Ik ga ook G3 in laten bouwen

Gestart door Racingbrick, 06-08-2006 11:14:49

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

De kogel is door de kerk, ik durf mn tuffie bijna niet meer te gebruiken.
De benzine prijzen zijn dermate krankzinnig dat ik maar een afspraak heb gemaakt nij Mesman, ja hij is een flink stuk uit de buurt, maar gezien de expertise van dit bedrijf en de goede berichten die ik las gun ik hem de inbouw..

Ik heb gekozen voor een 70l tank achter het leren bankstel.
Tenzij iemand een betere tip heeft....
Ik ben niet echt blij van het ruimte verlies, dus tips zijn welkom.
Er zijn wat postings van tanks in de ruimte van het reservewiel.

Heeft iemand trouwens een foto van waar het LPG omschakelknopje het mooist kan zitten?

En... Mesman is nu al aan het plannen voor eind september, men schijnt daar in de rij te staan om G3 te gaan rijden.
Ik kan bijna niet wachten, dan kan ik eens lekker roffelen zonder elke keer een pilletje onder de tong te moeten doen bij het tanken..

Raadt iemand aan om flashlube er bij te nemen? bij een T5 met hydrolische kleppen?

Sbv

Je kan ook proberen bij allround lpg in Spijkenisse. Die hebben ook ervaring met 850's etc, Misschien dat die sneller kunnen.

mehn

Citaat van: Racingbrick op 06-08-2006 11:14:49
Heeft iemand trouwens een foto van waar het LPG omschakelknopje het mooist kan zitten?

Laat dat maar aan Mesman over ;D

Hij heeft voor de 850/V70 speciale knoppen die op de plek van een schakelaar passen en dan niet een cm uitsteken.
Bij mij hebben ze de knop rechts naast de knop voor de voormistlampen geplaatst (rechts naast de lichtschakelaar)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 06-08-2006 11:14:49
Raadt iemand aan om flashlube er bij te nemen? bij een T5 met hydraulische kleppen?

is niet echt nodig bij onze 850 motoren.
wat je wel kan doen, is telkens de juiste hoeveelheid bij de benzine doen als je gaat tanken.
zo zet je op de klep en klepzitting toch nog een klein beschermend laagje.
een flesje van 0,5 liter kost ongeveer 5 €uro, voldoende voor 10x benz tanken.
ook zorgen dat je altijd een 20tal liter benzine in je tank houd om drooglopen/verbranden van de benzinepomp te voorkomen.

daytonawim

Goeie vraag over die Flashlube, zit ik zelf ook over te denken.

IK zal ook naar Mesman moeten met de T-5, heb diverse grote Vialle inbouwers gebeld,
en die verwijzen mij allemaal naar Mesman, naar het schijnt krijgt hij spullen van Vialle
die de andere inbouw staions niet krijgen ( das het verhaal wat ze allemaal wisten te vertellen)

De tank ben ik nog niet helmaal uit, maar gezien het feit dat ze de komende jaren allemaal LPG stations gaan sluiten lijkt mij de 70 liter tank de beste optie !!

mehn

Citaat van: Ludo op 06-08-2006 11:43:43
ook zorgen dat je altijd een 20tal liter benzine in je tank houd om drooglopen/verbranden van de benzinepomp te voorkomen.

Ludo, ik las laatst in VADIS dat bij de turbomotoren de brandstofpomp altijd meeloopt en dat je daarom een extra handeling moest verrichten als je iets wilde testen (wat doet er in dit geval niet toe).
Hieruit maak ik op dat dat dus niet geldt voor de niet-turbo's.

XC60 D4 AWD:

Ludo

waarom het specifiek vermeld staat bij turbomotoren weet ik niet maar de benzinepomp draait altijd mee, ook bij de niet turbo's.

Racingbrick

Citaat van: Sbv op 06-08-2006 11:26:56
Je kan ook proberen bij allround lpg in Spijkenisse. Die hebben ook ervaring met 850's etc, Misschien dat die sneller kunnen.

Heb ik gedaan, zijn gesloten , op vakantie ......

Racingbrick

Perfect van die knoppen,en wbt die Flashlube, een zeer goede tip, gewoon in de tank flikkeren dus.

