Aansluiten subwoofer 850 estate

Gestart door M@rtijn, 16-08-2006 14:45:34

Vorige topic - Volgende topic

M@rtijn

Hallo mederoffelaars,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een subwoofer van pioneer voor in mijn 850 alleen waar haal ik de voeding vandaan ?? Zit er ergens in de kofferruimte een 12v aansluiting met minimaal 20 A vermogen ??

Zoniet wat is dan een oplossing ?? Rechtsreeks van de accu ? Moet deze nog geschakeld worden doormiddel van een schakelaar i.v.m leeg raken accu ??

Alvast bedankt voor een reactie!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal ;)

Laserblue

Is het er een met een interne versterker?

In je kofferbak zit geen voeding die sterk genoeg is voor een versterker ben ik bang.

Het simpelste wat je kunt doen is een 10 mm2 kabeltje trekken van af je accu.
Dit is vrij simpel te doen, uurtje werk. ;)

*de minkabel kun je aansluiten op de gordelbout

*schakelaar is niet nodig.

(*toegevoegd)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M@rtijn

Dank voor de informatie tot zover !

Ja het is er een met ingebouwde versterker.
De blauwe draad is de schakeldraad voor de uitgang van de radio,
maar het is niet zo dat er dan nog een lekstroom loopt ? waardoor de accu leeg raakt ?

Hoe kan ik het makkelijkste naar de accu komen ? heb al gekeken maar zie nergens een vrij gat  >:( of moet ik deze zelf boren ?? ???

mehn

Citaat van: M@rtijn op 16-08-2006 15:28:33
Hoe kan ik het makkelijkste naar de accu komen ? heb al gekeken maar zie nergens een vrij gat >:( of moet ik deze zelf boren ?? ???

Er zitten 2 doorvoergaten in het schutbord. Eentje aan de bestuurderskant (hier loopt al wat doorheen) en eentje aan de bijrijderskant (die is waarschijnlijk nog ongebruikt).
Je kunt er vrij lastig bij maar als je onder de motorkap goed tussen het schutbord en de veerpoot kijkt zie je een rubber afdichtplug zitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Nee, geen lekstroom. Zodra de radio uit gaat (blauwe draad) zal de versterker ook uitschakelen.

Gr ;)

M@rtijn

Ga het van het weekend gelijk even proberen !

Dank voor alle info !

groeten martijn

Maarten

Beste Martijn,
Als je geen trekhaak gebruikt kun je ook het stroom pakken vanaf dat punt, heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan.
Groet Maarten

ps; je vindt dat kabeltje bij je wielbak l.a
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

DD

Citaat van: Maarten op 26-08-2006 13:10:26
Beste Martijn,
Als je geen trekhaak gebruikt kun je ook het stroom pakken vanaf dat punt, heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan.
Groet Maarten

dat lijkt me niet verstandig, dat kleine kabeltje kan namelijk een fatsoenlijke versterker niet voeden. die wordt pis heet en zal bij flink vermogen vragen gewoon de isolatie doen smelten en kortsluiting veroorzaken in je kabelboom.

Laserblue

Citaat van: DD op 27-08-2006 10:51:16
Citaat van: Maarten op 26-08-2006 13:10:26
Beste Martijn,
Groet Maarten

dat lijkt me niet verstandig, dat kleine kabeltje kan namelijk een fatsoenlijke versterker niet voeden. die wordt pis heet en zal bij flink vermogen vragen gewoon de isolatie doen smelten en kortsluiting veroorzaken in je kabelboom.

idd nooit doen!

een versterker vraagt veel te veel vermogen voor zo'n dun kabeltje ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*