aircopomp vervangen

Gestart door V70R AWD, 17-08-2006 19:07:48

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Doeke Dobma

Kijk... nu wordt er een hoop duidelijk! Bedankt!

koenne

Ik heb vandaag mijn verse T5 opgehaald, heeft wat mankementjes maar daar was de prijs ook naar.
Onder andere de airco werkt niet, tot mijn verbazing zat er een korte multiriem op alle dingen netjes aandrijft, behalve de aircopomp. Ik denk dat deze vast is gelopen bij de vorige eigenaar, en dat de reparatie te duur werd. Heeft iemand misschien nog een andere verklaring voor zo'n vage actie??

Turbo-Geek

Is idd de enige logische reden om die te bypassen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

koenne

Dan binnekort maar een andere pomp regelen en een dagje sleutelen...hopelijk heeft de rest van het aircosysteem niet teveel geleden van het stiltaan van die pomp. Er zit zelfs al wat roest op de poelie van de pomp.

johan283

Wel even het systeem goed laten spoelen. Omdat er mogelijk ijzer deeltje in het systeem zijn terecht gekomen. Zolang die er nog in zitten houd je nieuwe pomp het ook niet lang vol. Plaats dan ook maar gelijk een nieuwe droger (50euro??) heb je dat ook weer gehad.

koenne

Ga ik binnekort regelen, bedankt voor de tip!

elianmars

Citaat van: johan283 op 05-10-2008 14:43:17
Wel even het systeem goed laten spoelen. Omdat er mogelijk ijzer deeltje in het systeem zijn terecht gekomen. Zolang die er nog in zitten houd je nieuwe pomp het ook niet lang vol. Plaats dan ook maar gelijk een nieuwe droger (50euro??) heb je dat ook weer gehad.

Droger kost ca. 25 euro.

Sven850

ik was vandaag bij de aircoboer geweest voor mijn pomp.
moet een nieuwe in zegt ie dat dat 1200 euro kost.. dat is toch niet normaal?
doe het zelf wel
XC40 T4 Recharge

Theostek

Wat is niet normaal ?
Neem me niet kwalijk!! hedendaags wordt niet alle info verstrekt die nodig blijkt te zijn..en wordt af gestevend op de reparateur zijn prijs.

Zoals jij omschrijft en ik opvat zou het bedrag van 1.200 euro alleen voor de compressor bedragen!!
Dat is natuurlijk absurd en niet te verwoorden.

Maar als de huidige compressor is vast gelopen en diens reparateur een reparatiekost naar voren brengt enz, enz. dan kom je al snel aan dat bedrag..
1. Nieuwe compressor
2. Spoelen van het systeem.
3. Accumulator
4. Orrifice
5. De-montage onderdelen
6. Systeem terug in werking stellen enz.

Je bent bij de aircoboer geweest voor een nieuwe pomp? niet voor niks.
Dus scheelt er iets.
Waardoor scheelt er iets? Na latigheid van onderhoud en dat kan best.
Dat is de tol die dan betaalt moet worden.

Maar goed, voordat ik nog meer ga vermelden qua prijs, denk ik dat je te kort schiet in de benodigde informatie die de prijs bepaalt.
Meestal wordt bezuinigd op luttele euro's of men denkt zolang de airco werkt is er niets aan de hand!! en denkt men niet aan de gevolgen, dan is het de aircoboer zijn schuld.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

t5karel

Goh,wat ben ik blij dat ik geen airco heb,klotedingen zijn het als ik dit zo wat lees ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

Citaat van: t5karel op 25-10-2008 19:22:55
Goh,wat ben ik blij dat ik geen airco heb,klotedingen zijn het als ik dit zo wat lees ;D.

dan lees je niet goed.
net zoals je motor en de rest van de auto, heeft een airco ook onderhoud nodig.
zo simpel is het...

BenC70ES

Bij sommige merken valt een motor daar ook onder, maar bij Volvo valt die airco er zeker onder... en dan vooral die verdamper.  ::)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sven850

@theostek

de man had het alleen over de compressor heeft niks gezegd over de rest van wat jij noemde.
als je dat alles erbij neemt dan is 1200 niet veel/normaal idd maar hij heeft het alleen over de compressor gehad.

en ik weet dat er onderhoud aan moet worden gedaan maar ik heb de auto net 2 maanden heb helaas niet in de hand wat de vorige eigenaren er aan hebben gedaan
XC40 T4 Recharge

Theostek

Oké Sven daar heb je natuurlijk een punt, dat kan ik niet weten.

Maar wat is nu het probleem met de airco? waardoor je bij de aircoboer bent geweest!

Werkt de airco niet meer?
Maakt de compressor lawaai, of zit die vast? enz, enz..

Alleen de compressor aan die prijs, is absurd.
Als aircoboer moet je die prijs toelichten aan de klant wat er vervangen gaat worden.

Vermeld even wat er precies aan de hand is.

mail me of via pb de gegevens van de auto zoals kenteken, en chassisnummer.
Aan de hand hiervan kan ik een vrijblijvende prijs offerte voor je maken.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.