3'' DP maakt veel meer kabaal

Gestart door The Driver, 02-08-2006 19:59:39

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

Het viel me onlangs op dat de volvo echt veel meer kabaal begint te maken.

Als de R nu stationair draait hoor je constant 'bop-bop-bop-bop'. Een beetje het geluid dat een amerikaanse pickup maakt. Iets wat hij voorheen nooit deed.  Als je hem dan ook stevig op de staart trapt klinkt hij een stuk harder.

Kan het zijn dat de DP ergens lekt?

Rudi

Zullen die boutjes wel los zitten,heb ik al tijden.Ben ik onderhand zo doodmoe van dat ik er gewoon mee doorrij,zelfs de dealer krijgt ze niet vast,zal  wel met de temperatuurschommelingen te maken hebben...
Dr.Go-Fast...

elianmars

Ik heb er bij de 850 gelukkig geen last van.

Is Loctite of iets dergelijks geen optie?

face.flava

Ja, dat is bekend. BOP BOP BOP,.... (  ;D  ) is een lek. Vooral als dit geluid eerder niet had. Ik heb dat ook meegemaakt (niet met de volvo) Meestal zijn het dan de boutjes. Probeer "locktight" op te smeren en dan aandraaien. Heeft bij mij gewerkt. Pakkingen vernieuwen is ook een goed idee...

elianmars

Citaat van: face.flava op 04-08-2006 17:54:38
Ja, dat is bekend. BOP BOP BOP,.... (  ;D  ) is een lek. Vooral als dit geluid eerder niet had. Ik heb dat ook meegemaakt (niet met de volvo) Meestal zijn het dan de boutjes. Probeer "locktight" op te smeren en dan aandraaien. Heeft bij mij gewerkt. Pakkingen vernieuwen is ook een goed idee...

Er zit geen pakking tussen de turbo en de dp  ;)

Rudi

Citaat van: elianmars op 03-08-2006 17:43:10
Ik heb er bij de 850 gelukkig geen last van.

Is Loctite of iets dergelijks geen optie?

Ferrita is van RVS en dat wordt veel heter,en die spanningen moeten ergens heen.Als die boutjes niet meer meegeven kan die DP scheuren volgens mij,zo zei de monteur...

maar er zijn hier genoeg die er geen probleem mee hebben dat vind ik zo vreemd.Dealer heeft ze 2 keer vastgezet,en ik ook.Vastdraaien kan ik zelf ook wel al kan je er moeilijk bij...

...al met al leuke bijkomstigheid van aftermarket spul van 2000€
Dr.Go-Fast...

M a r c

Downpipe kost toch geen 2000 euro?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Complete set bedoelde ik,je hebt gelijk DP was 1000€ ;)
Dr.Go-Fast...

The Driver

Dus ik haal het hitteschild weg. Wat zie ik. Een bout is volledig verdwenen, een zit los en de onderste zit wel vast.

;D

Waar powerflex al niet toe in staat is.