nou dan ook maar ff voorstellen

Gestart door yoda, 25-08-2006 20:29:33

Vorige topic - Volgende topic

yoda

hallo dan ,
ik ben reinier 36 jaar jong en sinds kort ook eigenaar van een 850.
alhoewel ik al jaren fan ben van dit type autos is dit mijn eerste volvo.

in het dagelijks leven ben ik werkplaatsmanager van een hyundai dealer. ( ja hyundai hahaha  )
maar goed iedereen moet werken toch. hehehe. het grote voordeel is wel dat ik alles zelf kan doen en de beschikking heb over een professionele werkplaats.

de auto is een 94,, estate 2.5 20v automaat met 164000 echte km. ik ben 2e eigenaar.

direct maar ff grondig aangepakt. dus,  grote beurt- nieuwe distributie- remmen rondom vernieuwd+schijven-draagarmen en stabilisator armen voor en 4 nieuwe banden.

ik heb alleen nog 2 hele vervelende problemen  met de auto, dat zijn het abs lampje (code 141 en 142 )
en een hele irritante kraak voorin. waar ik tot op dit moment nog niet uitkom. maar ja daar kan vast wel iemand hier mee helpen toch. hoop ik. ;)

groet,

Reinier.

daytonawim

Jij bent goed bezig man :-)

mm, een kraak, wanneer hoor je die dan ???

Jeroentjuh

Vertel eens wat meer over de "kraak"  ;)

En de abs code's...
141 - Storing in rempedaalsensor, kortgesloten naar massa of voeding
142 - Storing remlichtschakelaar, circuit open of kortgesloten

RRRRR_Ramon

Gefeliciteerd met je aanwinst!! Veel veilige kilometers toegewenst. ;D

Hoor je de kraak bij maximale stuuruitslag ? Zo ja, dan even bij je draagarmen de stuuraanslagen even smeren met kopervet. Zo niet kan het nog in de stabilisatorstangen zitten, versleten/verdroogde rubbers. Via de zoekfunctie kun je veel te weten komen over dit en andere zaken.

Succes ermee! ;D

PS: oh ja......... dit topic is waardeloos zonder fotooooooossssssssss!!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

yoda

thnx voor de uitleg van de abs codes . ik ga morgen de boel ff doormeten.

de kraak: als ik wegrijd maakt niet uit voor of achteruit gelijk als de auto in beweging komt hoor je hem kraken. stuur stand heeft geen invloed en als ik hem inveer met de hand hoor je ook niks. dus het lijkt er op dat de aandrijving/motor de kraak veroorzaakt maar ik kan geen speling of beweging vinden bij de motorophanging. het is wel vreselijk irritant omdat ie voor de rest helemaal perfect rijdt.

[edit] ik zal morgen de rubbers van de stabilisator ook ff vervangen ik had ze al besteld bij estateservices.
hopelijk helpt het.

1 voordeel mijn eigen auto staat dus op de brug en er kwam vanavond een v70R binnen met chiptuning en diverse andere modificaties die heb ik maar ff mee naar huis genomen om te proberen. ONGELOOFELIJK wat gaat zon ding hard zeg. voor je het weet loopt de wijzer de teller uit. was wel ff kicken. hehehe. nou morgen nog weer terug naar de zaak , ik kan niet wachten.....

Niek

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de aanschaf van de roffel.
Mooi man, bij een Hyundai dealer het terrein op komen rijden met een dikke Volvo ;D ;D
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

elianmars

Welkom hier!

De kraak die je hoort bij het wegrijden kan wel eens de zelftest van het abs systeem kunnen zijn.

Er staat het één en ander over geschreven hier op het forum.

Eugene

Welkom,

Klinkt idd als de ABS zelftest

If it's not blown, it sucks...

daytonawim

Citaat van: yoda op 25-08-2006 20:51:35

[edit] ik zal morgen de rubbers van de stabilisator ook ff vervangen ik had ze al besteld bij estateservices.
hopelijk helpt het.

Let wel op want ik heb die rubbers van een 94 iger ook liggen, en ik krijg de stang wel los maar de
rubbers er absoluut niet af.
Heb ergens iets gelezen dat dit alleen bij eerdere bouwjaren gaat !!!

pooh

Welkom, and may the force be with you

;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Domaso

Reinier, welkom aan boord. Veel (rij) plezier van je 850.
Ik durf het bijna niet te vragen maar komen er nog foto's van je Volvo?

groeten, Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

The Saint

Welkom Yoda, en veel geluk met je 850!

(Niet teveel Hyundai onderdelen R in sleutelen he  ;))
No shirt no shoes, no pinball

850 TDI Estate

Foutcodes zeggen niet erg veel!!!

bij mijn huidige 850 heb ik af en toe het abs lampje branden maar dit ligt aan het contact (ietsjes naar voor en achter en gaan!!!)

bij de 940 had ik het zelfde probleem, maar dit lag aan een verkeerd aangesloten Navigatie!

The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate