lpi pomp defect ?

Gestart door llinssen, 06-08-2006 23:58:55

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Eerst een verontschuldiging: ik heb de zoekfunctie niet gebruikt. Ik ben op vakantie en internet met gprs. Vrij kostbaar dus.

Ik heb een probleem met lpi: na op de snelweg mijn tank lpi tot haperen te hebben leeggereden, heb ik overgeschakeld naar benzine. Geen probleem. Vandaag in Frankrijk lpg getankt. Na het tanken overgeschakeld, maar toen er daadwerkelijk op lpi gereden moest worden (knipperend groen lpi lampje naar constant branden, viel de motor stil. Geen vermogen, niets. Weer op bezine zetten en alles loopt weer prima. Dan met een kometer of 80 per uur, vijf minuten later weer geprobeerd. Zelfde resultaat. Teruggereden naar het tankstation om tee vragen of zij een speciaal soort lpg hadden, maar dat was niet zo.
Ik zit te denken: lpi pomp kapot (en dat binnen nog geen 15k km en minder dan 6 maanden. Heb ik een maandag morgen installatie). Misschien relais of zekering of zo. Dat zou toch niet mogen? Of ben ik te snel met het aanwijzen van de gas installatie (gezien mijn historie met deze installatie niet zo vreemd). Ik ga hoe dan ook morgen mesman maar bellen, maar suggesties zijn zeer welkom.

Wat een geklooi.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

controleer als eerste toch maar de zekeringen bij de accu.

ed

Wat ik ervan heb begrepen gaat de pomp meestal niet ineens stuk, maar gaat eerst lawaai maken. Dat zou dus inhouden dat er inderdaad een zekering oid stuk is gegaan.

Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand in Spanje had getankt nadat hij  de tank leeg had gereden. Daarna liep hij niet meer op lpg. Later in NL deed hij het gewoon weer. Bleek iets met de temperatuur en druk te maken te hebben. Doordat er zoveel druk in de tank zat ging het niet goed...???? of het was dat er geen lpg meer in de tank ging. Weet het niet meer precies. Dus 's nacht nog even proberen als de tank wat is afgekoeld.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

Citaat van: ed op 07-08-2006 09:48:58
Wat ik ervan heb begrepen gaat de pomp meestal niet ineens stuk, maar gaat eerst lawaai maken.
dat klopt, als de pomp defact is zal die in noodloop gaan draaien.
d.w.z. dat er altijd nog een bepaald toerental aanwezig is, maar niet voldoende om de juiste hoeveelheid door te pompen als je gas geeft.
stationair draaien gaat dus altijd nog.

Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand in Spanje had getankt nadat hij  de tank leeg had gereden. Daarna liep hij niet meer op lpg. Later in NL deed hij het gewoon weer. Bleek iets met de temperatuur en druk te maken te hebben. Doordat er zoveel druk in de tank zat ging het niet goed...????
dat was Paul-R.  ;)
in het topic  "Leuk hoor, gas tanken!".

ed

Citaat van: Ludo op 07-08-2006 12:24:57
Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand in Spanje had getankt nadat hij  de tank leeg had gereden. Daarna liep hij niet meer op lpg. Later in NL deed hij het gewoon weer. Bleek iets met de temperatuur en druk te maken te hebben. Doordat er zoveel druk in de tank zat ging het niet goed...????
dat was Paul-R.  ;)
in het topic  "Leuk hoor, gas tanken!".

:o :o :o
Weet je dit nog, of sla je dit ergens anders op? Onvoorstelbaar toch die Ludo ;D
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

goed geheugen hé. (ook al word ik oud  :P ;D )

mehn

Was alleen niet Spanje maar Portugal... ;D

Kijk, dat soort dingen onthoudt ík nu weer  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Kijk, en met zijn allen komen we er wel uit!

DD

dat heb ik ook meegemaakt met mijn g2 installatie. Deze had nog een oude verdamper die. het gas opwarmde via de koelvloeistof. Echter door een ongelukkige plaatsing van de verdamper (hoogste punt in de auto) zat daar een luchtbel waardoor het gas niet werd opgewarmd. Dit resulteerde in een bevroren verdamper en toevoerleiding.

auto sloeg meteen af na overschakelen op gas en op benzine niets aan de hand.

De volgende dag in de ochtend Alles nog een keer geprobeerd en toen was er niets meer aan het handje.

ed

Linssen heeft een LPi installatie, en dus geen verdamper.

llinssen

verhaal van spanje / portugal lijkt op wat mesman zei.

Ik heb naar de zekeringen gekeken, en op advies van mesman de leidingen die van achter komen ontlucht. Beide heeft niet geholpen. Morgen weer contact met mesman....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Jeroentjuh

Vervang de zekeringen ook eens, kheb nu al paar keer gezien dat ze er wel goed uitzien maar toch defect waren. Tis het proberen waard.....

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 07-08-2006 17:58:24
Vervang de zekeringen ook eens, kheb nu al paar keer gezien dat ze er wel goed uitzien maar toch defect waren. Tis het proberen waard.....

Vooral die losse zekeringhouders willen inderdaad wel eens corroderen ja. Een nieuwe zekering maakt dan net weer genoeg contact.

Beetje remmenreiniger in de houder spuiten en een nieuwe zekering een keer of 5 erin en eruit steken is beter.

Gr 8)

Burgemeester

Ik heb een dergelijk geval gehad met mijn LPI-installatie in mijn BMW. Hoewel er natuurlijk veel meer andere dingen aan de hand kunnen zijn, bleek bij mij dat er lekkage was bij de injectoren. Er zat flink was ijs op het motorblok. Uit veiligheid wordt de hele installatie dus uitgeschakeld en lijkt het net of er iets met je pomp aan de hand is.
Na een poosje loopt de motor weer een paar honderd meter op LPG om vervolgens er weer mee te nokken. Tot uiteindelijk de installatie geheel uitvalt. (btw; dit was een prijzige reparatie)

Ludo

een lekkage bij de injectors kan nooit ijsvorming veroorzaken.
en condens tot daar aan toe, maar ijs op een warm inlaatspruitstuk of een motorblok?.
dat lijkt wel een grap.