Mening over V70 '99 + LPG

Gestart door bon, 14-08-2006 18:27:05

Vorige topic - Volgende topic

bon

Hallo tevreden rijders! :)

Mijn broer wil zijn auto inruilen. Vroeg mij dit hier te posten.

Hij kan zijn auto inruilen op een:
(waar hij het oog op heeft dan :P)

V70 2.5i Automaat
144 pk
Donkerblauwmetallic
Stationwagon
Bouwjaar: 2-1999
Brandstof: LPG
Transmissie: Automaat
Kilometerstand: 249.000
Prijs:  € 11.995,-

(Volvo dealer/garage)

Citeer
Opties:     5-cilinder • Centrale vergrendeling met a.b. • Elektrische ramen voor & achter • Elektrische buitenspiegels • Buitenspiegels verwarmd • Climate control • Bumpers en spiegels in carrosseriekleur • Leren bekleding • ABS • Koplampwissers • Stuurbekrachtiging • In hoogte verstelbare stoelen • In hoogte verstelbaar stuur • Midden armsteun • Cruise control • Boardcomputer / Infocenter • Stoelverwarming • Mistlampen voor • Buitentemperatuurmeter • Getint glas • Lichtmetalen velgen 18" • Woodline • Bagagerek • Afdekhoes   

Bijzonderheden:     Bagagerek, LPG onderbouw G-3   

Affijn, veel bekende details, maar hij wilde graag van jullie horen wat nou de ervaring is met Volvo en LPG (G-3 in dit geval).

(de 18" velgen gaan eraf, raken de wielkast ofzo geloof ik met scherp sturen)

(Hij ruilt erop in een Volvo 2.5l TDI 850 489k op de teller, van 96.)

(Nu dacht ik hier te gelezen te hebben dat Volvo motoren minder heet worden met LPG ipv andere merken ofzo? maar goed da's de klok horen luiden bij mij ...:P)

Iedere mening, opmerking, wat dan ook is welkom! :P

Groetjes,

Bas

daytonawim

Als je de LPG recentie's leest, hoeft deze Km stand zeker geen probleem te zijn  ;D
is tevens op LPG in de 20 klepper af op de 450.000 km

Belangrijker is dat ie goed is onderhouden, check dit desnoods ook bij de garage waar hij in onderhoud is geweest, bijna elke garage wil je deze informatie wel verstrekken, Zeker de Volov dealers doen hier niet moeilijk over.

Tip, vraag eens naar de kenteken papieren, probeer te kijken wie de vorige eigenaar was, mischien kan die wat meer vertellen.

Verder controleer of de automaat goed schakeld zonder horten en storten, lees ook maar eens  door het topic aankoop tips en NO GO's heen

Persoonlijk vindt ik het wel een boel geld, ik ga er derhalve maar van uit dat dit bij een
BOVAG garage is waar hij ook 6 mnd garantie krijgt !!!!!

Veel plezier met het uitzoeken

elmarconi

Wat je ziet is dat de dealer een auto met LPG-G3 een stuk duurder neerzet dan vroeger, zo ong. 1,5-2 jaar geleden. Marktwerking: Door de toegenomen interesse voor LPG-G3 worden de prijzen weer hoger.

Kijk eens rond voor een vergelijkbare auto zonder LPG rond en vraag je af of je voor evt 80dkm minder + zelf inbouw (2000 euro) dan niet beter af bent.

Aan de andere kant, 249dkm, zou die net wat grotere kosten achter de rug moeten hebben, distributie, koppeling, oeps, automaat dus nvt.

Prijs, ligt natuurlijk helemaal aan wat je aan inruil krijgt. maar een TDI met bijna 5 ton op de klok zal niet veel zijn. Ter vergelijk: ik heb mijne (09-1998) ruim anderhalf jaar geleden gekocht voor nagenoeg dezelfde prijs, een hele flinke inruil op mijn ouwe passat, 35duizend km's minder en ook 6 maand garantie. M.a.w: ik vindt 'm te duur.
--
Autogas Inside . . .

bon

Dank voor jullie reacties! Zal het aan hem doorspelen!

(meer info/reacties..wat dan ook ..altijd welkom natuurlijk! :P)

Bas