Nieuwe Noordeling

Gestart door Mark10v, 05-09-2012 16:16:25

Vorige topic - Volgende topic

Mark10v

Goedendag Volvo enthousiastelingen,

Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum over het reilen en zeilen met betrekking tot de Volvo 850
en dacht ik zal mezelf ook maar eens voorstellen.

Ik ben Mark en ben 27 jaar oud en ben in het dagelijks leven leerling operator.

Ik woon in de stad Groningen en heb in het verleden 2 andere Volvo's gehad, een 460 2.0i en een 740 GL 2.3 sedan

Sinds een goede week ben ik de trotse eigenaar van een schitterende Volvo 850 estate uit 1994.
Een 2.5 10v handschakeld met 306.000
Zwart als de nacht met een beige vol lederen interieur, wat ik zelf een hele mooie combinatie vind.

-Hij is uitgerust met een aantal fijne optie's zoals,
-een goed werkende handmatige airco,
-elektrische ramen voor,
-wit uitgeslagen achterlichten,
-volledig niet functionerende stoelverwarming,
-centrale deurvergrendeling
-elektrisch enigsins verstelbare en verwarmde spiegels
-15 inch lichtmetaal
-beige vloerbedekking waar bij de bestuurder zitplaats een gat in is gesleten (hoe krijg je dat voor elkaar  ???)

Aangeschaft voor het spreekwoordelijke "weinig" (als je het wil weten vraag maar raak)
Moesten een paar dingetjes gebeuren maar niks extreems.

-lamda brand (3-1-4 nokkenas sensor) sensor al schoongemaakt maar hielp maar tijdelijk.
-voorbanden scheef afgesleten (inmiddels vervangen en uit laten lijnen)
-laatste olie wissel onbekend (inmiddels gedaan + flush + filter) (draad in carter bleek kapot te zijn)
-Distributieriem 65.000 geleden vervangen maar ook 8 jaar oud (riem nog geen rafels maar word volgende week met alles eromheen vervangen)
-krukaskeering lekt (carterventilatie ga ik binnenkort aanpakken, keering zelf wacht nog maar even)
-Aanzuigslang tussen gasklep en filterbox lek (vervangen door nieuwe)
-Bougiekabels van 1994  ??? (binnenkort maar eens een rondje onsteking doen)

Ik weet het dit draadje is waardeloos zonder foto's dus die komen er snel.

Groeten,
Mark
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.

rifwachter

Hallo Mark,

Welkom op het forum.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Foto's niet vergeten te plaatsen hoor.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

verron

Hoi Mark,  welkom hier en veel leesplezier  ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

snix

Citaat van: Mark10v op 05-09-2012 16:16:25
Zwart als de nacht met een beige vol lederen interieur, wat ik zelf een hele mooie combinatie vind. Mooi  :eusa_clap: :eusa_clap:

-Hij is uitgerust met een aantal fijne optie's zoals,
-een goed werkende handmatige airco, (zeldzaam  :evil: )
-elektrische ramen voor, (check)
-wit uitgeslagen achterlichten, (Check, nu niet meer)
-volledig niet functionerende stoelverwarming, (semi check)
-centrale deurvergrendeling (check, ab ook??)
-elektrisch enigsins verstelbare en verwarmde spiegels (check, voor de helft nietverwarmd)
-15 inch lichtmetaal (had doppen, en eraf getrapt)
-beige vloerbedekking waar bij de bestuurder zitplaats een gat in is gesleten (hoe krijg je dat voor elkaar  ???) (check)
Aangeschaft voor het spreekwoordelijke "weinig" (check)

Ja tis net een echte 10V  ;D

Pieter1976

Haha, same here! Ook een zwarte 855 10v uit 1994. Op LPG. Met iets meer kilometers (bijna 504000 nu) :)

Mark10v

Haha leuk om te zien dat er zoveel herkenning is onder de volvo rijders.
Moet ook zeggen dat het mij erg goed bevalt eindelijk weer een echte auto te rijden.

Ik heb een volvo guard 1? alarm wat niks doet, sirene staat uit geen sleutel van, ook geen ab.
Ik heb trouwens de originele handleiding van het volvo guard alarm, iemand belang bij een scan?

Er heeft iemand ooit geprobeerd een ab in te bouwen, ging wel open op ab maar niet dicht, al gelezen dat
dat een bekend probleem is. Heb het setje eruit gehaald (merkloos setje zonder handleiding.)
Bouw misschien nog wat beters in of kijk of ik het guard alarm weer aan de praat krijg.

Weet iemand trouwens nog een goede nokkenassensor te koop, of kan ik daar beter een nieuw topic onder gevraagd voor openen?

Ik zag al wat sloop auto's waarvan onderdelen werden aangeboden hier, zal daar ook eens berichtje heen sturen.

In ieder geval bedanktt voor de vriendelijke woorden.
Volledig 10v uitgevoerd.

Mark10v

Foto's

Even snel wat foto's gemaakt op mijn werk, maak nog wel eens wat echt mooie foto's
maar vond het zonder foto's wel zo kaal in dit draadje.

