeur wat klachten waren. Ik heb net ontdekt dat er een nieuwe nederlandse verdeler is: www.movit-nederland.nl  Een set zou nu op 2995 euro komen, wat ook weer minder is dan bij de vorige importeur.

Hoe het remt? Eigenlijk zonder enig spektakel. Gewoon heel hard. Iedereen weet natuurlijk hoe matig de standaard remmen zijn. Maar één keer hard remmen lukt daar nog mee. Vergeet dat laatste, ook éé'n keer hard remmen kan daar niet mee. Ik had al grotere EBC schijven en dat was al een verbetering, maar de Mov'it's remmen zo gigantisch veel harder. Ik denk dat ik vanuit 100 km/u een meter of vijf eerder stil sta, als het geen 10 meter is... Ik ga binnenkort mijn remweg eens meten. Ik heb achter nog geen staal omvlochten leidingen, dus ik heb nog geen keihard pedaal, maar in de praktijk remt dit misschien wel lekkerder. de rem hakt er niet meteen vol in en je kunt zeer gedoseerd remmen. Na een paar keer hard remmen ruiken ze wel iets, maar ze vertragen nog minstens even hard.

Bruut gewoon en eigenlijk de enige serieuze opwaardering als je het over remmen hebt.

Groupbuy voor de ongelukkigen zonder remmen? ;D ;)
De Tussenpaus

JCviggen

Ik woon iig aan de verkeerde kant van de grens ;)

Mooie remmetjes! :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Laserblue

mooi spul.

maarreh... 2995 euro :o

Oeffffff... :-X da's geld he!
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JCviggen

Citaat van: Laserblue op 27-07-2006 15:29:32
maarreh... 2995 euro :o

Oeffffff... :-X da's geld he!

En je wéét dat als het zo'n afgerond getal is dat er iemand een flinke winst op maakt  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Snellebaksteen

Dat heb ik voor m'n hele auto betaald......... ::)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Zippo

Mooie houw iezers!  ;D
Zijn de schijven los ook betaalbaar?

Zippo

Turbobiker

Citaat van: Zippo op 27-07-2006 16:07:38
Mooie houw iezers!  ;D
Zijn de schijven los ook betaalbaar?

Zippo

Dat is van latere zorg ::) :P
De Tussenpaus

Oele

Niet slecht...  :o

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring op termijn, als die net zo goed is als hij nu is weet ik wat ik ook wil hebben...

Mooi hoor!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

Mooi spul zeg :o

Heb je ook een foto van de velg als ie niet beweegt? ;)

If it's not blown, it sucks...

fearless

Heee dat ziet er goed uit. Met jou project komt het ook wel helemaal goed.  ;D  ;)

Emiel

Leuk upgradeje.... ;D

BenC70ES

Nice, nice... mooie (en lichte) velgen ook.  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rudi

Mooi spul Lars...eigenlijk wil ik ook weer weten hoe het remt,Ferrodo maar in de grijze kliko dan ;D ;)
Dr.Go-Fast...

fbm

Mooie klauwen en schijven, maar die prijs? weet ook wel dat zoiets heel wat kost. Nog maar effe niet op mijn lijstje mischien later.

fearless

Citaat van: fbm op 02-08-2006 20:28:49
Mooie klauwen en schijven, maar die prijs? weet ook wel dat zoiets heel wat kost. Nog maar effe niet op mijn lijstje mischien later.

Citaat van: Turbobiker op 27-07-2006 14:15:51
Een set zou nu op 2995 euro komen, wat ook weer minder is dan bij de vorige importeur.