Mov'it past!

Gestart door Turbobiker, 27-07-2006 14:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rudi

Citaat van: Zippo op 27-07-2006 16:07:38
Mooie houw iezers!  ;D
Zijn de schijven los ook betaalbaar?

Zippo

Die geperforeerde kostten tegen de 400€ per stuk via Rica dan...gaat nergens meer over ::)
Dr.Go-Fast...

elianmars

 :o :o :o

Ik vind 't wel érg veel geld, hoor. Het is toch niet zo dat de standaard remmen echt levensgevaarlijk zijn?

Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord dat iemand zich te pletter heeft gereden omdat z'n remmen niet mee wilden werken.


face.flava

Citaat van: elianmars op 03-08-2006 17:47:20
:o :o :o

Ik vind 't wel érg veel geld, hoor. Het is toch niet zo dat de standaard remmen echt levensgevaarlijk zijn?

Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord dat iemand zich te pletter heeft gereden omdat z'n remmen niet mee wilden werken.




Ik ben het met je eens. Sterker nog niet eens met een rica chip + 19t zou het nodig zijn. Volgens mijn ga ik dan toch meer op straat rijden dan op een circuit en daar is 120 toegestaan (als het goed is) En als je 200 of 260 rijdt dan stoppen de standaard remmen ook wel. Niet zoooo geweldig natuurlijk maar hey, het is geen Mc.LarenF1.

Ik moet wel eerlijk zijn, ze zijn SUPER TOF daar niet van, trouwens iedereen bepaald zelf wat hij met zijn geld doet.

Rudi

Citaat van: elianmars op 03-08-2006 17:47:20
:o :o :o

Ik vind 't wel érg veel geld, hoor. Het is toch niet zo dat de standaard remmen echt levensgevaarlijk zijn?

Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord dat iemand zich te pletter heeft gereden omdat z'n remmen niet mee wilden werken.



Die zijn wel levensgevaarlijk.Dat er zich nog nooit iemand te pletter heeft gereden komt omdat de meesten niet boven de 120 uitkomen.

Als je flatout rijd heb je die remmen echt nodig,wil je niet verongelukken.

Maar Marc heeft een mooie tussenoplossing,die had ik achteraf ook wel willen hebben,iets betaalbaarder...
Dr.Go-Fast...

Eugene

Citaat van: face.flava op 03-08-2006 18:09:12

Ik ben het met je eens. Sterker nog niet eens met een rica chip + 19t zou het nodig zijn. Volgens mijn ga ik dan toch meer op straat rijden dan op een circuit en daar is 120 toegestaan (als het goed is) En als je 200 of 260 rijdt dan stoppen de standaard remmen ook wel. Niet zoooo geweldig natuurlijk maar hey, het is geen Mc.LarenF1.

Ik moet wel eerlijk zijn, ze zijn SUPER TOF daar niet van, trouwens iedereen bepaald zelf wat hij met zijn geld doet.


Het ligt er puur aan waar je ze voor gebruikt. Als je van 260 naar 120 moet met standaard dan doe je dat 1 keer. De 2e keer hang je achter op de voorganger. Zo goed izjn de standaard remmen....

Ik rij eigenlijk alleen maar op straat, maar zelfs de 302mm zijn nog aan de zwakke kant. Ik weet niet wat jij hard rijden noemt maar geloof me dat ze daar niet voor voldoen!

Als ik de centen had was een BBK de eerste upgrade geweest. Als compromis heb ik de 302 maar gekocht....