Wbt die brandstofpomp, daar heb ik mn lesje mee geleerd.
Verkeerde zuinigheid, die pomp wordt gesmeerd door de brandstof, 4 auto's geleden was ik een beetje te zuinig geweest, te weinig benzine aan boord, en die pomp was idd naar de haaien.
Gelukkig kon ik er nog wel mee starten,maar hij maakte veel lawaai..

Wat trouwens wel kan gebeuren, is dat de Kat los gaat zitten, dit komt door het rijden op LPG, te heet dus.

Nu is dat niet na 20000 km, maar na een tonnetje of zo willen ze nog wel eens het binnenwerk er uit branden...

In elk geval zeer bedankt voor de tips, ik laat jullie weten na midden september hoe het allemaal is afgelopen...
2e week sep gaat hij een paar daagjes logeren bij Lean....

Racingbrick

Citaat van: daytonawim op 06-08-2006 11:43:57
Goeie vraag over die Flashlube, zit ik zelf ook over te denken.

IK zal ook naar Mesman moeten met de T-5, heb diverse grote Vialle inbouwers gebeld,
en die verwijzen mij allemaal naar Mesman, naar het schijnt krijgt hij spullen van Vialle
die de andere inbouw staions niet krijgen ( das het verhaal wat ze allemaal wisten te vertellen)

De tank ben ik nog niet helmaal uit, maar gezien het feit dat ze de komende jaren allemaal LPG stations gaan sluiten lijkt mij de 70 liter tank de beste optie !!

Ze doen ook echt alles om ons te pesten....
Het gaat dan dus een 70L worden.... daar was ik altijd al gek op, kan je lekker lang op rijden, das vooral fijn in het buitenland...

stratie jarie

Ik rij sinds mei dit jaar ook op LPG G3, echt een genot met tanken....30 euro.
Ik kan hier ongeveer 550 km mee rijden.
Ik heb zelf gekozen voor een 66 ltr tank op de plaats van het reservewiel.
Ik rij een 850 sedan. Past allemaal, je moet alleen de vloer iets verhogen.
De tank steekt ongeveer 7/8 cm boven de vloer uit.
Dit is heel gemakkelijk te doen met schuim, geen piepschuim, want dit gaat na verloop van tijd brokkelen.

Laat je goed informeren en onderhandel over de prijs!

Mvgr.

Racingbrick

Citaat van: stratie jarie op 06-08-2006 15:51:39
Ik rij sinds mei dit jaar ook op LPG G3, echt een genot met tanken....30 euro.
Ik kan hier ongeveer 550 km mee rijden.
Ik heb zelf gekozen voor een 66 ltr tank op de plaats van het reservewiel.
Ik rij een 850 sedan. Past allemaal, je moet alleen de vloer iets verhogen.
De tank steekt ongeveer 7/8 cm boven de vloer uit.
Dit is heel gemakkelijk te doen met schuim, geen piepschuim, want dit gaat na verloop van tijd brokkelen.

Laat je goed informeren en onderhandel over de prijs!

Mvgr.

Ook geen verkeerde keuze, 70l is 56l netto, en 66l is 52,8l netto, dus daar hoef je het niet voor te laten...
En dat ophogen is snel en makkelijk gedaan.
Is er een meerprijs voor een dergelijke 66l tank in een sedan?

BenC70ES

@Ludo en Mehn, doen jullie dat dan, die flashlube in de benzinetank?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: BenC70ES op 06-08-2006 18:06:10
@Ludo en Mehn, doen jullie dat dan, die flashlube in de benzinetank?

Nope, ik niet

XC60 D4 AWD:

ed

Citaat van: Racingbrick op 06-08-2006 15:28:32

Wbt die brandstofpomp, daar heb ik mn lesje mee geleerd.
Verkeerde zuinigheid, die pomp wordt gesmeerd door de brandstof, 4 auto's geleden was ik een beetje te zuinig geweest, te weinig benzine aan boord, en die pomp was idd naar de haaien.
Gelukkig kon ik er nog wel mee starten,maar hij maakte veel lawaai..

Ik heb 50.000 km met LPI gereden en telkens de tank leeg gereden tot de laatste druppel. Nooit wat aan de hand geweest. Toen ik begreep dat ook de nieuwe pompen wel eens de geest gaven ben ik maar wat eerder gaan tanken. De pomp is binnen de 70.000 km dat ik de auto op LPi heb gereden nooit stuk geweest.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!