Oscillerend stationair toerental

Gestart door george, 22-09-2004 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: H_Rovers op 07-03-2012 18:40:55
Bij mij lijkt het probleem zich vooral in D voor te doen, niet in P (maar daar ben ik niet zeker van). Het is wel een stuk minder als in het filmpje, hooguit dat ie een keer inzakt en weer herstelt. Het is niet echt storend verder, ik werd vooral getriggerd omdat dit op een ETM probleem kan duiden, maar die is dus net nieuw. Hoe is dit uiteindelijk bij jou opgelost? Door die nieuwe software? Moet ik er iets mee doen, of kan het verder geen kwaad? Overigens zou het ook nog de airco kunnen zijn die aan slaat heb ik begrepen, dat moet ik nog ff checken.
Ok, dus echt oscilleren is het niet, het is af en toe eens dippen.
Mijn stationair dipt nooit van de airco overigens, en bij een automaat al helemaal niet.
Heb ik iig bij mijn beide automaten nooit kunnen waarnemen, de software compenseert daarvoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

H_Rovers

Ik zal de airco binnenkort eens na laten kijken, voor de zekerheid. Maar voor de duidelijkheid, hoe is het bij jouw auto toen opgelost? Met die andere software?

Marc O.

Citaat van: Misha op 07-03-2012 18:24:26
Merkwaardige was wel dat dat met de software van Volvo zelf was: als de Fasttech-software was geladen was dit probleem weg.

Was toch precies andersom? Ik dacht dat je om die reden de chiptuning weer had laten verwijderen en terug was gegaan naar de standaard software?
...The Nile isn't just a river in Africa...

grijzev70tdi

Dat meende ik mij ook te herrinneren :eusa_think:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

H_Rovers

Ik kom er toch even op terug; ik had het al ff niet gemerkt, maar vandaag merkte ik weer een paar keer dat de auto (v70 2.4 aut 2000) af en toe in D stationair een dip in het toerental heeft (met af en toe bedoel ik, om de paar minuten, zeker niet de hele tijd). Het herstelt zich steeds meteen weer. De ETM is recent vervangen (niet door mij, maar ziet er gloednieuw uit, gele sticker). Is het erg als het toerental af en toe een keer dipt, of is dit normaal? Overigens staat de airco volledig uit (ook niet op ontwasemen).

EdenAli

Vacuum lekje had ik laatst tenminste

H_Rovers

Hoe check ik dat, gewoon alle slangetjes nalopen?

EdenAli

Yep bij mij was een rubber bochtje gescheurd die op het kerstboompje was aangesloten.

H_Rovers

waar moet ik dat "kerstboompje" ergens vinden?

thuur

Citaat van: H_Rovers op 25-03-2012 17:42:41
waar moet ik dat "kerstboompje" ergens vinden?

Als je een ETM hebt, heb je geen kerstboompje.

Gr :D

H_Rovers

Oké.. Maar dat sluit een vacuümlekje niet uit lijkt me?

H_Rovers

Ik heb de dealer gesproken, de ETM is vervangen net voordat ik hem kocht, nadat ie was ingeruild. Gloednieuw dus. Het lijkt mij dat dat dus het probleem niet is. Misschien dus een vacuum lek? Volgende week gaan ze ernaar kijken.

H_Rovers

Ik zal er nog even op terugkomen. De auto is daarna bij de dealer nagekeken, software is vervangen van de automaatbak (ETM zat al nieuwe software op want gloednieuw), en ik heb het sindsdien eigenlijk niet meer gemerkt. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft gehad, maar het lijkt weg.

Marty__Mouse

Ik heb deze problemen ook met de ETM en zit dus ook te kijken of hij schoongemaakt of vervangen moet worden.. Maar nu zie ik ineens deze link:

http://www.ebay.ca/itm/VOLVO-S60-V70-S70-C70-S80-THROTTLE-POSITION-SENSOR-TPS-99-00-01-02-contactless-/370629977475?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item564b44a583

Iemand ervaring met een dergelijke oplossing?

En ook niet onbelangrijk; Is het zo dat alle artikelnummers van de ETM's uitwisselbaar zijn? Ik heb namelijk nr. 9186793 (witte sticker) en ik las dat Ben een paar jaar terug dezelfde heeft vervangen met een exemplaar met gele sticker met een heel ander artikelnummer.. In hoeverre weet ik welke ETM's met welke artikelnummers voor mijn auto geschikt zijn?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

BenC70ES

Citaat van: GeertM2 op 09-07-2012 09:00:25
Citaat van: Sbv op 08-07-2012 21:41:56
Ga voor ETM bij dealer langs. Ze zijn echt niet meer zo duur en dan weet je wel gelijk dat het goed is met software etc
mee eens

Niet mee eens  ;)

Ik heb die contactloze sensor ingebouwd, waarvan je hier een link hebt gepost, maar dan wel van de fabrikant zelf (sacer)  via een lange omweg, omdat ze niet naar de Benelux sturen (omdat ACtronics deze sensor inbouwt).

Je moet wel een beetje handig zijn om hem in te bouwen, maar de betere oplossing, aangezien deze nooit meer stuk gaat. (En die gele van Volvo eigenlijk totaal niet beter is dan die witte).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!