heldere koplampen c70 op s70

Gestart door pleysier, 15-08-2006 14:55:31

Vorige topic - Volgende topic

pleysier

Hallo lui!
Ik wil mijn S70 uit '98 graag voorzien van heldere koplampen en die geblokte C70-grille van model 2001. (of was dat nou de xc70? Nou ja... ik zag er pas een plaatje van, hier op het forum, maar kan het niet meer terug vinden.)
In elk geval: ik zag dat jullie massaal helder-glasunits hadden besteld (maar toen had ik nog geen s70). Die komen bij een tuningbedrijf oid vandaan. Mijn vraag: waarom kozen jullie voor die niet-originele lampen, in plaats van een setje originele volvo lampen uit de laatste c70 (vorig model)? Die passen volgens mij toch ook, en het ziet er (naar mijn idee) ook beter uit.
Ik zou het graag weten, zodat ik mijn zoektocht een beetje kan verfijnen. Of is het soms een kostenverhaal?

animalT5R

Dit ging om een zgn group buy,dus was een kosten verhaal.
Gr Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

@®-

En volgens mij waren/zijn de originele C70 lampen bijna 2x zo duur.

pleysier

oh, vandaar. Heeft iemand hier op het forum wel ervaring met het plaatsen van C70-lampen in een S70? Kzou er graag wat meer over weten (vooral de prijs...)

bedankt!  ;D

@®-

is geen probleem, moet zo kunnen passen zonder aanpassingen.

Lees het volgende topic maar, staat wel het een en ander omschreven:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=2086.750

FelixB

Zelf laat ik volgende week mijn koplampglas aan de bestuurderskant door de dealer vervangen door een nieuw glas omdat er een gaatje inzit.
(zit plakker overheen, geen APK-afkeur, maar een auto hoort gewoon goed te zijn).

Wellicht is het voor jou interessant om alleen helder glas te kopen?

Geblokte grille heb ik vorige week zien hangen bij het bedrijf dat ook mijn remmen heeft vervangen (goed werk Tom!).
855R & C70 T5 cabrio automaat

@®-

Citaat van: FelixB op 15-08-2006 15:11:47
Zelf laat ik volgende week mijn koplampglas aan de bestuurderskant door de dealer vervangen door een nieuw glas omdat er een gaatje inzit.
(zit plakker overheen, geen APK-afkeur, maar een auto hoort gewoon goed te zijn).

Wellicht is het voor jou intereesant om alleen helder glas te kopen?

Geblokte grille heb ik vorige week zien hangen bij het bedrijf dat ook mijn remmen heeft vervangen (goed werk Tom!).
Alleen het glas over zetten heeft geen zin, omdat in de lampen zonder helder glas in het glas het lichtbeeld bepaald. Bij de lampen met helderglas  wordt het lichtbeeld bepaald door de reflector van de unit.

FelixB

Ok, wist ik niet, wéér wat geleerd, tekst doorgehaald.

En ik dacht dat TS bedoelde om de koplampen van een C70 op een S70 te zetten, realiseerde me niet dattie die 'tuninglampen' bedoelde; lampen van de 70-serie zijn toch allemaal hetzelfde?  ???
855R & C70 T5 cabrio automaat

pleysier

't liefst wil ik gewoon heldere koplampunits die origineel van Volvo zijn, die vindt ik toch het mooist. Maar als de tuninglampen een stuk goedkoper zijn, dan ga ik daar eens naar kijken. Die chromen variant is op zich ook wel te doen.
Er moet sowieso wat aan de koplampen gebeuren: beide glazen zijn gescheurd, dus dat wordt een apk-afkeurpunt bij de volgende beurt. Dan kan ik nu wel gewone koplampen erin laten zetten, maar dat is helemaal sneu geld.
Dat heldere koplampglazen niet op een reguliere unit mogen/kunnen, had ik al vaker gehoord. Jammer, 't is niet anders.
Trouwens, die XC grille, waar ligt die?

PS misschien wordt het tijd voor een volgende collectieve inkoopactie  ;)

Eugene

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: pleysier op 15-08-2006 15:28:33
...
Er moet sowieso wat aan de koplampen gebeuren: beide glazen zijn gescheurd, dus dat wordt een apk-afkeurpunt bij de volgende beurt.
...

Als de lampen dicht zijn en het lichtbeeld niet wordt beïnvloed door de scheuren is het geen afkeur hoor.

Gr ;)

Enno

Citaat van: @®- op 15-08-2006 15:04:07

bij fahrzeug albert in duitsland zijn ze orgineel EUR 265 per stuk...

setje knippers er bij en je komt uit op zo'n 600 EUR.

pleysier

dat klinkt goed! heb je daar een (internet)adres van?

M a r c

Citaat van: V70Enno op 15-08-2006 15:53:05
Citaat van: @®- op 15-08-2006 15:04:07

bij fahrzeug albert in duitsland zijn ze orgineel EUR 265 per stuk...

setje knippers er bij en je komt uit op zo'n 600 EUR.

Maar niet voor de heldere variant uit de C70 MY05 toch? 600 euro is nog altijd duurder dan de heldere "styling" variant... De lampen van S/V/C70 zijn 100% hetzelfde, dus uitwisselen stelt helemaal niks voor, op je gemakkie in een half uurtje. Overigens heb ik zelf in de C70 van Yvette de heldere koplampen van de C70 MY05 gezet met de knipperlichten van de stylingset, die hebben namelijk niet die lelijke oranje reflectors  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: