brandstofleiding........

Gestart door big ben, 30-07-2006 14:23:56

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Hallo allen,

Gister naar de garage geweest, om de ring tussen de brandstofpomp te plaatsen :), zie mijn vorige post. Vanmorgen even ter controle in de kofferbak gekeken en er ligt nog benzine op de ring, dus ik heb het idee dat de leidingen niet goed afdichten, nl gistermiddag was de bovenkant van de pomp wel droog.

Dus......na een nachtje staan ligt er een beetje benzine boven op de pomp, wat of hoe nu te handelen, moet je de leidingen op een speciale manier erop drukken?? :-\ Volgens mij kan het niet verder...

Groeten Ben

wepster

beste ben
je kunt de leiding van de brandstofpomp maar op een manier demonteren ,dat is niet zo moeilijk gewoon recht naar boven trekken en dan komt hij er af .
maar let wel bij het monteren van die leiding dat je het rubber dat in de aansluiting zit ingegoten niet kapot drukt .
die aansluitnippel is namelijk niet los te koop bij de dealer dan moet je dus een kompleete leiding kopen
het is mij ook overkomen dat ik de nippel iets scheef er op drukte en met het gevolg dat de rubber stuk ging , ik heb toen een andere nippel gepakt die mee geleverd werd bij de andere pomp ,en deze in de bestaande leiding geleimt met seconde lijm en er daarna nog eens speciaale lijm rond om gedaan waar de slang op de nippel komt ,maar let wel dat alles goed droog is en dat je dan niet weer die rubber kapot drukt .

veel sterkte met het vinden van het probleem
greets wepster

big ben

Wepster bedankt voor je reactie, daar kunnen we wat mee ;)

Okee........... :'( :'( stel dat het kaduuk is, hoeveel werk is het dan, wat moet er allemaal dan gedemonteerd worden etc?????? Kosten?? Hoelang ben je er dab mee bezig??

Kan er morgen wel weer even langs gaan >:( >:(

groeten Ben

wepster

beste ben

voor het demonteren van de pomp moet je een half uurtje rekenen mits je een beetje handig bent,je haald de vloekmat uit je koffer en dan heb je als je achter je auto staat bij het koffer
aan de rechter kant een deksel zitten met 3 of 4 schroeven die moet er af (dopsleuteltje 10) en dan heb je de pomp er al onder sitten kijk maar op de foto de klep die is omcirkeld

dan kom je dit tegen

de omcirkelde doppen dat kunnen de boos doeners zijn ,zoals je ziet heb ik er veiligheidshalve ook nog eens een draad om gewikkeld om het af te knellen .
let wel zoals ik al zei deze doppen zijn niet los te krijgen bij de dealer ,ik heb ze van de sloper af gehaald waar mijn pomp uit kwam .
wat de prijs betreft voor de hele nieuwe leiding weet ik echt niet daar zul je de dealer even moeten over benaderen maar ik geloof dat die niet goedkoop was  ??? ???

mocht je nog vragen hebben daar over hoor ik het wel
greets wepster

Roger B.

als je de reparatie bij een garage hebt laten uitvoeren.... laat die het probleem dan verhelpen, garantie lijkt me

big ben

Ja... mijn idee maar ik heb er een beetje spijt van :-\ het is geen volvogarage, ik zal ze zo dadelijk maar even bellen kunnen ze ermee aan de slag, wat een benzinelucht :o.

wordt vervolgt, zaterdag naar france :-\ :-\

groeten ben

big ben

Zooooo, de 20 klepper is weer klaar, :D toch de "nippel" van de brandstofleiding lek. Er zaten aan de binnenkant van de nippel 2 rubberringetjes (scrable)  :P en ....die hadden ze kapot gedrukt. Het lijkt me wel okee :-\, zal de komende dagen de bagageruimte nog maar even open laten ter controle....

hier een plaatje Wie weet hoe ik zo snel mogelijk de benzine lucht uit de auto krijg (behalve luchten)

groeten Ben

thuur

Citaat van: big ben op 31-07-2006 21:39:20
...
Wie weet hoe ik zo snel mogelijk de benzine lucht uit de auto krijg (behalve luchten)

groeten Ben

Lucifer 8)

Fijn dat het weer in orde is ;)

Gr ;D

big ben

Citaat van: big ben op 31-07-2006 21:39:20
Zooooo, de 20 klepper is weer klaar, :D toch de "nippel" van de brandstofleiding lek. Er zaten aan de binnenkant van de nippel 2 rubberringetjes (scrable)  :P en ....die hadden ze kapot gedrukt. Het lijkt me wel okee :-\, zal de komende dagen de bagageruimte nog maar even open laten ter controle....

hier een plaatje Wie weet hoe ik zo snel mogelijk de benzine lucht uit de auto krijg (behalve luchten)

groeten Ben

Nou daar gaat ie weer >:( >:( >:(

Ik dacht dat ik er vanaf was, van de lekkage................in het kort, er zit een nieuwe brandstofpomp in , met het monteren is er het "knietje" gemolt, en is het wel naar wens opgelost vindt ik. Het probleem als ik net volgetankt heb dan komt er weer benzine boven op het dekseltje, naar mijn inziens heeft de garage (plaatselijk) de dop wel goed aan gedraaid, morgen ga ik er weer heen, maar nu komt het.....is het gebruikelijk dat de rubber ring vervangen wordt?? dit ivm lekken :-\ :-\ Ik zal dan wel zelf het goede antwoord moeten geven,(ik wil graag de goede montage volgorde) ben er nu voor de derde keer :o met dit probleem.

groeten Ben

Emiel

Citeeris het gebruikelijk dat de rubber ring vervangen wordt

Bij een dealer wel... ;)

big ben

Citaat van: Emiel op 28-08-2006 20:44:07
Citeeris het gebruikelijk dat de rubber ring vervangen wordt

Bij een dealer wel... ;)

Dat is goed nieuws  :) heb ik mijn antwoord klaar ;), wat kost dat ongeveer??

En het belangrijkste hoe vast moet het dan aan gedraaid worden :-\ Het moet dan nu toch wel een keer goed komen!

Alvast bedankt, groeten Ben

Emiel

Citeerwat kost dat ongeveer??
Mwah...rond de 10 euro dacht ik

CiteerEn het belangrijkste hoe vast moet het dan aan gedraaid worden :-\

Heel vast, er staat een aanhaalmoment voor, maar vaak lekken ze dan nog. Kans dat je iets dol draait is gelukkig heel erg klein.

Probleem is dat als je die zwarte krans vastdraait, je de pomp ook een beetje aan het verdraaien bent. Je moet dus eigenlijk met 2 man zijn, 1 die de pomp tegenhoud en 1 die de krans probeert vast te draaien

big ben

Citeerje de pomp ook een beetje aan het verdraaien bent
kun je de pomp dan ook verkeerd zetten zodat het niet goed afsluit??

Ben

Emiel

Als ze het goed afgetekend/onthouden hebben niet, die paar graden die ie mogelijk verdraaid is niet nadelig voor de werking van de pomp.

Er zal nog wel wat benzine tussen de afdichtring en tank zitten, denk ik.

big ben

Bedankt voor je hulp ;)  ben het gez..k nu wel zat!

gr. Ben