Verlagen

Gestart door Maarten, 28-07-2006 23:32:50

Vorige topic - Volgende topic

Maarten

Wil ik mijn Intrax veren even monteren, ben ik pvd nog an toe van 17:00 tot 22:00 bezig geweest omdat mijn schokbreker bevestigings punt op de achter as afbrak.
De bout waarmee de schokbreker vast zit aan de achteras brak tijdens het los draaien af.
Ik heb met behulp van een vriend dit opgelost door in het bevestegings punt een gat te boren van 10 mm zodat ik met een boet en een moer de schokbreker weer kon vast zetten.
Mocht iemand dit ooit overkomen, dan wil ik diegene graag bijstaan,het was geen leuk geintje.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

face.flava

zo,.... lastig hoor :-\
Ik heb mijn C70 van de week ook verlaagd (intrax) ik had helemaal geen problemen ging juist heel erg makkelijk. Alles eerst met wd40 besmeurt,...  ;)

Wel had ik na afloop wat "squeaky" veren. Hier heb ik wat spul op gespoten. redline lubricant, vettig kleverig spul. Geluidjes weg!

BenC70ES

Citaat van: face.flava op 29-07-2006 00:44:48
Ik heb mijn C70 van de week ook verlaagd (intrax)

Foto's graag  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Maarten

Ook ik had alles met WD 40 ingespoten, maar dat heeft niet geholpen.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

face.flava

Citaat van: BenC70ES op 29-07-2006 01:00:46
Citaat van: face.flava op 29-07-2006 00:44:48
Ik heb mijn C70 van de week ook verlaagd (intrax)

Foto's graag :)

Ik moet nog een paar goeie maken. maar dit is voor voorlopig :)

VOOR

NA

Het is netjes beschaafd verlaagd. Het verschil is erg groot mbt het rijgedrag. Voorheen als ik een beetje fanatiek optrok kwam de neus omhoog en het stuurde niet echt, weinig grip.
Nu is dat eigenlijk weg. Ja comfort,.... pfff bijna geen verschil, drempels ook geen probleem.  ;D

De betere foto's komen nog,.....

ed

Netjes hoor. De verlaging is niet zo heel groot (misschien vertekenen de foto's). Heb je ook gemeten hoeveel cm de auto omlaag is gekomen?

Wat is overigens de filosofie van Intrax? Je schrijft dat je geen comfort bent kwijtgeraakt. Ik vermoed dus dat de filosofie een beetje gelijk is aan die van Eibach: geen extreme verlaging met een verbeterd weggedrag, en een geringe vermindering van comfort.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbobiker

Ik denk ook dat Intrax de verlagingsveren nadrukkelijk op de originele dempers heeft ontwikkeld. Johann loopt er altijd op te mopperen, maar ik heb ook zeer goede ervaring met de Intrax veren. Inderdaad zo goed als gelijk comfort, nog steeds volgas over drempels en een aanzienlijk verbeterde wegligging.

Binnenkort Koni's er onder en dan nog eens kijken hoe het gaat met de Intrax.
De Tussenpaus

ed

Citaat van: Turbobiker op 30-07-2006 12:02:04

Binnenkort Koni's er onder en dan nog eens kijken hoe het gaat met de Intrax.

Liggen die nog steeds in de kast ;D
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

face.flava

Ja, Intrax wordt getest op de standaard dempers. De 850 s70 etc passen allemaal op elkaar maar toch heb je voor de verschillende auto's verschillende veren. Het is in ieder geval geen rotzooi.
http://www.intrax-suspension.eu/?cat=productpage&id=418&title=Veren
De auto is bijna 4cm gezakt, ik heb wielkassen - band gemeten. Op de foto zie je het inderdaad niet echt goed, goede foto's volgen nog.
Ik merk ook dat als ik de achterkant omlaag druk dat dit niet moeilijk gaat, te vergelijken met de originele veren dus veel stugger is het niet geworden. Daarom is het comfort niet achteruit gegaan. Ik ben ZEER tevreden met intrax. Als ik het vergelijk mijt de originele veren, vind ik dat met de originele veren de auto bij het optrekken en in bochten zeer onstabiel was, nu is de wegligging gewoon veeeeeel beter. Erg stabiel zoals het bij een T5 hoort te zijn. Voor een klein beetje comfort heb ik het er wel voor over!

Ik ben er ook over na aan het denken om binnenkort mijn achter dempers te vervangen met gele koni's. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ook wil ik voor en achter een veerpootbrug, ervaring?

Emiel

Ik had liever Apex gehad, vind Intrax 3 keer nixs....

Domdomdom.. :-X

face.flava

Citaat van: Emiel op 30-07-2006 13:07:55
Ik had liever Apex gehad, vind Intrax 3 keer nixs....

Domdomdom.. :-X

Hoe veel beter is apex?

Emiel

Voor sportief rijgedrag, vele malen....

Turbobiker

Citaat van: face.flava op 30-07-2006 13:02:30
Ik ben er ook over na aan het denken om binnenkort mijn achter dempers te vervangen met gele koni's. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ook wil ik voor en achter een veerpootbrug, ervaring?

Morgenavond (ed!) heb ik ervaring met gele Koni's... Veerpootbrug sowieso doen
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Emiel op 30-07-2006 13:15:59
Voor sportief rijgedrag, vele malen....

Omdat de Intrax inderdaad waarschijnlijk meer voor de openbare weg zijn, en dus comfortabeler, zijn de Apex voor (zeer) sportief gebruik waarschijnlijk beter, maar op straat dus zeker minder comfortabel...

(als je die @#$AAAA%-dempers nu eens op ingaande slag kon instellen ::) )
De Tussenpaus

Emiel

Citaat van: Turbobiker op 30-07-2006 13:18:35
(als je die @#$AAAA%-dempers nu eens op ingaande slag kon instellen ::) )

Als die KW nu eens betaalbaar was... ;D