Nieuwe tellerbladen S70

Gestart door MarcoV, 11-08-2006 17:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

Wie heeft er ervaring met het verwisselen van de tellerbladen van een S/V70?
Heb mooie blauwe uit Duitsland gekregen en wil ze binnenkort monteren, waar moet ik op letten en is er nog een speciale handeling met de tellernaalden er af en op zetten.
Als er iemand wil helpen zou dat ook mooi zijn, ik hoor het wel,
Foto's van voor en na de klus zal ik plaatsen als het klaar is!

MarcoV ;)

M a r c

#1
Is vrij eenvoudig, heb het al meerdere malen gedaan.  Heb bij de tellerplaten die wij verkopen zelf een Nederlandse instructie/uitleg gemaakt. Het is de kunst om te zorgen dat je tank vol is als je de naalden eraf haalt. Dan weet je ook hoe je ze terug moet plaatsen. Wel terugplaatsen met de motor wederom op temperatuur natuurlijk en de tank nog vol uiteraard. Ook de toerentellernaald terugplaatsen met de motor lopend. Daarnaast moet je de stopnaaldjes overzetten.  Het is een hoop 'gepiel' maar goed te doen. Ik weet niet of je ook platen van Birba hebt? Want dan plak ik meestal een Volvo-logo over dat Birba-Racing op de tellerplaat.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MarcoV

Nee, zijn van een particuliere verkoper via ebay, zijn helblauw van kleur en exact hetzelfde als origineel. Hoe kan ik alle naalden demonteren als de auto nog loopt? Of onthoud de cockpit de standen na ontkoppelen?

M a r c

Citaat van: MarcoV op 11-08-2006 17:55:22
Nee, zijn van een particuliere verkoper via ebay, zijn helblauw van kleur en exact hetzelfde als origineel. Hoe kan ik alle naalden demonteren als de auto nog loopt? Of onthoud de cockpit de standen na ontkoppelen?

Nee, daarom moet je juist zorgen dat je weet hoe de naalden staan met lopende motor. En dat doe je door je tank vol te gooien (dan weet je dat de naald in de bovenste stand terugmoet) en door de motor op bedrijfstemp. te brengen bij het terugplaatsen zodat je dan de naald van de koelvloeistoftemperatuur (mooi scrabllewoord) precies horizontaal kunt terugplaatsen. De toerentellernaald plaats je ook met lopende motor terug op 800 tpm. De snelheidsmeter is wat moeilijker...  eerst de naald over de aanslagnok tillen en kijken waar ie blijft staan, hier even een tekening of foto van maken.  Succes!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MarcoV

Helemaal duidelijk, ik ga wel pielen en hopen dat het goed gaat.
De bovenplaat is makkelijk te verwijderen maar de cockpit hoe gaat deze los?
Alvast bedankt Marc.

MarcoV

ps, er komen ook nog chromen ringen om de tellers, die moeten nog binnen komen.

M a r c

Citaat van: MarcoV op 11-08-2006 18:10:31
Helemaal duidelijk, ik ga wel pielen en hopen dat het goed gaat.
De bovenplaat is makkelijk te verwijderen maar de cockpit hoe gaat deze los?


Dat zie je vanzelf, quite simple
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Freulig

Ik heb het ook gedaan, maar ik heb eerst een a4-tje ingeknipt en op vaste positie onder de naalden geschoven en daarna de positie  ingetekend. Naalden los, bladen los, nieuwe bladen erop. A4-tje terugplaatsen en wijzers terugdrukken
Dit werkt bijna OK, alleen de temperatuurmeter is lastig, maar niet zo kritisch als bijv. de snelheidsmeter.

Meest lastige vind ik de stoppertjes overzetten.

Maar 2 dingen:
De Birba platen laten het rood erg fel door, zeker als je in het donker rijdt. Daarachter heb ik dus een stukje amper transparant rood op maat geknipt en ingeplakt.

Maar Birba staat er nog. Dit vind ik niet zo mooi. Hoe doe je dat, Marc , volvologos plaatsen ?


MarcoV

Citaat van: Freulig op 11-08-2006 19:01:54
Ik heb het ook gedaan, maar ik heb eerst een a4-tje ingeknipt en op vaste positie onder de naalden geschoven en daarna de positie  ingetekend. Naalden los, bladen los, nieuwe bladen erop. A4-tje terugplaatsen en wijzers terugdrukken
Dit werkt bijna OK, alleen de temperatuurmeter is lastig, maar niet zo kritisch als bijv. de snelheidsmeter.

Meest lastige vind ik de stoppertjes overzetten.

Maar 2 dingen:
De Birba platen laten het rood erg fel door, zeker als je in het donker rijdt. Daarachter heb ik dus een stukje amper transparant rood op maat geknipt en ingeplakt.

Maar Birba staat er nog. Dit vind ik niet zo mooi. Hoe doe je dat, Marc , volvologos plaatsen ?



Nog tijd en zin om te helpen? ;D ;D

MarcoV

Freulig

Hangt er vanaf waar en wanneer ..

Enno

Citaat van: Freulig op 11-08-2006 19:01:54

Maar Birba staat er nog. Dit vind ik niet zo mooi. Hoe doe je dat, Marc , volvologos plaatsen ?


gewoon zo laten......je went er aan......heeft bij mij een maand geduurd voordat ik gewend was aan de heldere kleuren van het instrumenten paneel. Ik heb dashboarddimmer halverwege gezet.....& vind de afleesbaarheid eigenlijk geweldig met de Birba tellerbladen.....

konniekip

ik krijg hier teveel opel calibra rillingen van..  :-\

MarcoV

Citaat van: konniekip op 12-08-2006 11:20:06
ik krijg hier teveel opel calibra rillingen van..  :-\


Dan vind je de V70R met blauwe platen ook niet mooi zeker ???

MarcoV

MarcoV

Citaat van: Freulig op 12-08-2006 09:13:05
Hangt er vanaf waar en wanneer ..


Ligt er aan wanneer ik de chrome ringen binnen heb, ik wil proberen deze week ergens op de dag.
Ik laat het je wel weten, ik woon zelf in wassenaar, als je in de buurt woont kom ik wel naar jou toe.

MarcoV

Racingbrick

Ik vindt het griezelig om die naalden er af te trekken...
Krijgen we nog een foto te zien als je het er in hebt?

Freulig

Citaat van: Racingbrick op 12-08-2006 11:25:17
Ik vindt het griezelig om die naalden er af te trekken...

Valt best mee.  Ik heb het gedaan met een gebaksvorkje eronder, beetje draaien beetje wrikken.
Maar de constructie is robuuster dan je denkt....., tenzij je echt extreem lomp bent en er een nijptang opzet of zo, kan het eigenlijk niet fout gaan...