S70 10v naar 20v turbo project 440 pk

Gestart door JosS70, 19-08-2006 10:19:24

Vorige topic - Volgende topic

JosS70

Verder met het project:

De AF ratio meter moet er nog op.

De grotere benzinepomp.

Tunen door FCG, waaronder de drijfstangen, zuigers vervangen zullen worden en de hele kop en turbo aangepast zullen worden. Dan op de testbank en hopelijk veel koppel..... 8)

JosS70

Nog effe wachten tot FCG tijd heeft! Dus nog maar wat foto's geschoten:

Het achterwiel

Het blok:

De man (en jongste zoon):

De zoons:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Citaat van: mehn op 07-10-2006 18:59:30
Ik mis de vrouw nog ::)

Ja ik ook wel eens (oh nee, is anders ;))

Ziet er indrukwekkend uit Jos!

JosS70

Citaat van: mehn op 07-10-2006 18:59:30
Ik mis de vrouw nog ::)

Wie moet anders de foto's maken?  ;D

thuur

JosS70

Nog even een dilemma:

Fcg:
ik heb lange tijd geleden hier een 10V en een 20V kop gehad om ze met elkaar te vergelijken, wij hebben hier in Gorredijk een Volvo onderdelenhandelaar
zitten die ook klant van mij is omdat ze met Volvo's racen en hij was bereid om de beide koppen hier neer te leggen.
Ik heb toen geconstateerd dat het model van het uitlaatkanaal duidelijk verschilt. Bij de 10V heb je een rond kanaal en bij de 20V is dat ovaal.
Het uitlaatspruitstuk moet dus wel degelijk verbouwd worden. Ook is de verbrandingsruimte van beide koppen niet gelijk van inhoud.
De 20V heeft een grotere verbrandings ruimte waardoor als we dezelfde zuigers willen gaan gebruiken we het blok moeten afvlakken om
op de juiste kompressieverhouding te komen. Misschien is het wel zo dat je dezelfde standaard zuigers van een 10V kunt gebruiken bij
de ombouw van 10V zonder turbo naar 20V met turbo maar jouw zuigers zijn aangepast (afgedraaid) op de ombouw van 10V zonder turbo naar
10V met turbo.
Als je toch naar de 20V kop wilt zal ik niet zeggen dat het niet kan, je kent mij, maar realiseer je dan dat er behoorlijke kosten bij komen zoals zuigers,
kop, nokkenassen, het flowen van de kop en natuurlijk de ombouw van het sublieme uitlaatspruitstuk.
De vermogenswinst zal aanzienlijk zijn, ik denk rond de 450 PK met nog steeds veel koppel omdat we ons niet laten verleiden tot te grote turbo's.  :evil:

Echter de 10v kop zal sneller met het koppel onderin zijn en natuurlijk veel meer een uitdaging!

Conclusie:

We gaan dit jaar eerst maar weer verder met de 10v (anders moet ik de projectnaam ook weer aanpassen) en dan maar eens kijken wat er uit komt aan koppel en pk's.

Met 1 bar zit ik op 295 pk en 430 Nm. 

De turbo zal straks op 1.4 bar gaan draaien, de kop zal aangepast worden en ook de turbo e.d. Dus we denken dat we wel rond de 370 plus pk's komen met een ? Nm koppel. Maar zal een behoorlijk koppel zijn.  8)

Turbobiker

Niet slecht Jos, niet slecht. ;D

Maar zou die kop werkelijk zoveel verschil maken?
De Tussenpaus

M a r c

Mooi Jos!  Hoeveel toeren gaat ie straks draaien   ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JosS70

Citaat van: M a r c op 13-10-2006 23:09:57
Mooi Jos!  Hoeveel toeren gaat ie straks draaien   ;)

;)

Er wordt daarom ook opnieuw alles nog eens goed nagekeken in het blok en aan het blok.  ::)

JosS70

Zippo

Citaat van: JosS70 op 28-10-2006 18:14:44
It has begun!

Niet alleen droge tekst!
Maar ook foto's  :eusa_pray: :eusa_dance:

Turbobiker

Citaat van: JosS70 op 28-10-2006 18:14:44
It has begun!

Dus vanaf nu gerekend ben je over 19 maanden weer rijdbaar ??

;D ;)

Succes met de laatste (?) stap, ben heel benieuwd wat voor beest het gaat opleveren ;D
De Tussenpaus

haRtV70R

Inleveren die lip!!

Hier zouden ze zeggen: mokokeh ;D
[move][/move]