Aircopomp maakt ineens herrie.

Gestart door @®-, 06-08-2006 16:17:43

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Net een stuk met de Volvo gereden, warm weer dus lekker airco aan gezet.
Ineens krijg ik een verbrandt rubber luchtje te ruiken en zet de Volvo aan de kant en kijk onder motorkap. Er kwam rook vanuit de buurt van de airco pomp.
Alles ff nagekeken en de multiriem ziet er nog goed uit, maar wanneer ik de airco aan zet maakt de pomp herrie en begint he ook weer te stinken.
Dus de pomp draait gewoon en koelt ook. Wel was het raar dat ie in het begin niet lekker koud wilde worden totdat de motor meer teoren ging draaien.

Wie weet wat het zou kunnen zijn? Pomp naar de sterren of iets anders omdat ie wel koud wordt.
En morgen gaan we op vakantie.

daytonawim

Mm, zou morgen ochtend eerst even langs de Volvo rijden en er even naar laten kijken.

Mocht het je pomp zijn dan krijg je gedonder als ie tijdens het rijden vast zou lopen :-(
en op vakantie kost ellende altijd veel geld.

@®-

Citaat van: daytonawim op 06-08-2006 16:43:55
Mocht het je pomp zijn dan krijg je gedonder als ie tijdens het rijden vast zou lopen :-(
Maar als ik de airco uit heb staan is er niets aan de hand.

Zou een lading WD40 helpen?

Jeroentjuh

Citaat van: @®- op 06-08-2006 16:52:21
Citaat van: daytonawim op 06-08-2006 16:43:55
Maar als ik de airco uit heb staan is er niets aan de hand.

Zou een lading WD40 helpen?

Ik zou toch ff langs de dealer gaan morgen, en anders gewoon een riem erop laten leggen van een 850 zonder airco, dan maar met de raampjes open rijden.....

@®-

Ik heb net nog ff zitten kijken en als je naar de riem kijkt op de pomp zie je dat ie af en toe heen en weer gaat, ook al staat de airco uit.

Jeroentjuh

Citaat van: @®- op 06-08-2006 17:04:26
Ik heb net nog ff zitten kijken en als je naar de riem kijkt op de pomp zie je dat ie af en toe heen en weer gaat, ook al staat de airco uit.

Denk dat de magneetkoppeling is overleden.....

@®-

Dus dat zou dan nog wel mee vallen qua reparatie.

Wat zouden daar dan zo beetje de kosten voor zijn?

Jeroentjuh

Citaat van: @®- op 06-08-2006 17:09:20
Dus dat zou dan nog wel mee vallen qua reparatie.

Wat zouden daar dan zo beetje de kosten voor zijn?

Gwoon ff langs de dealer  ;) die kunnen ff kijken of het echt de koppeling is, of dat het toch de pomp zelf is, en die hebben ook de prijzen bij de hand........

ed

Ik weet nog wel een magneetkoppeling en evt een pomp als een van deze stuk is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

top, ik rijdt morgen ff naar de airco man en kijk wat het is en als ik meer weet laat ik graag wat van me horen.

@®-

Vanmorgen ben ik bij de airco man geweest en hij heeft voor me gekeken.

De pomp is overleden en heeft in de handen van de aircoman zijn laatste stuiptrekking gegeven  :'(.
De pully is goed en we hebben de stekker van de drukschakelaar afgetrokken zodat ie niet per ongeluk toch in geschakeld zou kunnen worden.

Weer onwijs prettig geholpen door de man van www.aircocheckpoint.nl

En na mijn vakantie gaan we wel verder kijken over hoe of wat.

Racingbrick

Slik, dat is een dure jongen.
Volgens mij zijn ze allemaal gelijk bij een 850, ik zou overwegen een gebruikte er op te zetten.
Normaal moet een pomp gewoon minimaal 3ton meegaan lijkt me.

mehn

Rond de 325 euro nieuw op eBay, tientallen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

@®-

Citaat van: Racingbrick op 07-08-2006 12:27:21
Slik, dat is een dure jongen.
Volgens mij zijn ze allemaal gelijk bij een 850, ik zou overwegen een gebruikte er op te zetten.
Normaal moet een pomp gewoon minimaal 3ton meegaan lijkt me.

Ik heb gevraagd wat een nieuwe zou gaan kosten en dat viel voor mij heel erg mee, maar dat komt ook omdat ik via de zaak al het aircowerk via hem laat lopen.
Laat ik het zo zeggen de prijs van een gebruikte pomp of een nieuwe via hem zit zo weinig prijs verschil in dat ik niet ga lopen klooien en volgend jaar weer met hetzelfde probleem zit.

@®-

Maandag wordt mijn airco pomp eindelijk vervangen. Het was er niet eerder van gekomen en het weer was er toch niet naar. Nu pas begin ik de airco pas echt te missen met die beslagen ramen, het lijkt af en toe wel of ik een tropish zee aquarium vervoer.

En de mulitie riem heeft er tot nu toe gewoon opgezeten.