Stotterende auto

Gestart door Ludo, 07-07-2006 11:01:55

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Citaat van: llinssen op 18-07-2006 15:06:56
Citaat van: Zippo op 18-07-2006 14:52:54
Geen keering lek van de achterste nokkenas waar de hal-gever zit?

Is wat jij zegt hetzelfde als:

De nokkenassensor kan vies worden? Het rubber vergaat een beetje en laat dan olie door. Daardoor kan de stand niet meer goed gevoeld worden en merk je met name bij lage toerentallen dat de auto onregelmatig loopt?

Dat is mij een keer als advies gegeven bij mijn problemen (zie boven).

Yep!
Ik heb 't een keer gehad bij een kennis.

mehn

Hmmm. Dus ik moet de nokkenassensor schoonmaken? Of help dat niet meer en moet ie vervangen worden?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

llinssen

kijk eerst eens of die vies is (olie-ig) als dat zo is, eerst eens schoonmaken. Mocht dat niets opleveren, zou ik even er 1 proberen te lenen. Ik heb er nog 1 liggen die het zou moeten doen. Moet ik wel flink zoeken.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Zippo

Citaat van: mehn op 18-07-2006 15:28:23
Hmmm. Dus ik moet de nokkenassensor schoonmaken? Of help dat niet meer en moet ie vervangen worden?

Goed schoonmaken met remreiniger.
Maar het is belangrijk om te kijken of de keerring nu wel of niet lekt.
Als deze lekt dan is de hal-gever ook vettig of zit vol olie.
Succes

met dit warme weer  :P ;)

mehn

Maar weer eens ff updaten...

Afgelopen maandag heb ik relais 103 en het benzineonderbreekrelais van de LPi installatie maar eens opengemaakt. Zag er allemaal goed uit, lijkt me niets mis mee, maar grote kans dat thuur daar anders over denkt ;)
De macro-functie van mijn fototoestel wil alleen niet altijd even goed meewerken...

(Klikken voor vergrotingen)

Relais 103:

Relais (?) LPi:

XC60 D4 AWD:

mehn

En vandaag de nokkenassensor gedemonteerd.

De foto's zijn van VOORDAT ik het ding heb schoongemaakt...

(Klikken maar weer)

Ik heb de remmenreiniger er eens op los gelaten en wat vuil van de buitenkant gehaald ;)
Je raad het misschien al: ook dit heeft niet mogen helpen...

Ohja, nog ff bij de dealer geweest,  de vliegwielsensor werd daar nog genoemd.

edit: Één geruststelling: de nokkenaskeerring lijkt nog goed, net als aan de distributiekant  :)

XC60 D4 AWD:

thuur

Hmm, zo duidelijk zie ik het niet op de foto's maar deze solderingen mogen absoluut geen haarscheurtjes, bruine lijntjes of ongelijke vlakken vertonen:

Balen man... Schiet niet op zo :(

Gr :-\

mehn

Citaat van: thuur op 19-07-2006 20:41:53
Hmm, zo duidelijk zie ik het niet op de foto's maar deze solderingen mogen absoluut geen haarscheurtjes, bruine lijntjes of ongelijke vlakken vertonen:

Regelen we wel een keer ;)
Wat me wel opviel is dat de voet van 103 niet erg vast zat in de relaiskast. Is dat normaal?

XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 19-07-2006 20:52:14
Citaat van: thuur op 19-07-2006 20:41:53

Regelen we wel een keer ;)
Wat me wel opviel is dat de voet van 103 niet erg vast zat in de relaiskast. Is dat normaal?

Ja. Die voetjes zitten allemaal een voor een 'geklikt' in onze Ericsson zekering/relaiskast.

Gr ;)

Ludo

Maikel, buiten het feit dat er geen foutcodes uitkomen, heb je soms geen oplichtende waarschuwingslampjes zien voorbij komen?.
meet de accuspanning ook eens.

mehn

Citaat van: Ludo op 19-07-2006 22:30:39
Maikel, buiten het feit dat er geen foutcodes uitkomen, heb je soms geen oplichtende waarschuwingslampjes zien voorbij komen?.

Nope helemaal niets. Ik ga morgen Mesman bellen, kijken of die iets kan zien in de LPi computer.

XC60 D4 AWD:

Ludo

okee, ben benieuwd.

ik dacht aan de spanningsregelaar, meer omdat je laatst ook zei dat je een nieuwe accu had geplaatst.

mehn

Citaat van: Ludo op 19-07-2006 22:58:09
okee, ben benieuwd.
ik dacht aan de spanningsregelaar, meer omdat je laatst ook zei dat je een nieuwe accu had geplaatst.

Dat is al weer een tijdje geleden ;)
Factuurdatum: 31-12-2004

XC60 D4 AWD:

Ludo

Zippo

Mmh..... echt jammer.
Had een stille hoop gehad v.w.b. de hal-gever.
Luchtmeter was ook geen optie?