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Eugene op 03-08-2006 20:16:02Ik rij eigenlijk alleen maar op straat, maar zelfs de 302mm zijn nog aan de zwakke kant. Ik weet niet wat jij hard rijden noemt maar geloof me dat ze daar niet voor voldoen!

zit dit ook niet voor een groot stuk tussen de oren.
mischien ook wel een verkeerde remtechniek, te weinig tussenafstand....?, speelt allemaal mee...
er is ook geen enkele contructeur die een auto op de markt levert waarvan de remmen niet zouden voldoen (hoeveel commissies gaan hier niet over?).
het is ook nooit de bedoeling van de constructeur dat je 3x of méér van 260 naar 120 moet afremmen.

maar anderzijds uit ervaring heb je gelijk, ze mogen wat meer/langer bijten.  ;D ;)

elianmars

Citaat van: Ludo op 03-08-2006 21:30:17
Citaat van: Eugene op 03-08-2006 20:16:02Ik rij eigenlijk alleen maar op straat, maar zelfs de 302mm zijn nog aan de zwakke kant. Ik weet niet wat jij hard rijden noemt maar geloof me dat ze daar niet voor voldoen!

zit dit ook niet voor een groot stuk tussen de oren.
mischien ook wel een verkeerde remtechniek, te weinig tussenafstand....?, speelt allemaal mee...
er is ook geen enkele contructeur die een auto op de markt levert waarvan de remmen niet zouden voldoen (hoeveel commissies gaan hier niet over?).
het is ook nooit de bedoeling van de constructeur dat je 3x of méér van 260 naar 120 moet afremmen.

maar anderzijds uit ervaring heb je gelijk, ze mogen wat meer/langer bijten.  ;D ;)

Dat bedoel ik dus ook, Ludo.

Het kan natuurlijk altijd beter, maar levensgevaarlijk ligt niet per sé aan de remmen, eerder aan degene die de remmen bedient.

Ludo

Citaat van: elianmars op 03-08-2006 21:39:42
Het kan natuurlijk altijd beter, maar levensgevaarlijk ligt niet per sé aan de remmen, eerder aan degene die de remmen bedient.

precies.
k'wou al niet zeggen dat sommigen zich continu op een circuit wanen.  :-X


;D

Rayman

#23
Marcel was me net voor!  ;D ;D

Ik wilde net posten toen ik de melding kreeg dat er een post voor hing!

Ben het met Ludo en Marcel eens.

Als je van 260 moet afremmen naar 120 op de openbare weg doe je mijns inziens iets verkeerd. Of je zit met je ogen vol stront in de auto en je kunt niet anticiperen, of je rijdt als een... (vul zelf maar in).

Tuurlijk; een auto met veel vermogen moet ook voldoende 'stopping power' hebben; feit...Dat de 280 mm standaard schijven voorop wat onderbemeten zijn voor een 850...Is ook wat voor te zeggen. Maar dat ze levensgevaarlijk zijn....Nee. Over het circuit wil ik het helemaal niet hebben...Is in normale situaties niet relevant.

De auto is niet gevaarlijk; het is je rechtervoet...En dus is het de bestuurder zelf die de grote risicofactor is. Ik heb nu na ruim 15 maanden 850 onderhand wel geleerd om goed te kijken en om alleen vol op het gas te gaan als de situatie daartoe verantwoord is. En ja...Ik heb het remvermogen ook wel eens vol moeten aanspreken...Maar dat kwam puur doordat ikzelf de situatie niet goed had ingeschat...

Het hele remmenverwijt mbt de 850 vind ik dan ook een iets te zwaar aangezette discussie. Laat de bestuurder eerst maar naar zichzelf kijken alvorens de auto op de kop te geven... ::)

Just my two cents...

Ray

(p.s. Wel erg gaaf zo'n bbk hoor...)
Dark Side of the Force is German

Eugene

Ik kan in mijn omgeving verantwoord sportief rijden (vraag maar aan bijvoorlbeeld jan). De remmen zijn hier gewoon niet op bemeten. Het klopt dat ze voor die ene noodstop voldoen (en ik heb ook niet gezegd dat ze levensgevaarlijk zijn) maar voor het vermogen van een t-5 en de mogelijkheid dat vermogen vol te gebruiken, voldoen ze simpelweg niet....

Qua niet voldoen heb ik het dan voornamelijk over het snel optreden van fading, wat de remweg aanzienlijk verlengt..... en de levensduur van de blokken aanzienlijk verkort ;D

If it's not blown, it sucks...

Rudi

Waarom rij je dan in een T-5R Rayman?Om sportief te rijden toch?

