Nieuw interieur C70 cabrio in leer en/of Alcantara

Gestart door FelixB, 15-08-2006 10:56:32

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Sinds ruim een maand heb ik mijn C70 cabriolet, en die bevalt heel goed. Echter waren er bij aankoop al een paar punten bekend die 'bekeken' moeten worden, zo ook het interieur.

De auto zélf heeft de kleur 422 (turqoise), mooi 'zeeblauw.

Het interieur is volledig leer met volgende 2 'problemen':
De bestuurdersstoel is na 245.000 km aardig 'kaal' afgesleten,
Het interieur bestaat uit de combinatie zwart en donkerblauw/paarse stukjes (zitting, deurpanelen etc.), wat persoonlijk niet mijn smaak is.
Daarom wil ik het interieur vervangen.

In mijn ogen zijn er 5 opties:
1) Stoelhoes 'op maat' erover, maar dat zit niet goed en bijvoorbeeld de deurpanelen zijn nog zichtbaar (paars)
2) alleen de bestuurdersstoel in nieuw vervangingsset laten bekleden: nadeel dat de kleur paars er nog is
3) nieuw interieur in leer
4) nieuw interieur in Alcantara/stof
5) combinatie nieuw leer en Alcantara (net zoals bijvoorbeeld in een 850R)

Wie heeft tips of dit al zelf gedaan?
Wie weet een goed bedrijf, het liefst natuurlijk in de buurt van Arnhem.
(wie heeft ervaring met 'Cabarra' in Veenendaal?)
855R & C70 T5 cabrio automaat

@®-

ik weet een goed bedrijf maar dat is niet in de buurt van Arnhem

Alba in nieuw-Vennep is een heel goed bedrijf die mooie dingen maken, Snel in Amsterdam is een geod bedrijf en ik ken nog een heel goed bedrijf in Voorburg dat is Competizione die alles helemaal naar smaak van de klant maken.

@®-

Citaat van: DCCCL op 15-08-2006 12:52:33
Citaat van: FelixB op 15-08-2006 10:56:32
(wie heeft ervaring met 'Cabarra' in Veenendaal?)

En ik moet eerlijk zeggen; als je niet weet dat het achteraf gemonteerd is, dan zul je het aan de kwaliteit/afwerking niet ontdekken. Sterker nog, dat afwerkings niveau past eigenlijk helemaal niet bij die klasse auto.  ;D  Auto is er 2 dagen voor weggeweest.

PB anders romeotdi (harderwijk) eens, wie weet kan die wat voor je betekenen ?

Leer wat achteraf is ingebouwd is kwalitatief veel beter dan fabrieks leer. Bij leren stoelen is bij fabrieks leer alleen het gedeelte waar je op zit van leer (dus zitting, rug, en hoofdsteun naar voren) de rest is van skai (zelfs in het hele dure segment is dit zo, even Bentley en een RR en Maybach uitgezondert daar weet ik het niet van. Bij achteraf leer is alles leer, dus kwalitatief veel beter en er wordt ook niet bij de inkoop bezuinigd zoals fabriekanten dat wel doen. Het leer is vaak veel soepeler dan leer af fabriek.

FelixB

Citaat van: DCCCL op 15-08-2006 13:03:18
En, je kunt op verzoek allerlei leuke logotjes laten in borduren. Mooi "R" of "Platinum" in volvo font..
Stikseltje in mooie kleur.. mogelijkheden te over !

Buitenkant van de auto tunen/pimpen is mooi, maar de binnnenkant zie je beter als je erin rijdt... ;)

Dát is een leuk idee :eusa_clap: (tu).

Had al gehoord dat het originele leer in de 850/.70's niet al te best is, laat staan in een cabrio die veel aan zonlicht wordt blootgesteld.
Had al een goede/professionele indruk van Cabarra gekregen, fijn dat dat wordt bevestigd.

Heb de keuze tussen
euro 1.428,- combinatie leer en skai
euro 1.837,- voor volledig-leer
euro 3.300,- voor 'Bentley-kwaliteit'....

Of tóch de zitvlakken in Alcantara: koel in de zomer, niet-koud in de winter...

PS had romeotdi al gezien hier op het forum, maar was zijn nickname ff kwijt, ik zal hem eens PB-en, bedankt voor al het advies!
855R & C70 T5 cabrio automaat

BenC70ES

Ik zou voor Leder-Skai gaan, de delen die met skai worden bekleed worden toch niet gebruikt en slijten dus ook niet.

