rammel

Gestart door scania164, 05-08-2006 23:56:28

Vorige topic - Volgende topic

scania164

Halllo beste volvo 850 rijders
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald!!
Een 850 uit 1995 met nieuwe distr riem en waterpomp en rollen.
Hij rijdt echt heerlijk!!
Alleen valt me 1 ding op,waar ik beetje zorg om heb nl:Als ik bij lage toeren in z'n 1 en laag in de toeren in z'n 2 rij hoor ik een rammel/ratel geluid....
Lijkt wel v-bak of lagertje ofzo???
Hij schakelt prefect verder,is dit normaal??
Hoop dat iemand me gerust kan stellen.

Chris ???

Ludo

proficiat met je nieuwe aanwinst.
de rammel/ratel is de drukregeling van het ABS, dit gebeurt even na de zelfdiagnose die uitgevoerd word meteen na het starten van de motor.
gebeurt bij ongeveer 25á30km/u, volkomen normaal en pas zorgen maken als je het niet meer hoort.  ;)

wepster

Citaat van: Ludo op 06-08-2006 00:00:38
proficiat met je nieuwe aanwinst.
de rammel/ratel is de drukregeling van het ABS, dit gebeurt even na de zelfdiagnose die uitgevoerd word meteen na het starten van de motor.
gebeurt bij ongeveer 25á30km/u, volkomen normaal en pas zorgen maken als je het niet meer hoort. ;)

die ludo is toch ook net een vraag baak he ;D ;D ;D

Mod edit: quote hersteld

scania164

hallo
dit is ook als ik een stuk gereden heb en de auto niet uit is geweest

Ludo

dan moet het iets anders zijn.
draagarm, stabilistatorstangetje, loszittend remblokje?.
is soms moeilijk, maar probeer te achterhalen of het links of rechts afkomstig is.
of heeft het te maken met indrukken/loslaten van het koppelingspedaal?.

Ludo

Citaat van: wepster op 06-08-2006 00:10:52die ludo is toch ook net een vraag baak he ;D ;D ;D

maarnee, die vraagbaak staat op het www, nl hier ;)  ;D

scania164

HALLO
Het is meer tijdens het gasgeven dus bn je komt aanrijden in zijn 2 en je laat um uitrollen en dan weer gas geven bij een snelheid dat hij net in zijn 2 kan trekken zeg maar.Ook doet hij het in zijn 1 soms tijdens weg rijden,soort rammel ofzo.
Kunnen het geen tandwielen in de bak zijn die rammelen?

Ludo

aha, de bovenste motorsteun.

elianmars

Is 't nou rammelen of ratelen?

Als het rammelen/ratelen over is zodra je de koppeling intrapt, zit 't in de versnellingsbak.

Blijft 't rammelen als je de koppeling intrapt, wees dan voorbereid op een gigantische lijst met mogelijke oplossingen  ;D ;D

Ludo

lees dit topic maar eens.
de rammel zelf zal wel al van het uitlaatspruitstuk afkomstig zijn.
controleren dus.

scania164

Hallo allemaal
Het is weg als je de koppeling intrapt.
Het zit dus waarschijnlijk in de v-bak.Ik zag in andere topics dat het vaker voor komt dat de bak bij een 850 rammelt,het zijn dan waarschijnlijk de tandwielen die rammelen over de as door de 1parigheid van de motor staat er geschreven.Nu is mijn vraag:kan dit kwaad??Als er dus meerdere zijn die dit hebben dan lijkt het me een 850 kwaaltje...
Groeten Chris

scania164

hallo
Bij nader inzien valt het toch wel erg mee.. :-*
Denk dat ik toch teveel overal op let.
Hij roffelt echt zo mooi!!!!!!!!!!!
Ben 940 turbo gewent,maar dit is toch andere koek.
Is het nu zo dat deze auto nog wel iets harder kan gaan trekken,is de regeleenheid zelflerend?
Vond de 940 wat harder trekken maar kan ook verbeelding zijn.'
Dit is een 2.5 10v met 230000 op de klok met g3.
Groetjes Chris
Dit is een fantastisch forum!!!

elianmars

Citaat van: scania164 op 06-08-2006 11:50:11
hallo
Bij nader inzien valt het toch wel erg mee.. :-*
Denk dat ik toch teveel overal op let.
Hij roffelt echt zo mooi!!!!!!!!!!!
Ben 940 turbo gewent,maar dit is toch andere koek.
Is het nu zo dat deze auto nog wel iets harder kan gaan trekken,is de regeleenheid zelflerend?
Vond de 940 wat harder trekken maar kan ook verbeelding zijn.'
Dit is een 2.5 10v met 230000 op de klok met g3.
Groetjes Chris
Dit is een fantastisch forum!!!

De 940 had zowiezo zo'n 20 pk en 60 Nm meer. Bovendien is het gevoel van een turbo heel anders. Eerst heel even bijna niks en dan ineens de duw als de turbo inkomt.

Kun je denk ik niet vergelijken met elkaar.

scania164

Hoi
Vandaag 200 km gereden en ik heb het idee dat hij steeds beter begint te trekken gewoon schakelen bij +- 3500 toeren.
Volgens mij heeft er een ouwe ...... mee gereden.
Hoe zijn deze motoren eindelijk houden ze van hoge toeren of zoals de 940 juist onderin?(met hoge bedoel ik dus geen extreme toerentallen maar gewoon 3500 tot 4000 toeren)
Hij rijdt nu 1 op 8,vandaag teminste.

Gr chris