[VOLVO 850 CLUBMEETING] Meten is weten!

Gestart door Emiel, 10-08-2006 02:06:16

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

er werd ook heel anders gerold dan voorgaande jaren.
die 'oudere meneer' deed het volgens mij beter.  :-X  ;D

Citaat van: M a r c op 09-09-2006 21:28:52
Nee, je moet de gemeten waardes delen door 87% als je uitgaat van 13% verlies.
k'weet niet hoe je het precies berekent, maar volgens mij zijn er enkele cijfers niet correct.
mischien toch maar eens een nieuwe gsm óf toch maar een echt telmachientje Marc?.  ;D

M a r c

Citaat van: Ludo op 10-09-2006 00:18:55

Citaat van: M a r c op 09-09-2006 21:28:52
Nee, je moet de gemeten waardes delen door 87% als je uitgaat van 13% verlies.
k'weet niet hoe je het precies berekent, maar volgens mij zijn er enkele cijfers niet correct.
mischien toch maar eens een nieuwe gsm óf toch maar een echt telmachientje Marc?.  ;D

Excel liegt niet en maakt geen telfouten.

100 delen door 87% = 115 (en dus geen 113)  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: Emiel op 10-09-2006 00:04:15motorkap open.... (Brought to you by prince of showoff  ;D )

huh wat zit daar nou?

Mooi hoor dat goud  ;D  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Ook onder de kap gekeken bij "Thedoctor" toevallig  :o  :o  Mooi!

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Ludo op 10-09-2006 00:18:55

Ik moest wel lachen om het gezicht van hem toen ik zei dat jouw wagen op gas wel meer vermogen zou hebben dan op benzine  ;D  Hij zat nog in het lpg-tijdperk denk ik i.p.v. Lpi... Verder wel een aardige kerel die in ieder geval van aanpakken weet. Je zult toch maar in je eentje zo'n meute Volvo-gekken moeten bedienen  ;)

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: M a r c op 10-09-2006 00:26:32
Je zult toch maar in je eentje zo'n meute Volvo-gekken moeten bedienen  ;)
ja, daar mogen we ons petje wel voor afdoen.  ;D

Citaat van: M a r c op 10-09-2006 00:19:48
100 delen door 87% = 115 (en dus geen 113)  ;)
ja klopt, maar een automaat heeft toch méér verlies dan een handbak.
nu word hetzelfde gerekend.

Rudy-M

Ben alleen maar komen kijken. Op de heenweg de T-5 van Ronnieduck (leuke MOO trouwens ;D) even helpen warmrijden. Vraagt ie in Goes of ik haast had ;D :P

Zitten we bij McD met zijn 3en (ff ontbijt/lunch) zien we Jerommeke de rotonde naderen. En vlak voor de rotonde zagen we de bijrijder de bekende internationale groet brengen. Was dat nou voor ons  ;D of zat ie een Opel te stangen op de parkeerplaats van de McD ;D ;D?

Maar was zeker gezellig!

dirktv

Gisteren voor het eerst gerold! Was goed om eens te zien wat de wagen nog doet na 12 jaar en 265.000Km, ook het ontmoeten van mede-clubleden/forumers was erg leuk!
Volgend jaar weer! ;D

JCviggen

Citaat van: M a r c op 10-09-2006 00:26:32
Verder wel een aardige kerel die in ieder geval van aanpakken weet. Je zult toch maar in je eentje zo'n meute Volvo-gekken moeten bedienen  ;)

Hij wist zeker waar ie mee bezig was! Had ook respect voor het materiaal.

Waar ik me wel aan ergerde is dat er geen AFR metingen gebeurde. Toen die S60 een beetje beroerd liep was de AFR wel op anderhalve minuut aangesloten? Is toch maar 10 sec extra "werk" per wagen daarna.

Citeerja klopt, maar een automaat heeft toch méér verlies dan een handbak.
nu word hetzelfde gerekend.

Zelfs een automaat gaat daar waarschijnlijk geen echte 13% verliezen anyway ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

S60 wiebelde bovenin door te weinig koelwind overigens, hij kreeg het een beetje warm zonder voldoende rijwind  8)  Net zoals Brutus o.a.  Alleen Jerommeke had hier met die dikke 65mm intercooler minder last van, maar daar zit natuurlijk ook geen aircoradiateur meer voor  ;D

Die 13% heb ik gewoon aangehouden omdat motorpk's de mensen meer zeggen dan wielpk's. Is dus puur voor de beeldvorming en zal inderdaad niet voor alle wagens opgaan.

PS  ik ben nu bezig met de videobeelden  :P

info@europeantuning.nl

JCviggen

Ja een grotere blazer mogen ze er wel eens aanschaffen  :P Volgende keer breng ik m'n haardroger wel mee
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Citaat van: JCviggen op 10-09-2006 11:21:45
Ja een grotere blazer mogen ze er wel eens aanschaffen  :P Volgende keer breng ik m'n haardroger wel mee

Weet je hoe we hier mannen met haardrogers noemen?  ;D  ;)

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: M a r c op 10-09-2006 11:20:10
Die 13% heb ik gewoon aangehouden omdat motorpk's de mensen meer zeggen dan wielpk's. Is dus puur voor de beeldvorming en zal inderdaad niet voor alle wagens opgaan.

okee.
vorig jaar werd 19% aangehouden voor de automaten.
als we dat nu ook doen zie ik wél mooie (krukas)cijfers.  ;D

;)

Johann

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 09-09-2006 23:35:01
Citaat van: Turbobiker op 09-09-2006 22:52:33
Ik had deze uitslag ook al bij Rica op de bank, druk is momenteel maximaal 1.2, moet eerst een in stappen regelbare boostcontroler op. En dan heb je zomaar 40pk te pakken.

Binnenkort... ;D

Moet toch ook zónder boostcontroller puur met de software te regelen zijn?

Natuurlijk!

Als je pieken van een half bar overdruk voor lief neemt... Een 19T lukt nog net met M4 software, de Garret is gewoon te bruut en te snel voor de trage software. Ik denk dat MTE dat ook niet gaat lukken... Een paar tienden bar laat zich nog net afregelen met de software en dan heeft RICA echt heeel veel geprobeerd. Roel baalt er ook van dat het niet lukt. En als het hem niet lukt...
De Tussenpaus