Waarom komen andere merken dan stock met beter remmen?

Dacht je dat ik het leuk vond om zoveel € voor niks uit te geven als het toch niks uitmaakt....Volgens jou rijd ieder1 met aangepaste remmen dus als een kip zonder kop...vreemde logica ::)
Dr.Go-Fast...

Eugene

Citaat van: Rudi op 03-08-2006 23:31:57
Waarom rij je dan in een T-5R Rayman?

Vanwege de kleur ;D

If it's not blown, it sucks...

Rayman

#27
Citaat van: Rudi op 03-08-2006 23:31:57
Waarom rij je dan in een T-5R Rayman?Om sportief te rijden toch?

Waarom komen andere merken dan stock met beter remmen?

Dacht je dat ik het leuk vond om zoveel € voor niks uit te geven als het toch niks uitmaakt....Volgens jou rijd ieder1 met aangepaste remmen dus als een kip zonder kop...vreemde logica ::)

Ik rijd in hoofdzaak een T-5R omdat ik het model en de uitvoering godschruwelijk mooi vind; de symboliek van 't model en de uitstraling vind ik ronduit super. Het vermogen is een groot pluspunt; maar daar moet je mee leren omgaan (zoals ik al zei)

Wacht even...Nu leg jij me woorden in de mond..

Ik zeg niet dat iedereen met een bbk rijdt als een idioot, ik vind alleen dat de standaard remmerij van een 850 voldoet in normale situaties en dat men niet moet gaan lopen drammen dat deze na drie keer 260-120 op de snelweg opeens niet meer toppie werken. Zodra dat het geval is ben je zelf de schuldige...niet de auto.

Ja, ook ik heb wel eens een inschattingsfout gemaakt...En oh oh wat waren die remmen op dat moment een tegenvaller...Maar uiteindelijk was ik zelf de lul; temeer omdat ikzelf de situatie had onderschat...

Moraal: Als je weet dat je auto op bepaalde vlakken een tekortkoming heeft, pas je rijstijl daarop aan. Een BBK is een goede upgrade (zeker in het kader van veiligheid); ook ik zou er weer graag 1 op de auto hebben. Ik wil je alleen wijzen op het feit dat de standaard schijven niet levensgevaarlijk zijn. That's all...

Gr Ray

(NL is nu eenmaal geen land voor auto's met >250 pk...)
Dark Side of the Force is German

M a r c

Toen Volvo met een T-5R en een R kwam stond ik er al van te kijken dat die dezelfde remmen kregen als de 170pk GLT..... 70-80 pk méér vermogen maar dezelfde remmen  ???

@ Eugene:  ik kom met mijn 302mm remmenset niks te kort.  Het remt inderdaad na 3 keer hard remmen minder dan mijn vorige AP-set, maar het rémt nog steeds. Welke schijven en blokken gebruik jij?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FelixB

Citaat van: Rudi op 03-08-2006 18:34:42
Citaat van: elianmars op 03-08-2006 17:47:20
:o :o :o

Ik vind 't wel érg veel geld, hoor. Het is toch niet zo dat de standaard remmen echt levensgevaarlijk zijn?

Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord dat iemand zich te pletter heeft gereden omdat z'n remmen niet mee wilden werken.



Die zijn wel levensgevaarlijk.Dat er zich nog nooit iemand te pletter heeft gereden komt omdat de meesten niet boven de 120 uitkomen.

Als je flatout rijd heb je die remmen echt nodig,wil je niet verongelukken.

Maar Marc heeft een mooie tussenoplossing,die had ik achteraf ook wel willen hebben,iets betaalbaarder...

Op mijn C70 zijn de voorremblokken bijna op, schijven en achter weet ik niet.

Ik weet wel dat ik volgende week naar Marc rij voor EBC groen-vóór en goodridge remslangen rondom.
'Hopelijk' zijn alle schijven rondom en de remblokken achter ook op, laat ik CTF remschijven plaatsen en ook groen-achter....
855R & C70 T5 cabrio automaat