[VOLVO 850 CLUBMEETING] Meten is weten!

Gestart door Emiel, 10-08-2006 02:06:16

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 09-09-2006 22:52:33
Ik had deze uitslag ook al bij Rica op de bank, druk is momenteel maximaal 1.2, moet eerst een in stappen regelbare boostcontroler op. En dan heb je zomaar 40pk te pakken.

Binnenkort... ;D

Moet toch ook zónder boostcontroller puur met de software te regelen zijn?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Citaat van: OMD op 09-09-2006 21:54:51
Toch begrijp ik 1 ding niet helemaal...

Is die 251pk nou reeël?

std hebben die dingen 241pk

- MTE software
- Simons uitlaat
- BOV
- Green open air filter

of moet ik daar nog wat bij rekenen? 10pk voor zoveel euro's vind ik toch beetje krom :-[

Die 251 is idd krukas pk!

de simons uitlaat, is dat met 3 inch DP?? Anders is het echt minimaal volgens mij. Een BOV veranderd ook weinig aan het vermogen!

Maar kan het niet door het fout meten ivm automaat komen??
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

JCviggen

Dan moet je eens dringend de "stage 0" aanboren zoals de Amerikanen dat zo graag noemen. 270-280 krukas doen ze gewoon met de standaard turbo als alles verder in orde is.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Ik denk dat je even terug moet naar de tjoener...

Die 10 PK extra is waarschijnlijk het resultaat van de Simons..  ;)

Johann

Citaat van: M a r c op 09-09-2006 21:10:28
1   Heijligers, Tom   850 T5 1996   292pk   414Nm   336pk   476Nm

Hehehe, en dat met 3 ton plus ...

Citeer
3   Zuijlen, Emiel van   850 T5 1994   272pk   370Nm   313pk   425Nm

De beul van Nijkerk..

Kan je straks niet meer bijhouden man..  ;)

RonnieDuck

Citaat van: Johann op 09-09-2006 23:59:12

De beul van Nijkerk..

Die past ook wel als avarter,..of hoe noem je dat?

Emiel

Zodan, dat was me het dagje wel.

We (Ivo, Alex, Emiel) kwamen net te laat om Lars te zien rollen, erg jammer. Rollen ging erg snel, ipv een halfuur was een auto binnen een kwartier klaar met de sessie.

1ste run ging wel oké (motorkap open....huh wat zit daar nou? ;D), wat last van hikken bovenin na de 5000 tp/m. Zag je duidelijk terug in de grafieken. Turbo was echt rood en rood gloeiend, Je zag de downpipe tapeinden in het huis zitten, erg gaaf. 297 pk krukas.

Jan had nieuwe 365cc injectoren meegenomen (roze :o). Na de lunch eerst geprobeerd Lars te helpen, helaas bracht het blauwe kratje geen oplossing. Toen bij bRts de injectoren vervangen, goed opgelet dat de kleine ringetjes niet vielen, natuurlijk viel het blauwe ringetje... >:(
Gelukkig zag TTT hem liggen, ff prutsen en hij lag op de grond. Injectoren erin, meteen al veel beter, ook bovenin.

2de run ging goed, wel weer een dip boven de 5000 tp/m, moet haast iets software matigs zijn. Verschil was wel duidelijk zichtbaar. 313 pk krukas.

Jerommeke klonk wel errug.... :o

Veel bij kunnen kletsen met de bekenden, en een aantal nieuwe gezichten gezien/gesproken.

Na afloop hebben we een goed restaurant opgezocht en heerlijk gegeten. Bediening was prettig...Bij de Deltawerken nog een fotoshoot ;D.

Oja...sprint gewonnen van een VW Vento...ha!

Citaat van: RonnieDuck op 10-09-2006 00:02:32
Citaat van: Johann op 09-09-2006 23:59:12
De beul van Nijkerk..
Die past ook wel als avarter,..of hoe noem je dat?

Hmmmmm.... 8)

M a r c

The Pink Panter  ;D  Mooi resultaat Emiel!

Morgen even aan het beeldmateriaal werken, ik heb aardig wat gefilmd  :)

info@europeantuning.nl

OMD

Citaat van: RonnieDuck op 09-09-2006 23:47:24

Is die 251pk nou reeël?

- MTE software
- Simons uitlaat
- BOV
- Green open air filter

of moet ik daar nog wat bij rekenen? 10pk voor zoveel euro's vind ik toch beetje krom :-[

de simons uitlaat, is dat met 3 inch DP?? Anders is het echt minimaal volgens mij. Een BOV veranderd ook weinig aan het vermogen!

Dan heb ik toch de weinig voor wat ik heb? een chippie zou al meer moeten leveren. 241 is standaard. Chip en uitlaat moet toch wel meer leveren als 10pk?  ???

RonnieDuck

Lijkt mij ook wel Jori!

daarom de vraag of er wel goed gerold is. automaat is toch anders dan hand neem ik aan. Ik weet het ook niet.

RonnieDuck

waar zijn de S60 cijfertjes eigenlijk gebleven?

M a r c

Citaat van: OMD op 10-09-2006 00:07:17

Is die 251pk nou reeël?

- MTE software
- Simons uitlaat
- BOV
- Green open air filter

Dan heb ik toch de weinig voor wat ik heb? een chippie zou al meer moeten leveren. 241 is standaard. Chip en uitlaat moet toch wel meer leveren als 10pk?  ???

Maak je niet druk Jori, jouw auto doet op de weg sowieso meer vermogen als op een vermogensbank en alle automaten waren toch wel moeilijk te meten op de bank. De piekjes tijdens de schakelmomenten geven een té hoog pk-getal maar de vlakke curves zaten mijns inziens te laag. Heeft volgens mij te maken met het feit dat ie gewoon op gaat schakelen en dus nooit vanuit een laag toerental begint op te bouwen. Ik heb met jouw wagen gereden toen ie nog van onze "Ford-vriend" was en geloof me; hij is echt wel veel sneller dan een standaard T-5R.  :)

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: RonnieDuck op 10-09-2006 00:11:26
waar zijn de S60 cijfertjes eigenlijk gebleven?

Ik heb alleen de cijfers van de clubleden geplaatst. De andere wagens die als opvulling hebben gefungeerd kan ik ook nog wel plaatsen?

info@europeantuning.nl

OMD

Citaat van: M a r c op 10-09-2006 00:11:57
Citaat van: OMD op 10-09-2006 00:07:17

Is die 251pk nou reeël?

- MTE software
- Simons uitlaat
- BOV
- Green open air filter

Maak je niet druk Jori, jouw auto doet op de weg sowieso meer vermogen als op een vermogensbank en alle automaten waren toch wel moeilijk te meten op de bank. De piekjes tijdens de schakelmomenten geven een té hoog pk-getal maar de vlakke curves zaten mijns inziens te laag. Heeft volgens mij te maken met het feit dat ie gewoon op gaat schakelen en dus nooit vanuit een laag toerental begint op te bouwen. Ik heb met jouw wagen gereden toen ie nog van onze "Ford-vriend" was en geloof me; hij is echt wel veel sneller dan een standaard T-5R.  :)

Thnx Marc.

Je hebt trouwens ook gereden toen ik em al had :0
Tis altijd moeilijk op een bank meten. De één geeft dit aan en de ander dat.
Hij is mij snel zat en daar gaat het uiteindelijk om. Ik ben er blij mee :)

thnx again  :)

M a r c

Niels S60 T5 282pk/???Nm     324pk/???Nm

Caspar V40 T4 203pk/340Nm    233pk/391Nm

info@europeantuning.nl