Mijn zweedse schone  :D

Nu ik ze zelf eens goed  bekijk lijken dit, gelet op compositie, kleurgebruik en benutten van omgeving, zo'n beetje de meest waardeloos genomen foto's die er in de laatste 24 jaar op het westelijk halfrond gemaakt zijn.
Maar het is een roffel, en dat is altijd goed  ;D

(wat is die imageshack trouwens ook een ongelofelijk omslagtige manier van foto's plaatsen)
Volledig 10v uitgevoerd.

elianmars

Wow! Heel mooi om te zien hoe een 18 jaar oude 850 er nog uit kan zien  :eusa_clap:

snix

Mooi  :eusa_clap:

Even een zwarte spoiler scoren (gaat hij echt niet harder van rijden heb ik al geprobeerd)
Mistlampen in de bumper maken
Even die beginnend afbladderende raamlijsten langs de voorruit vervangen
Leren midden arm steuntje met beker houders (creme, moeilijk te vinden)
Frisse achterlichten erin....

Dan bekt de auto al een stuk anders :D, als je hem dan even in een mooie omgeving zet kun je echt een paar prachtplaatjes schieten.
Donkere auto met licht interieur is echt mooi. (had het niet gedacht van mezelf )

Daarna ff aanmelden voor de noordhollandse polder meeting en ff die sathe geur in dat leer impregneren ;)

Heb je verder nog plannen met de auto ? (behalve erin rijden :D )

Pieter1976

Wow die lijkt op die van mij! Ik heb alleen een donker half leer/half stoffen interieur en andere velgen. Ik zoek ook een zwarte dakspoiler, vind ik er erg goed uitzien!

Mark10v

Hartelijk dank voor de lovende berichten!
Ik word er bijna verlegen van.

Mijn eerste plannen zijn de techniek in orde maken, zoals de bovengenoemde punten.
Heb net even een telefoontje gepleegd met mijn onderdelenboer (een van de) en die noemde
als prijs voor een setje bougiekabels 197,- ex. Vond hij zelf ook een belachelijk bedrag.
Wel even bougies en een brandstoffiltertje bij hem besteld.
Leuke zaterdag middag klusjes.

Ik heb hem eerlijk verteld dat ik dan wel bij estate services ging bestellen voor 65,-

Cosmetische en luxe plannen zijn onder andere.

-cruise control
-leren armsteun met bekerhouders (bedankt voor de tip snix)
-spoiler
-misschien een veerpootbrug
-Boordcomputer in bouwen.
-Mistlampen zijn ook wel leuk he.... (en weer een knopje erbij)

Ik vind het zelf wel interessant hoe zo'n wagen ooit besteld is, ik bedoel wel leer, maar geen boordcomputer bijvoorbeeld.
Mooi om te zien hoe mensen keuzes maken.

Groeten,
Mark
Volledig 10v uitgevoerd.

Thijs850

Hij ziet er netjes uit gefeliciteerd
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

snix

Citaat van: Mark10v op 07-09-2012 11:51:36

Ik heb hem eerlijk verteld dat ik dan wel bij estate services ging bestellen voor 65,-

-cruise control
-leren armsteun met bekerhouders (bedankt voor de tip snix)
-spoiler
-misschien een veerpootbrug
-Boordcomputer in bouwen.
-Mistlampen zijn ook wel leuk he.... (en weer een knopje erbij)

Als je dat toch bij estate services gaat bestellen vraag daar meteen of ze nog een mooi beige leren armsteuntje hebben. Staat er wat van hun op MP. Spoiler moet je even zoeken, ook even ES vragen. Veerpootding staat hier te koop net als een BC, Mistlampen zou ik nieuw bestellen bij dealer, is ietsje duurder maar heb je een compleet inbouwsetje.

Wat betreft je alarm. Zoals ik het nu lees werkt hij prima alleen is je slot van de kofferbak kapot. Probeer het nog maar eens als hij wel open gaat en niet meer dicht. Waarschijnlijk zit je kofferbak nog op slot (durf er bijna geld op te zetten). Beetje smeren stelt een investering uit. Meestal is het vervangen.

Nokkenasding kun je altijd even bij Dirk342 proberen

Mark10v

Kijk dat zijn tips waar een mens wat mee kan! Ik mail estate services en dirk straks even.

Wellicht dat ik het overigens een beetje onduidelijk heb neergezet, ik heb een Volvo guard alarm, maar zonder afstandbediening en zonder sleutel, en die staat uitgeschakeld.

Los daarvan heeft iemand geprobeerd ooit een universeel afstandbediening setje in te bouwen, maar bediening daarvan resulteerde in het "openen" van de sloten, echter het "sluiten" van de sloten werkte niet. Dit heb ik verwijderd aangezien ik het, door diegene, verricht werk in de categorie prutswerk schaarde.

Het liefst zou ik het volvo guard weer aan de praat krijgen. Maar een afstandbediening daarvoor is redelijk prijzig zag ik.

Over het achterklepslot heb je overigens volledig gelijk, dit gaat niet op slot met de rest, echter als ik dat slot met de sleutel bedien gaat de rest wel mee.
Volledig 10v uitgevoerd.