Vervangen koppeling 850 Estate

Gestart door SandervanBuiten, 04-08-2006 09:40:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SandervanBuiten

Hallo allemaal,

De 850 van mijn vader heeft het erg lang volgehouden maar is bij 303.000km nu dan echt toe aan een nieuwe koppeling.

Ik heb een paar korte vragen.

1. hij heeft een prijsopgave van ongeveer 700,-- inclusief alle materialen en montage (koppeling en drukgroep). Is dat een beetje redelijk?

2. zijn er nog speciale aandachtspunten bij vervangen koppeling (bijvoorbeeld gelijk meenemen van andere onderdelen als de boel toch open ligt)?

Alvast bedankt voor eventuele reactie en tips en groeten,

Sander

ed

700 euro is een hele nette prijs. Een koppeling (met drukplaat en lager!) vervangen is ongeveer een 6-8 uur werk. Samen met de prijs v/d koppeling zelf (300 euro) is dit dus een nette prijs. De dealer vraagt er minstens 1000 euro voor.
Wel ook de krukaskeerring vervangen. Deze wil nog wel eens gaan lekken, en om die te vervangen moet de bak er weer af. Keerring kost 13 euro.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

SandervanBuiten

Heren,

Dank voor de reacties en tips. Ik zal de keerring op de werkbon laten zetten! ;)

Groeten!

erik-jan

bestel een koppeling bij nordicar.nl kost je kompleet 115,- geloof ik.

SandervanBuiten

Eindstand: de boel zit er weer onder, inclusief nieuwe keerring.
6,3 uur werk. Met nog wat kleine rommel en airco-service kostte het 850,-- (het KAN geen toevel zijn...... :D).

Nu moet mijn moeder er weer 2 jaar in doorrijden.

Volgende project: aircorevisie van de 264. Dus, wie maakt me los.....

Groeten!


ed

Heb je het bij de dealer laten doen, of bij de garage voor 700?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!