waar zit de lambdeasonde in mijn tdi

Gestart door rudie, 04-06-2006 18:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudie

nee maar het zou frappant zijn als ze allemaal kapot zouden zijn.
ik bedoel, de sprint naar 100 duurt gewoon meer dan 20 sec.
heb ook al die vacuumklep ( is dat nu de solenoid) boven op de LMM vervangen ( ik had er nog één) maar dat veranderd ook niks.

rudie

heb vandaag de computer laten uitlezen bij de volvogarage. er kwamen 7 foutmeldingen boven drijven. na het resetten reed het karretje al weer een heel stuk sneller maar nog niet top. ook bleef toch nog het lambda lampje branden, dit als gevolg van een verkeerd inspuitmoment.
heb nu een afspraak lopen voor 6 juli, dan zetten ze de boel weer op tijd, met hopelijk weer plenty vermogen en geen lambdastoring meer

rudie

nou ze hebben de boel weer op tijd gezet en het lambdalampje is nu ook uit. wegens grote drukte bij de garage hebben ze me niet kunnen zeggen wat er precies gebeurd is maar dat zie ik straks wel op de rekening.
nu heb ik alleen nog het idee dat de turboregelklep af en toe hapert, het lijkt of ik de ene keer meer vermogen heb dan de andere, vooral bij lage toeren.zit die klep op de turbo?

850fan

Citaat van: rudie op 16-07-2006 16:21:30
nu heb ik alleen nog het idee dat de turboregelklep af en toe hapert, het lijkt of ik de ene keer meer vermogen heb dan de andere, vooral bij lage toeren.zit die klep op de turbo?

Klinkt herkenbaar... Nou hebben wij met onze TDI niet dezelfde voorgeschiedenis, maar wel het regelmatige inhouden. Ondertussen is ook al de LMM vervangen, maar de klachten lijken terug te komen. Vorige week wilde de auto niet meer boven de 90km/u uitkomen op de snelweg. Airco aan of uit maakt dan niets uit, terugschakelen evenmin. 5 minuutjes later leek het alsof er niets aan de hand was en versnelde de TDI weer perfect! Verder ook geen foutcodes, controlelampjes...
Ik verdenk dus ook de turboregelklep. Is dit voor een doe-het-zelver te doen/na te kijken, of is dit specialistenwerk?

850fan

@Boba Fett;

De EGR op de TDI zit al ruim 1,5 jaar niet meer aangesloten en voor zover ik het kan zien lijkt alles nog goed stevig afgedicht te zijn... Ik dacht er ook aan ja, maar kan dit wel deze storingen geven dan? Dus gewoon even helemaal geen power meer hebben zeg maar?
Er zijn ook geen foutcodes en geen controlelampjes die branden, vandaar dus dat ik ook zit te denken aan die turboregelklep door het verhaal van Rudie.

rudie

ik heb, vlak voor de de auto op vakantie ging met mijn zoon, de regelklep vervangen voor ééntje van de sloop.
de paar dagen dat ik er toen nog in gereden heb leek ie iets regelmatiger te zijn met vermogen leveren. zo gauw ik de auto weer terug heb hoop ik meer te weten