Direct na uitschakelen motor herstarten ONMOGELIJK!

Gestart door Pjot, 11-08-2006 23:33:03

Vorige topic - Volgende topic

Pjot

Geachte forumleden,

Na een tijdje niet actief geweest te zijn op het forum (lees: actief zijn in vragende vorm en niet dus niet een informerende rol), ben ik nu wel weer toe aan wat stevig deskundig advies.

Het volgende:
Mijn volvo 850 t5 estaste, heeft wat kuurtjes gekend vanaf het moment van aanschaf. Echter de meest essentiele zijn opgelost.
Het enige wat overblijft op dit moment is dat de motor niet wilt starten na dat deze gedraaid heeft. De start motor draait volkomen normaal, en de motor slaat zelfs even aan, maar slaat ook weer direct af. Alsof deze verzuipt. Nog even later starten en de start motor draait alleen, en de motor slaat niet aan.
Nog iets later circa 1 min en de motor slaat en blijft onder wat extra gas met de rechtervoet vloeiend draaien, daarna loopt deze ook weer prima stationair.

De injectoren zijn schoongemaakt, het gaskleppenhuis??? is schoongemaakt e.e.a. is elektronisch nagekeken. Maar dit alles is gedaan omdat het lamda lampje continue aanging met ingeschakelde airco (foutcode 143 en 433) de pingelsensoren, connectors waren zwaar vervuild en deze fout is dus nu uit de wereld geholpen.
Echter de motor lijkt dus op dit specifieke moment nog steeds te verzuipen. Of deze daadwerkelijk verzuipt weet ik niet, maar dit is puur een gevoel.

Hopend op een deskundig advies cq antwoord op mijn probleem.

Groet
Pjot

Vertigo

Citaat van: Pjot op 11-08-2006 23:33:03

Het enige wat overblijft op dit moment is dat de motor niet wilt starten na dat deze gedraaid heeft. De start motor draait volkomen normaal, en de motor slaat zelfs even aan, maar slaat ook weer direct af. Alsof deze verzuipt.
Je geeft het antwoord zelf al. Is een bekend kwaaltje van de roffels.
Vooral als de auto alleen even verzet is.
De ene heeft er alleen meer last van dan de andere.
Voor zover mij bekend is er geen echte oplossing voor, maar is het gewoon een kwestie van eventjes wachten voordat je weer start.

Gr.

Jens

Freulig

Wat soms wil helpen is voor je start, het gas even helemaal op de bodem en dan weer los, dan starten. (eerste handeling wel met het contact aan)

@®-

Pjot

Hoe kan dit nou een kwaaltje van de roffel zijn? Laten we eens terug gaan naar 1994 - 1997. Toen de roffels in deze periode van de productielijn afkwamen hadden deze geen herstart problemen. Ik geloof niet in kwaaltjes. Problemen komen met de jaren door slijtage. Iets zorgt er dan dus ook voor na vele jaren trouwe dienst dat de auto niet meer goed wilt herstarten, maar wat kan dit zijn?
1. Krukaspositiesensor is al genoemd...

Ik ben benieuwd wat er nog meer voor ideeen zijn.

Racingbrick

Daar zullen ze bij de KLPD wel blij mee zijn geweest....
Iemand aanhouden en zelf niet meer wegkomen.. ;D das pas humor..