Oscillerend stationair toerental

Gestart door george, 22-09-2004 20:18:14

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

En een software upload bij de dealer kost rond de 75Eur dacht ik.  Heb je bij de eerste twee opties niet nodig.

Optie twee is dus veruit de voordeligste.

Die orginele gaskleppen stonden een tijdje terug op ebay in de UK, maar nu staan ze voor het dubbele op marktplaats.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

t5play

Ok, ACTronics is dan veruit de beste optie. Dit gaat m dan ook worden. Hij houdt zich nog heel goed, geen schommelend toerental en rijden als een gek. Maar ik heb begrepen dat het niet lang zal duren voor ik aan de beurt ben.

In ieder geval bedankt jongens.

PS. Misschien een idee om een bomvolle container met kapotte etm's te laten bezorgen bij Volvo Zweden? Zo om en nabij de hoofdingang? hehe

verburgh

Citaat van: t5play op 03-10-2010 21:44:00
Ok, ACTronics is dan veruit de beste optie. Dit gaat m dan ook worden. Hij houdt zich nog heel goed, geen schommelend toerental en rijden als een gek. Maar ik heb begrepen dat het niet lang zal duren voor ik aan de beurt ben.

In ieder geval bedankt jongens.

PS. Misschien een idee om een bomvolle container met kapotte etm's te laten bezorgen bij Volvo Zweden? Zo om en nabij de hoofdingang? hehe
Zo vaak gaat ETM nou ook weer niet stuk hoor ;) ik ken iemand met een S80 en die heeft er 3 ton op staan en nog steeds het eerst gasklephuis.

Marc O.

Citaat van: t5play op 03-10-2010 21:44:00
Maar ik heb begrepen dat het niet lang zal duren voor ik aan de beurt ben.

Waarom denk je dat? Bij mijn vorige auto zat er, toen ik hem bij 370.000km verkocht, nog steeds de originele in. De nieuwe eigenaar heeft hem inmiddels op de 4 ton gezet en, voor zover ik weet, de ETM niet hoeven vervangen.

Maar goed, zoals altijd: Your mileage may vary.
...The Nile isn't just a river in Africa...

t5play

De negatieve verhalen vallen het meeste op, waardoor ik denk dat alles en iedereen zijn ETM heeft moeten laten vervangen. Maar goed, hoe meer ie het uithoudt, hoe beter. Ga m ook niet preventief vervangen.

Maar o wee als ik een keer in oostenrijk of hongarije ofzo langs de weg kom te staan met 4 knipperlichten. Ik steek m meteen in de fik.

Maar goed daar gaan we nooit vanuit.

EVV

Ik ging met de mijne er ook vanuit dat ik wel duidelijke signalen zou krijgen voordat hij ermee op zou houden, ik had alleen dat ik bij constante snelweg snelheden wat variatie in snelheid voelde, voor de rest geen problemen. Stationair heel stabiel, bij gas loslaten netjes terugvallen naar stationair toerental. Toch was het ineens afgelopen, 1-na-laatste stoplicht voor mijn werk niet meer reageren op het gaspedaal, enorme variatie in stationair toerental (tussen 800 en 3000 rpm), maar geen foutmelding in het dashboard. Stoppen en opnieuw starten leverde een constant toerental op van 3000 rpm, daarmee ben ik nog op m'n werk gekomen. Dat was dus mijn ETM, na 9 jaar en 200.000 km.

H_Rovers

Ik heb een probleempje met het stationair toerental van m'n v70 2.4 20v automaat uit 2000. Af en toe (voor het stoplicht bijv.) oscilleert het toerental een beetje. Dit is vooralsnog niet storend, maar dit zou kunnen duiden op de gasklep begreep ik, wat een duur grapje zou zijn. Echter is die recent al vervangen (voordat ik hem kocht, ik heb hem net) en nu zit er eentje in met een gele sticker erop. Die zou in orde moeten zijn? Ik heb ook al gelezen dat een software update dit kan verhelpen? Iemand nog ideeën? Ik hou het iig in de gaten, zal het de dealer ook voorleggen, we hebben nog garantie. Overigens lijkt het probleem zich alleen in D voor te doen, niet in P, maar daar ben ik niet zeker van.

viking_in_shorts

Software update heeft mij ca 3 jaar verder geholpen. Uiteindelijk heb ik toch mijn ETM vervangen en, misschien toevallig, misschien niet, maar mijn verbruik is drastisch minder geworden.
Overigens start mijn auto nog steeds even slecht ...

H_Rovers

Aangezien de ETM dus pas vervangen is, lijkt me dat iets anders het probleem veroorzaakt, of niet?

viking_in_shorts

Citaat van: H_Rovers op 06-03-2012 22:27:37
Aangezien de ETM dus pas vervangen is, lijkt me dat iets anders het probleem veroorzaakt, of niet?

Ik probeerde inderdaad aan te geven dat het slecht starten bij mij niet (noodzakelijk) door de ETM kwam, maar ik heb de ETM niet vervangen omdat hij slecht startte. Een brandend lampje op mijn dashboard met als gevolg afkeur bij de APK en niet-regelmatige toerentallen waren voor mij voldoende om de ETM te vervangen :eusa_shifty:

H_Rovers

Maar ik vraag me af of er uberhaupt iets mis is met mijn ETM, dat ding is net nieuw?

viking_in_shorts

Citaat van: H_Rovers op 07-03-2012 08:53:07
Maar ik vraag me af of er uberhaupt iets mis is met mijn ETM, dat ding is net nieuw?

Sorry - ik ben de verkeerde persoon om antwoord te geven :eusa_shifty:

H_Rovers

Haha, oke, ik snapte de reactie al niet zo goed.

Misha

Je probleem is herkenbaar.
Ik heb ooit mijn ETM laten reviseren, toen stond hij ook te oscilleren. Alleen in N of P, niet in D.
Ook wel logisch.

Daarna door een geheel nieuwe ETM vervangen: stuk minder, maar nog steeds ietsie.
Je kunt het effekt mooi zien op een filmpje wat ik ooit heb gemaakt ervan. Je kijkt dan naar een vacuummeter.

Merkwaardige was wel dat dat met de software van Volvo zelf was: als de Fasttech-software was geladen was dit probleem weg.

http://www.youtube.com/watch?v=CyKkWD_K-Z8
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

H_Rovers

Bij mij lijkt het probleem zich vooral in D voor te doen, niet in P (maar daar ben ik niet zeker van). Het is wel een stuk minder als in het filmpje, hooguit dat ie een keer inzakt en weer herstelt. Het is niet echt storend verder, ik werd vooral getriggerd omdat dit op een ETM probleem kan duiden, maar die is dus net nieuw. Hoe is dit uiteindelijk bij jou opgelost? Door die nieuwe software? Moet ik er iets mee doen, of kan het verder geen kwaad? Overigens zou het ook nog de airco kunnen zijn die aan slaat heb ik begrepen, dat moet ik nog ff checken.