Alcantara vind ik niet zo mooi en is volgens mij in een cabrio niet gemakkelijk proper te houden.

Het orginele leder vind ik toch van behoorlijke kwaliteit maar hangt er sterk van af hoe er mee omgegaan is en of het regeltmatig onderhouden is geweest.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

@®-

Citaat van: BenC70ES op 15-08-2006 13:17:02
Ik zou voor Leder-Skai gaan, de delen die met skai worden bekleed worden toch niet gebruikt en slijten dus ook niet.

Alcantara vind ik niet zo mooi en is volgens mij in een cabrio niet gemakkelijk proper te houden.

Het orginele leder vind ik toch van behoorlijke kwaliteit maar hangt er sterk van af hoe er mee omgegaan is en of het regeltmatig onderhouden is geweest.
Het nadeel van skai is dat het slecht tegen onze weersinvloeden kan (de sterke wisselingen zo kan het weken 35 graden zijn en zo kan het het -10 graden zijn). Ik heb het meegemaakt met een merk exclusievere terrein auto's van engels fabricaat wat ik vroeger (tot 2,5 jaar geleden) verkocht dat het skai scheurtje vertoonde door verdroging e.d.

Met leer heb je dit niet en je kan zorgen dat het jaren mooi blijft door het goed te verzorgen. Bij skai kan je niets verzorgen, omdat geen enkele was zal worden opgenomen door het materiaal.

ed

Volgens mij kan Skai ook niet uitdrogen omdat het een kunststof is. Enige is dat het kan scheuren door slijtplekken omdat het wellicht te dun is gemaakt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

Kweet het niet, mijn 850 heeft half leder met skai op de zicht delen,
ziet er op beschadegingen na zeker niet slecht uit na bijna 500000 km op de klok.
de beschadegingen komen door scherpe dingen in de auto vervoeren, de hond
en alles andere wat je kan bedenken.

Maar als je skai om wat voor reden dan ook beschadigd, ben je echt niet blij
want proper maken is dan erg moeilijk.
Ik zou voor de 400 euro extra alles leer laten maken

Enno

Citeer

Dát is een leuk idee :eusa_clap: (tu).

Had al gehoord dat het originele leer in de 850/.70's niet al te best is, laat staan in een cabrio die veel aan zonlicht wordt blootgesteld.
Had al een goede/professionele indruk van Cabarra gekregen, fijn dat dat wordt bevestigd.

Heb de keuze tussen

PS had romeotdi al gezien hier op het forum, maar was zijn nickname ff kwijt, ik zal hem eens PB-en, bedankt voor al het advies!

Levert Cabarra dan nog voor een C70? Volgens mij moesten ze voor mijn V70 (1997) alles op maat maken...heb nooit meer iets vernomen van ze.....ik vond ze wel indrukwekkend.

Ricardo

Je kunt ook de hoezen bestellen bij de dealer aan 3 à 400 euro voor het zitvlak. Is dat niet een goedkopre oplossing?

ief

Citaat van: Ricardo op 19-09-2006 23:16:24
Je kunt ook de hoezen bestellen bij de dealer aan 3 à 400 euro voor het zitvlak. Is dat niet een goedkopre oplossing?
Vraag mij dan weer af of je dat niet blijft zien na montage Qua pasvorm. :eusa_think:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

llinssen

Citaat van: FelixB op 15-08-2006 13:10:46

Heb de keuze tussen

Als het uitmaakt, wellicht dat we als we er twee bestellen korting zullen krijgen?
De prijzen die je noemt, zijn die voor volledig interieur (voor achter, deuren, dash, cabriorand?)

Ik ben wel te vinden voor een volledig leer uitrusting.

In de cabrio wordt alles wel heel snel smerig, (tenminste als je veel open rijdt en daar heb je hem toch voor  8)), dus ik zou ook niet 123 voor alcantara kiezen. Het zit wel lekkerder.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

Heb ook even met cabarra contact gehad. De prijzen zijn inderdaad onder het voorbehoud dat zijn de mallen van de bekleding al hebben liggen.
Waarschijnlijk hebben ze in nl die mallen niet, maar wellicht wel op hun moederkantoor in het buitenland. Nu is het verzoek om foto's van het interieur te sturen zodat ze na kunnen gaan of ze de mallen ergens hebben.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Enno

ik heb dezelfde vraag gesteld. ze  gingen toen navraag doen in griekenland als ik  me niet vergis...nooit meer iets van vernomen...

llinssen

Ik ga ze foto's sturen en dan verder zien. Dus de moeder zit in Griekenland?