Help!! VOLGENDE PROBLEEM!!!

Gestart door elianmars, 05-08-2006 10:49:07

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik wil de remklauwen gaan vervangen, maar krijg bij de achterste klauwen met geen mogelijkheid de remleiding losgedraaid van de klauw. Zit muurvast.

Ik heb er WD40 en kruipolie op gespoten en de boel heetgestookt, maar niet los te krijgen  :-\

Wie weet wat ik moet doen om de leiding los te krijgen?

M a r c

Nog heter stoken. Gaat altijd los.  Zorg wel dat je speciale remleidingsleutels hebt anders draai je de zeskant kapot. Heb je de ontluchtingsnippels open staan van de betreffende remklauw?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 05-08-2006 10:55:37
Nog heter stoken. Gaat altijd los.  Zorg wel dat je speciale remleidingsleutels hebt anders draai je de zeskant kapot. Heb je de ontluchtingsnippels open staan van de betreffende remklauw?

Ik heb de ontluchtingsnippel open staan, ja.

Remleidingsleutel heb ik dus niet.... Wat is het verschil met zo'n sleutel en een "gewone" sleutel?

Edit: ik heb al gevonden wat een remleidingsleutel is. Zo'n sleutel is niet zelf te maken door een stukje uit een gewone ringsleutel te zagen/slijpen?

elianmars

Een gewone ringsleutel verbouwen tot remleidingsleutel werkt niet echt....  ::) ;D ;D

Ik ben er eentje wezen halen en zonder al te veel moeite heb ik de nippel los gekregen.

Goed gereedschap is het halve werk.....  :P

Jeroentjuh

Leidingsleutel heb je echt nodig, anders draai je de hele 6kant aan gort en dan wordt het helemaal moeilijk om hem los te krijgen, met een gewone steeksleutel schiet je er zo overheen als je een beetje kracht zet....

M a r c

Citaat van: elianmars op 05-08-2006 12:14:52
Goed gereedschap is het halve werk.....  :P

zeg ik toch  ;D  ;)

info@europeantuning.nl

saffron

Had ik vorige week ook zoiets.ik heb
toen de leiding een dag in de COLA (de echte cola ;D)gelegt.
met behulp van een griptang kreeg ik de leiding los.
succes.
YaBB

elianmars

Goed...... Volgende probleem: de nippel is afgebroken bij remklauw nummer twee. De ene helft zit nog in de klauw, de andere helft zit aan de leiding, die ik dus niet uit de klauw krijg......

Wat nu??

Nieuw stuk remleiding bestellen bij de dealer en hopen dat ik de andere kant van de leiding wél los krijg, of is er nog een andere oplossing?

HELP!!

Enne:  :-[ :-[

Jeroentjuh

Er is wel gereedschap om nieuwe nippels op de remleiding te zetten  ;)

elianmars

Citaat van: Jeroentjuh op 05-08-2006 14:44:21
Er is wel gereedschap om nieuwe nippels op de remleiding te zetten  ;)

Ik weet 't. Dat heeft de man die de voorremslangen heeft vervangen ook moeten gebruiken.

Maar 't is dus niet zelf te doen zonder dat gereedschap?

Kan ik beter maandag even langs de dealer gaan? Ik heb ook een nieuwe nippel nodig.
Het zou mooi zijn als ze 't voor me zouden willen doen, maar ik ben bang dat ik dan niet gelijk maandag geholpen kan worden.....

Het kan nu toch geen kwaad om met die afgebroken nippel rond te rijden? Alle schroefdraad zit nog in de klauw, dus volgens mij zit de remleiding nog gewoon vast, toch?

M a r c

info@europeantuning.nl

elianmars

Mooi. Dan ga ik volgende week maar eens kijken of 't opgelost kan worden.

De rest van de klauwen ging verder zonder problemen.

Ik rijd nu dus rond met drie nieuwe en één oude klauw........ :-\

Straks maar eens kijken of 't nog wil remmen. Het is voor mij ook de eerste keer dat ik dit doe.......   :o :o ;D

Eerst maar weer even de accu in de wagen terugzetten. Die was ook al leeg na twee weekjes stilstaan  ???

spitsrijder

Voor nu zal je in 't ergste geval je klauw moeten ontluchten via de aan- voerleiding, en hopen dat alle lucht eruit gaat.

als je alles gaat monteren doe dan een beetje kopervet op't schroefdraad van je nippels, let op niet teveel!
En als alles klaar is een beetje amber kleurige tectyl, tegen de roest, over je stalen leidingen spuiten.
Altijd makkelijk als 't weer een keer los moet.

Die afgebroken nippel zal er met een beetje uitboren en een links tapje toch wel uitgaan?

elianmars

Citaat van: spitsrijder op 05-08-2006 18:30:14
Voor nu zal je in 't ergste geval je klauw moeten ontluchten via de aan- voerleiding, en hopen dat alle lucht eruit gaat.

als je alles gaat monteren doe dan een beetje kopervet op't schroefdraad van je nippels, let op niet teveel!
En als alles klaar is een beetje amber kleurige tectyl, tegen de roest, over je stalen leidingen spuiten.
Altijd makkelijk als 't weer een keer los moet.

Die afgebroken nippel zal er met een beetje uitboren en een links tapje toch wel uitgaan?

De boel is afgebroken in de oude klauw, die toch vervangen moest worden. Ik ga dus geen moeite doen om 't uit te boren of zo.
Het is de nippel van de remleiding. De ontluchtingsnippel is gewoon nog in orde, dus ik heb de boel goed kunnen ontluchten.

Ik heb zojuist even een stukje gereden en alles doet 't zoals het hoort.

En, waar alles mee begon, geen gepiep en gebrom meer van de remmen (waarschijnlijk is dus de klauw die nu is blijven zitten nog goed, maar ook die gaat uiteraard vervangen worden.).

spitsrijder

Oow, nu ik begrijp (ben beter in plaatjes kijken ::)).

Ja, waarschijnlijk zit je dan wel aan een nieuwe leiding, tenzij de oude niet te kort wordt.
Dan zou er met een fels apparaat een nieuwe nippel aangezet kunnen worden.

Check voor de zekerheid af en toe de oude klauw op lekkage, zolang je ermee rijdt.
Je remsysteem zal niet in 1 keer wegvallen bij lekkage, maar remolie is nogal agressief voor lak (je velgen) mocht 't gaan lekken.