Probleempje na het inbouwen van Xenon

Gestart door Tom850, 04-08-2006 01:02:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom850

Hallo allemaal,

Ik heb al even zitten lezen en zoeken, maar helaas nog geen antwoord kunnen vinden. Er is wel een topic die hier over gaat, maar helaas vertellen ze hier de oplossing niet.

Nu ik mijn xenon set erin heb zitten blijft na het starten en het intrappen van de rem het lampje branden van defect licht.

Dit probleem heb in niet meer wanneer ik mijn xenon set weer afkoppel, maar nu heb ik wel gelezen dat er een makkelijk oplossing voor is, maar wat dat nu is is dus mijn vraag.

Wie kan mij het antwoord geven? Eventueel met een foto van de aanpassing.

Alvast badankt voor de moeite.

Groeten Tom


Eugene

Het was geloof ik op te lossen door er een weerstand tussen te zetten, maar dat weet ik ook niet zeker...

Martijn heeft Xenon, en zijn lampje brand niet. Probleem is dat hij op vakantie is, dus dat word wachten ::)

Welke Xenon set heb je gekocht?

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Ivo (Ief) heeft ook Xenon in de V70 en dezelfde set ook eerst in de 855

Tom850

Nou ik hoop dat er toch nog en een oplossing word aangedragen.

Ik heb gewoon ergens zou set gekocht via Internet, er staat op de doos HID parts.

Ik w8 af.

Groeten Tom


ief

Ik weet dat sommige Volvo's dit probleem hebben en dat het een kwestie is van een weerstand plaatsen.
Bij mij is de inbouw gedaan door Chipmeister in Leusden. Bel hun anders even.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Tom850

Zijn er nog mensen die me kunnen helpen met de oplossing voor mijn probleem?

Groeten Tom


Tom850

Hallo mensen,

Ik rij nog steeds rond met dit probleem en helaas, dus ook nog geen goede oplossing.

Zijn er nog mensen met ideeen?

Laat het a.u.b. horen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Tom



Eugene

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 06-08-2006 21:14:03
Ik weet dat sommige Volvo's dit probleem hebben en dat het een kwestie is van een weerstand plaatsen.
Bij mij is de inbouw gedaan door Chipmeister in Leusden. Bel hun anders even.

dat al geprobeerd?

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Citaat van: Eugene op 24-08-2006 22:31:47
Citaat van: ieV70 (Ivo) op 06-08-2006 21:14:03
Ik weet dat sommige Volvo's dit probleem hebben en dat het een kwestie is van een weerstand plaatsen.
Bij mij is de inbouw gedaan door Chipmeister in Leusden. Bel hun anders even.

dat al geprobeerd?

Das wel de oplossing denk ik, origineel is 55watt en de Xenon maar iets van 35?watt, das een verschil van 1,67A (55/12 - 35/12), de Volvo zal duz denken dat er een lamp defect is. Moet met de juiste weerstand wel te verhelpen zijn.......

FelixB

Citaat van: Jeroentjuh op 24-08-2006 22:37:37
Citaat van: Eugene op 24-08-2006 22:31:47
Citaat van: ieV70 (Ivo) op 06-08-2006 21:14:03
Ik weet dat sommige Volvo's dit probleem hebben en dat het een kwestie is van een weerstand plaatsen.
Bij mij is de inbouw gedaan door Chipmeister in Leusden. Bel hun anders even.

dat al geprobeerd?

Das wel de oplossing denk ik, origineel is 55watt en de Xenon maar iets van 35?watt, das een verschil van 1,67A (55/12 - 35/12), de Volvo zal duz denken dat er een lamp defect is. Moet met de juiste weerstand wel te verhelpen zijn.......

Wélke weerstaan wààr plaatsen dan?
855R & C70 T5 cabrio automaat

volvos60t5

Citaat van: volvos60t5 op 28-05-2006 13:49:15
Even opgezocht op de site van Janne Ellwoth:



"I just have to warn people about this!
There's no problem mounting the Xenon, they will fit as good as the halogen. There will be a fault message telling that there's something wrong with the headlight. This fault message is set due to the fact that Xenon only consumes 70W instead of 110W.
The car will detect a lower resistance and will then set a fault code for this.

