Ervaringen na 2 jaar V70

Gestart door V70 TDI, 30-01-2011 12:18:33

Vorige topic - Volgende topic

V70 TDI

Bedankt voor de reacties! Ik laat het dan maar zo. Ik heb ook niet het idee dat de boordcomputer een hoger verbruik aangeeft. Ik merkte het alleen op de dagteller (zet hem na het tanken altijd op 0).

Wel laat ik straks, als deze banden versleten zijn, weer Michelin Energy's monteren. Beviel mij altijd erg goed. Of hebben jullie nog goede tips???

Grtn, Jaap

V70 TDI

De laatste tijd hoor ik een krakend geluid tijdens het rijden. Het geluid komt bij de rolhoes vandaan. Als ik de rolhoes eruit haal is het geluid weg.
Ik erger me er verschrikkelijk aan. Ik heb al gezocht op het forum wat de oorzaak kan zijn en het zit waarschijnlijk in de interieurdelen waar de rolhoes op en aan bevestigd is. Ik heb nog niet een goeie oplossing hiervoor gevonden.

Iemand met hetzelfde probleem en hiervoor een oplossing heeft?

Vulk

Ik heb de hele kofferbekleding er uit gesloopt en alles 'kraakvrij' gemonteerd.
Achter alle stukken wat tochtstrip gestoken, wat op drukken om te testen, volgende stuk...

De zone van de stukken waar de rolhoes in zit, heb ik extra aangepakt. Scheelt enorm!

Hou er wel rekening mee, dat als je begint met rammeltjes te zoeken, dat je gelijk anderhalf jaar bezig bent.  ;D

V70 TDI

Citaat van: Vulk op 28-05-2011 09:48:22
Ik heb de hele kofferbekleding er uit gesloopt en alles 'kraakvrij' gemonteerd.
Achter alle stukken wat tochtstrip gestoken, wat op drukken om te testen, volgende stuk...

De zone van de stukken waar de rolhoes in zit, heb ik extra aangepakt. Scheelt enorm!

Hou er wel rekening mee, dat als je begint met rammeltjes te zoeken, dat je gelijk anderhalf jaar bezig bent.  ;D

Bedankt voor je bericht. Als ik tijd heb ga ik er mee bezig. Is het allemaal een beetje makkelijk los te halen?

Grtn, Jaap

Vulk

Ja hoor, valt wel mee. Quasi alles zit geklikt. Wees wel voorzichtig, want dat 15 jaar oude plastiek durft al eens te breken. Als er klemmen of iets dergelijke sneuvelen, dan zoek je best wat vervangende exemplaren (elke sloper heeft die dingen wel), anders mag je binnenkort 'nieuwe' rammels gaan zoeken.

MICHEL306

Citaat van: )()()sT op 17-05-2011 11:33:59
Citaat van: MICHEL306 op 17-05-2011 09:32:48
Heb 205 60 16 er onder zitten

Ik vind 205 55 16 al te "ballon" ogen  :eusa_shifty:
Heb er een R onderstel onder zitten en wilde er geen stuiterbak van maken met hele lage banden, op deze manier heb ik  een naar mijn smaak goede middenweg.
Valt mee met de ballon...zie fotoos de tweeling....pagina 13 geloof ik..

gr M

V70 TDI

In juni moest de auto voor een kleine beurt (340.000 km).
Ook was de distributieriem vervangen worden. Ik had al een keer via via een originele Volvo distributieset gekocht dus deze hoefde alleen maar gemonteerd te worden.

Aan het eind van de dag belde ik de monteur. Hij had geen goed nieuws. Er was een pakking lek en daardoor lekte er olie op de distributieriem. De pakking moest vervangen worden en dat was een hele klus volgens hem. Ben de auto een paar dagen kwijt geweest en vreesde een hoge rekening. Hier zat ik niet op te wachten vlak voor de vakantie.....

De rekening bedroeg slechts 325 euro. Meevallertje mijns inziens.

Net terug van 3 weken Zuid-Frankrijk. Voor het inpakken heb ik de rolhoes eruit gehaald en toen kwam ik erachter dat hij kapot was. Het bekende probleem. De stang die in de houders zit waarmee de rolhoes in de kofferbak bevestigd wordt waren afgebroken. De rolhoes in de schuur gegooid. Dat zie ik na de vakantie wel weer. Wat een *****systeem!

De Volvo heeft het verder weer perfect gedaan. Alleen na de enige keer tanken :) op terugweg begonnen er 2 lampjes van de airco 20 keer rood te knipperen. Ook koelde hij niet meer. Gelukkig reden we 's nachts dus het was niet al te warm.

Heb al even op het forum gezocht wat dit kan zijn. Heb het ventilatortje rechts naast het stuur schoongemaakt maar zonder resultaat. Ben bang dat er niets anders opzit dan naar de dealer om uit te laten lezen.

Ben gisteren bezig geweest om de rolhoes te maken met een how to do op dit forum. De hele middag aan het prutsen geweest. Toen hij eindelijk klaar was paste hij niet. Was er toen klaar mee. Ga er een andere keer wel mee verder. Hoe hebben ze die rolhoes ooit kunnen bedenken bij Volvo!?   

V70 TDI

Kachel is weer gefixd. De kachelmotor en weerstand kapot. Beide laten vervangen.
Kosten €135,- 

Ik heb de hoop opgegeven wat betreft de rolhoes. Rij voorlopig wel even zonder. Scheelt ook een hoop gekraak in de kofferruimte.