vraagje over de 18" pegs

Gestart door FolkerT5, 04-08-2006 21:19:35

Vorige topic - Volgende topic

FolkerT5

hoi allemaal,
ik heb sinds vandaag ook eindelijk 18"pegs onder de auto, nou heb ik alleen 1 probleem de banden achter liggen toch wel heel dicht in de wielkuip en raken deze ook wanneer ik over een drempel rij enzo, ook komt bij ver uitsturen de voorwielen aan de achterkant tegen de wielkuip... >:( hebben jullie daar ook problemen mee gehad en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost??
owh ja, banden maat wat er nu op ligt is 225/40 18 en de auto is verlaagd met eibach veren.

alvast bedankt!

groetjes folkert

MarcoV

Volgens mij moet je naar bandenmaat 225-35-18 maar er zijn vast mensen hier die dat beter weten dan ik :o

MarcoV

Jeroentjuh

Yepz, verkeerde bandenmaat voor een 850  ;)

M a r c

Je had ze met 225/35ZR18 moeten hebben dus inderdaad...  40 loopt aan en je teller wijkt nu af.  40-serie is een goedkopere band dan een 35-serie, daarom worden ze vaak met 225/40 verkocht, omdat men ze dan voor minder geld kan aanbieden als met de juiste maat...  maar achteraf ben je er dan mooi klaar mee  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FolkerT5

lopen ze met de 35 serie dan niet meer aan? kwa hoogte achter zou het wel kloppen maar dan hou ik door de breedte toch nog het probleem met sturen?
morgen ook nog maar ff informaren bij de zaak waar ik ze gehaald heb, heb namelijk ook andere slotbouten nodig, de gene die ik op de titans had passen niet, het slotje zelf past niet in het gat zeg maar.

animalT5R

Klopt,bij een T-5 of T-5R kan er op de voorkant max 215 zonder aanlopen.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Niet de alleen de band maar ook de breedte en de ET-waarde van de velg bepalen of ze aanlopen...

info@europeantuning.nl

FolkerT5

oke bedankt voor de reacties :) ga morgen maar eens ff kijken wat er eventueel aan te doen is, moet wel zeggen dat tijdens het aanlopen over drempels de koffer bak en achterbank vol stonden met titans ;) maar ja moet natuurlijk niet betekenen dat ik straks niks meer kan vervoeren in de auto ;) de velgen staan wel heel mooi onder de auto ;D, zal gauw een foto plaatsen!

Autobandje

ik heb toen op mijn 850 van die plaatjes laten zetten van een S70 dat berperkte wel enigzins de draaicirkel maar het liep niet meer aan.

en ja 225/35-18 moet erop, zo zie je maar goedkoop is duur koop!!!! tevens wijkt de kilometer nu af omdat de band een grotere afrolomtrek heeft!!!!

Voortaan beter laten informeren!!!

animalT5R

Citaat van: M a r c op 04-08-2006 23:29:53
Niet de alleen de band maar ook de breedte en de ET-waarde van de velg bepalen of ze aanlopen...
Klopt Marc,maar ik ga nu even van standaard Titans uit  ;)

Autobandje

Citaat van: animal op 04-08-2006 22:51:21

nou nee daar ben ik het niet mee eens.. 215 gaat al bijna niet want dan word de band te smal voor de velg

animalT5R

Citaat van: Autobandje op 16-08-2006 18:53:16

nou nee daar ben ik het niet mee eens.. 215 gaat al bijna niet want dan word de band te smal voor de velg
Maar 225 is op de voorzijde te breed,dan gaat ie echt aanlopen(ervaring)

BenC70ES

Volgens mij is autobandje over een 8" brede Pegasus bezig en Animal over een 7" Brede Titan...  ::)  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Juist... op een 8x18 velg gaat het prima, mits die de juiste ET-waarde heeft en 225/35 is en geen 225/40...

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: Autobandje op 16-08-2006 18:53:16

Kan soms best mooi staan, en je kan een nog lagere band nemen ook  ;D alleen de loadindex zal wat aan de lage kant zijn.....

215 band op de 7J Titan is wel de max, breeder ziet er ook niet uit....
225 band op de 8J Pegasus is eigenlijk de maat icm 850/X70...