LPG G3 voor 2.5t

Gestart door hom, 25-08-2006 20:32:41

Vorige topic - Volgende topic

hom

Weet iemand wat een LPG G3 installatie mag kosten voor een S70 2.5t?
Graag hoor ik van mensen die ook zoiets hebben laten plaatsen.

daytonawim

Dan kan je eigenlijk alleen bij Mesman is Son terecht, v.w.b. de kosten,
moet je rekenen op circa 2500 euro.
De inbouw duurd 2 dagen, en je zal toch zeker een week of 6 tot 8
moeten wachten

Lees maar eens door de LPG groep heen, dan wordt je veel wijzer van

hom

Heb al afspraak gemaakt bij Mesman maar wil ff zeker weten dat ik niet teveel betaal

daytonawim

Eerlijkheidshalve, is het lastig omdat je nergens anders terecht kan.

Die 2500 euro was de prijs voor de T5.

Eugene

Bij Mesman kost het 2650, in Heerlen zit iemand die ook Vialle G3 inbouwd voor 2480. Deze ligt dichterbij en is goedkoper, dus gaat onze toekomstige C70 2.5T daar heen.

Wim, hoe kom je erbij dat je alleen bij Mesman terecht kan? ::)

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: Eugene op 25-08-2006 21:11:57

Mesman is één van de weinigen die turbo's wil doen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

"een van de weinige" is ff wat anders dan "de enigste"....

Niet echt juiste info dus ;)

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Mesmann is toch ook één van de 3 die custom installaties kan doen (bijv. 6e injector). Jullie kunnen toch ook een clubkorting krijgen bij Mesman?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daytonawim

Citaat van: mehn op 25-08-2006 21:14:53
Citaat van: Eugene op 25-08-2006 21:11:57

Mesman is één van de weinigen die turbo's wil doen.

Duh, ik denk dat ik 20 gas inbouw stations gebeld heb, en het enige antwoord wat ik kreeg was, bel effe met dit nummer, want hij krijgt spullen om dit te kunnen doen.
Erata ; 20 x nummer van Mesman gekregen  ;D ;D

Een aantal anderen zeiden zelfs dat het niet mogelijk was!

Daar komt mijn info dus vandaan ;)

mehn

Citaat van: BenC70ES op 25-08-2006 21:16:49
Mesmann is toch ook één van de 3 die custom installaties kan doen (bijv. 6e injector). Jullie kunnen toch ook een clubkorting krijgen bij Mesman?

Clubkorting is niet meer bij Mesman. De "normale" prijs is nu lager dan eerder met clubkorting ;)

Mesman doet ook niet standaard installaties idd. Al lopen ze daar niet mee te koop.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Racingbrick

Ik moet nog gaan.
Voor mij was de prijs ietsje onder de 2500.
Als Mesman goed werk doet, is mij dat ook iets waard...
Tevens sprak het standaard reinigen van het gaskleppenhuis mij ook aan, en het allerbelangrijkste is de ervaring met Volvo's.

Ludo

Citaat van: DCCCL op 26-08-2006 09:47:27
Men wordt wat terughoudender als het gaat om gechipte/getunede  +300pk t5's, dan houden ze toch vaak een slag om de arm (begrijpelijk).

idd, dan kun je in NL alleen maar bij Mesman en Allround lpg terecht als je Vialle LPi wil.
andere zullen dit niet doen óf op eigen houtje...

Racingbrick

Tevens denk ik dat bij een hoog vermogen blok, het risiko aanwezig blijft dat bij voortdurend " blazen" op hoog vermogen er wel iets kapot zou kunnen gaan.
Met normaal rijden en af en toe een zware voet zal het allemaal zeker goed kunnen gaan.
Vroegah, waren er veel problemen met de oude LPG ( verdampers) met Turbo blokken, 240 Turbo/Saab etc, die vonden het niet echt lekker als je er mee ging blazen, o.a. gescheurde zuigers was het resultaat.
De T5 en T blokken, die jaren later uitkwamen zijn dermate geavanceerd, dat zulke zaken gewoon bijna niet meer voor kunnen komen.
Toen de T5 uitkwam in 93 was dat technisch het meest gevanceerde blok in een consumenten auto in die tijd.

Tegenwoordig zijn o.a. de high tech systemen van Vialle dermate goed dat dergelijke problemen bijna niet meer voor kunnen komen, tenzij je 200km lang gaat planken op de Autobahn, dat zou ik niet durven doen zelfs niet op LPI...

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 26-08-2006 11:23:08
, tenzij je 200km lang gaat planken op de Autobahn, dat zou ik niet durven doen zelfs niet op LPI...

heb ik anders geen probleem mee.

hom

Oke in mijn offerte stond 2475 geen slechte prijs dus.
Nou nog ff regelen dat ik heen en weer kom vanaf grunn  ::)