Recently I have heard about a site stating that it's OK to drill in the shunt in order to fix this problem...
What they do, is that they drill a hole in the shunt and hope that the will hit the resistance and by that hit the spot so that they can affect the resistance so much that the car will not give the fault message.

Don't follow this tip!!!
www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html
Look at this X-ray pictures of two shunts, the left one is a stock shunt and the right one is drilled according to instructions from the site above.

As you can see, it doesn't take much deviation from the instruction in order to completely break the circuit in the shunt and shut down the headlight.

If you want to mount Xenon, ask your Volvo dealer or a person with electrical skill to change the resistance for the Xenon light. There're people out there who know what to do in order to make it work fine."



Je moet dus even naar de dealer (of andere specialist) om een weerstandje te laten veranderen en je probleem is opgelost. Laar even weten of het wekrt en zo ja wat voor weerstandje. Is wel handig om te weten.

Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Jeroentjuh

#11
Citaat van: volvos60t5 op 24-08-2006 22:42:49
Citaat van: volvos60t5 op 28-05-2006 13:49:15
Even opgezocht op de site van Janne Ellwoth:



"I just have to warn people about this!
There's no problem mounting the Xenon, they will fit as good as the halogen. There will be a fault message telling that there's something wrong with the headlight. This fault message is set due to the fact that Xenon only consumes 70W instead of 110W.
The car will detect a lower resistance and will then set a fault code for this.

Recently I have heard about a site stating that it's OK to drill in the shunt in order to fix this problem...
What they do, is that they drill a hole in the shunt and hope that the will hit the resistance and by that hit the spot so that they can affect the resistance so much that the car will not give the fault message.

Don't follow this tip!!!
www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html
Look at this X-ray pictures of two shunts, the left one is a stock shunt and the right one is drilled according to instructions from the site above.

As you can see, it doesn't take much deviation from the instruction in order to completely break the circuit in the shunt and shut down the headlight.

If you want to mount Xenon, ask your Volvo dealer or a person with electrical skill to change the resistance for the Xenon light. There're people out there who know what to do in order to make it work fine."



Je moet dus even naar de dealer (of andere specialist) om een weerstandje te laten veranderen en je probleem is opgelost. Laar even weten of het wekrt en zo ja wat voor weerstandje. Is wel handig om te weten.


Dat wat in die link staat is voor een S60/V70/S80....... ;) dus als jij ooit Xenon wil inbouwen  ;D

Citaat van: Jeroentjuh op 24-08-2006 22:37:37
Das wel de oplossing denk ik, origineel is 55watt en de Xenon maar iets van 35?watt, das een verschil van 1,67A (55/12 - 35/12), de Volvo zal duz denken dat er een lamp defect is. Moet met de juiste weerstand wel te verhelpen zijn.......

Maar denk dat je de weerstand moet plaatsen in de draad naar het bulb failure ralais, bij de eerste 850's was dit een los relais "201" en later zit dit bij het hoofdlichtrelais "104/108" in.....

Weerstandje van 20ohm per kant? (U=IxR   12=Ix1,67   I=12x1,69   I=20,04)

Tom850

Hallo Jeroen,

Bedankt voor je tips, maar zou je dit misschien iets duidelijker kunnen maken met een schema? Eventueel ook met foto waar ik deze aanpassing moet plaatsen.

Alvast bedankt.

Groeten Tom

P.S. Geloof jij dat de dealer me hiermee kan helpen?

Ik heb overgens ook gebeld met de chipmeister, maar hij wist het zo ff niet. Hij had alleen ooit een V70 gedaan, net zoals Ivo al aangaf.


Jeroentjuh

Citaat van: Tom850 op 24-08-2006 23:13:21
Hallo Jeroen,

Bedankt voor je tips, maar zou je dit misschien iets duidelijker kunnen maken met een schema? Eventueel ook met foto waar ik deze aanpassing moet plaatsen.

Alvast bedankt.

Groeten Tom

P.S. Geloof jij dat de dealer me hiermee kan helpen?

Ik heb overgens ook gebeld met de chipmeister, maar hij wist het zo ff niet. Hij had alleen ooit een V70 gedaan, net zoals Ivo al aangaf.



Ik zal volgende week wel ff op me werk kijken welke draad (kleur) het is.....

Tom850

Okay, Jeroen alvast bedankt.

Tot horens.

Groeten Tom