deel elektriek valt uit na starten

Gestart door globbink, 24-08-2006 22:47:29

Vorige topic - Volgende topic

globbink

Beste mensen,

sinds een paar dagen heb ik een raar probleem met mijn 850 van 1995. Nadat ik gestart heb valt soms een deel van de elektrische installatie uit: de koplampen, de richtingaanwijzers en de verklikkerlichtjes van de gordels doen het niet meer, terwijl het ABS-lampje niet meer uitgaat. :-\
Als ik de motor afzet en alleen contact geef, doet alles het wel. Start ik vervolgens, dan heb ik weer hetzelfde probleem. Ga ik even koffiedrinken ofzo en probeer ik het weer, dan is er goede kans dat 'ie het weer normaal doet.  :)
Weet iemand waar ik de storing moet zoeken?

Luuk

Jeroentjuh

Denk het electrisch gedeelte achterop je contactslot. Vervangen hiervan stelt niet veel voor.....

Beweeg de sleutel eens voorzichtig heen en weer als de motor loopt.....

globbink

Ga ik proberen, zodra het zich weer een keer voordoet. Het klinkt in ieder geval logisch.

Luuk

850 TDI Estate

Ik heb sinds kort een 850 tdi met een soort gelijk probleem, echter dit wist
ik al voordat ik de vlov kocht. Gelukkig stond er op dat ogenblik een thread op dit
forum die dit al uitlegde.

Bij mij is het geval dat wanneer ik start het abs lampje en nog een?? gaat branden en mijn lampen gaan dan niet aan, oplossing: de sleutel een klein stukje terug, 1 a 2 seconden wachten en weg is het probleem

Moet om dit te verhelpen een of ander rond geval aan de andere kant van het stuurkolom vervangen.... uit mijn hoofd iets van 60 euro! Mijn ervaring tot nu: kan wel even wachten als je weet hoe je dit tijdelijk kunt verhelpen... (rommelen met sleutel!)

p.s. Niet te ver terug, gaat de auto uit!!!! ;D
The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

Jeroentjuh

Citaat van: 850 TDI Estate op 24-08-2006 23:17:48
Ik heb sinds kort een 850 tdi met een soort gelijk probleem, echter dit wist
ik al voordat ik de vlov kocht. Gelukkig stond er op dat ogenblik een thread op dit
forum die dit al uitlegde.

Bij mij is het geval dat wanneer ik start het abs lampje en nog een?? gaat branden en mijn lampen gaan dan niet aan, oplossing: de sleutel een klein stukje terug, 1 a 2 seconden wachten en weg is het probleem

Moet om dit te verhelpen een of ander rond geval aan de andere kant van het stuurkolom vervangen.... uit mijn hoofd iets van 60 euro! Mijn ervaring tot nu: kan wel even wachten als je weet hoe je dit tijdelijk kunt verhelpen... (rommelen met sleutel!)

p.s. Niet te ver terug, gaat de auto uit!!!! ;D

Gewoon ff een nieuwe opzetten, strax sta je een keer in het donker zonder licht omdat die dan helemaal kapot is......

J a a p

Ouwe koei: Ik heb precies t zelfde! Wie kan me zeggen wat dat ronde ding is waar 850 TDI estate het over heeft? Of een andere oplossing?
Wannabe C70 rijder.

-D©©©L-

Citaat van: VolvoJaap op 29-07-2008 06:43:49
Ouwe koei: Ik heb precies t zelfde! Wie kan me zeggen wat dat ronde ding is waar 850 TDI estate het over heeft? Of een andere oplossing?

Citaat van: Jeroentjuh op 24-08-2006 22:59:13
Denk het electrisch gedeelte achterop je contactslot. Vervangen hiervan stelt niet veel voor.....

Beweeg de sleutel eens voorzichtig heen en weer als de motor loopt.....

:)

J a a p

Ik had het ook al gevonden...Was beetje vroeg...maar ben blij dat het iets makkelijks lijkt te zijn. Zo handig dit forum!
Wannabe C70 rijder.