aircopomp vervangen

Gestart door V70R AWD, 17-08-2006 19:07:48

Vorige topic - Volgende topic

Jash

Hoi Bas
dat is iets om te onthouden !   ::)
ik ken deltamil wel vanuit mijn vorige airo-installatie.

thx!

The_Volvo

;D ;D
I.v.m. vervangen compressor - doger en pollenfilter vanmorgen bij Deltamil in Malden geweest. Airco van mij Volvo, 855 T5R, met 315.000 kilometer werkte gedurende langere tijd niet meer.
Een super monteur die alles heeft vervangen. Goede ontvangst met een bak koffie.
In een tijdsbestek van ruim 2 1/2 uur werden door hem bovenstaande delen vervangen. Vervolgens vacuum op het systeem en afvullen.
Top Top Top.
Op de terugweg was het net een koelkast. De ECC weer goed instelbaar. Gekscherend : De ijspegels zaten aan de binnenzijde van het raam en de winterjas kon weer uit de kast. Alle gekheid op een stokje. Als je er niet zo veel verstand van hebt, zoals ik, is dit een ideel en betaalbaar adres. Was ruim 350 Euro goedkoper uit dan en je komt bij mensen terecht die echt kennis van zaken ( en zeer zeker kennis van Volvo) hebben.

Ad V

Hoi,

Ook ik moet hetzelfde laten doen, dus compressor droger en pollenfilter en ik heb meerdere goede verhalen gehoord over Deltamil. Wat moest je totaal betalen voor de klus?

The_Volvo

Citaat van: Ad V op 16-06-2007 08:26:08
Ook ik moet hetzelfde laten doen, dus compressor droger en pollenfilter en ik heb meerdere goede verhalen gehoord over Deltamil. Wat moest je totaal betalen voor de klus?

Mail ik je per PM.

M_Bruinsma

Hoi,

Zou je t mij ook willen laten weten??

Gr Maarten

martinint

En mij ook, ik moet namelijk aan een nwe pomp.
Die liep met een klap muurvast.

Gr Martin

Theostek

Doordat een compressor vast loopt is te weiten aan te weinig olie/koudemiddel aanwezig in het systeem.

Bij een vastgelopen compressor is het vervangen alleen van de compressor niet voldoende, de orifice tube, accumulator, zullen ook vervangen moeten worden.
Voor al deze onderdelen samen zit je ongeveer op een kost prijs van 500 euro.

Komt nog de-montage, reguliere airco werkzaamheden, olie, divers O-ringen e.d. al met al een aardige streep door de rekening.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Bosje

Citaat van: The_Volvo op 16-06-2007 16:46:00

Mail ik je per PM.

Wil je het mij ook doorsturen?
Alvast bedankt
Bert

Theostek

compressor rage bij volvo's  :eusa_clap:
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

-D©©©L-

Wat is wijsheid, een kant en klare ruilpomp kopen of gewoon zelf 1 laten reviseren ?

Enno

ik zou zeggen een kant en klare ruil pomp die weer als nieuw is...

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 10-03-2008 19:40:21
Citaat van: -D©©©L- op 10-03-2008 14:15:40
Wat is wijsheid, een kant en klare ruilpomp kopen of gewoon zelf 1 laten reviseren ?
ik zou zeggen een kant en klare ruil pomp die weer als nieuw is...
Dat is goedkoper dat zelf 1 wegbrengen voor revisie ?

volvlo

Citaat van: Bosje op 10-03-2008 09:26:47
Citaat van: The_Volvo op 16-06-2007 16:46:00

Mail ik je per PM.

Wil je het mij ook doorsturen?
Alvast bedankt
Bert

En mij ook graag!

Geertje

+/- € 320,00 bruto ex BTW voor een Hella (Zexel) ruilcompressor, een € 358,00 voor zo'n zelfde maar dan splinternieuw.
Let op, er zijn ook goedkope Chinese compressors in omloop, deze schijnen echter van slechte kwaliteit te zijn.

Gr. Geert

Doeke Dobma

Even een n00b vraag, wat is het verschil tussen de pomp en de compressor? Hoe ziet de compressor eruit? Ik weet a.d.h.v. dit topic al hoe de pomp en de droger eruit zien, nu de compressor nog;)