Brandstofrail loshalen T5-1999 *update

Gestart door mehrzahl, 02-04-2020 11:25:03

Vorige topic - Volgende topic

mehrzahl

Ik wil mijn injector #5 vervangen. Daarvoor moet de fuel rail los, en deze zit vast aan een brandstofleiding.
Moet deze los, en zo ja is daar speciaal gereedschap voor nodig? Zie ook foto:

Wouter96

Gaat je niet lukken, dop 10 is altijd kwijt ;p

Maar als je m heb gevonden: brandstofleiding kan je wel laten zitten denk ik, je hebt niet veel ruimte nodig. Brandstof druk er even af (ventieltje rechts) bouten los, beetje wrikken. Met n paar torx (?) schroefjes de borgplaat van de injectoren los halen en je kan ze vervangen. Succes!

V70R^2

en anders dit setje kopen,

https://www.autogereedschap.com/a-24933618/airco-gereedschap/demontageset-airco-en-brandstof-leidingen-midlock/#description

Dat rondje duw je er in en dan komt het zo los, hier kan je de meeste brandstof en aircoleidingen mee los maken.

KIM

Ik heb het tooltje ooit eens van een stukje PVC buis gemaakt.

Peultje

Ja, geld naar onderdelenboeren brengen is niet erg als je er teveel van hebt. Gewoon stukje elektriciteitspijp van zo'n twee a drie cm afzagen en er in de lengte een gleuf door zagen. Dat om de leiding frotten en in het verchroomde koppelingsbusje grutten en dan zul je zien dat gelijk de grot van Ali Baba de koppeling open gaat.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Stefan

Als je de 2 klemmen losmaakt waarmee de brandstofleidingen aan het blok vast zitten, kun je de fuelrail er zo uit halen zonder dat je de leidingen los hoeft te maken.
1 zit boven de kap van de distributie riem, en de andere iets verder achter op het blok. Voor deze een iets langer boutje gebruiken vergemakkelijkt het terug monteren.

Zie ook het begin van dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=otzkZ_f3Y3s
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

mehrzahl

@peultje, @Kim, dank voor jullie suggestie. Ga ik proberen. @Stefan, mijn auto heeft de latere motor dus geen benzineleiding over het blok.

mehrzahl

Injector vervangen. De koppeling op de foto hoeft niet los, die draait mee als je de rail omklapt. Handig dus.
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost, de motor draait nog steeds onrustig stationair (800-1200 pendelend) direct na de koude start. Iemand nog ideeën? Thermostaat, temp sensor, bobines al vervangen. Na 15s loopt de motor weer zoals het hoort.

Wouter96

Zulk soort problemen zijn volgensmij vaak vacuum dingetjes. Stationair regelaar schoon gemaakt? Al t vacuum na gelopen?

mehrzahl

@wouter, deze motor heeft een ETM dus geen stationair regelaar. Vacuüm kan ik zelf niet checken (heb geen rookmachine). Ik zal nog de brandstof drukregelaar en relais checken. Dank in elk geval voor de suggesties.

cornelis-b

Vacuum checken met een bus remmenreiniger van de ACtion
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Misschien je gasklep eens goed schoonmaken?